تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

درخواست نمایندگان انگلیسی برای توقف صادرات تسلیحات به ریاض

  • کد خبر : 159607
  • 20 شهریور 1395 - 8:50
درخواست نمایندگان انگلیسی برای توقف صادرات تسلیحات به ریاض

شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از تلویزیون پرس تی وی، فعالان حقوق بشر و برخی نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار توقف صادرات تسلیحات به ریاض شدند.

جنگ وحشیانه عربستان سعودی ضد یمن در سال دوهزار و پانزده شروع شد و با بمبارانهای هوایی و محاصره هوایی و دریایی این کشور ادامه پیدا کرد. حمله نظامی عربستان به کشته شدن هزاران تن و بحران انسانی در یمن شده است.

عربستان سعودی با انتقادات گسترده سازمان ملل متحد و گروههای حقوق بشری روبرو شده است. آنها ائتلاف تحت رهبری سعودی را به کشتن غیرنظامیان و تخریب خانه های مسکونی و دیگر زیرساختها متهم می کنند. متحدان اصلی انگلیس در منطقه عربستان سعودی و اسرائیل هستند.

لندن مرتبا از مداخلات نظامی ریاض در جاهایی مثل یمن و جاهای دیگر خاورمیانه حمایت سیاسی و نظامی به عمل آورده است. اکنون گروهی از نمایندگان در قالب کمیته های کنترل صادرات تسلیحات پارلمان انگلیس از لندن می خواهند تا زمانی که نقض حقوق بشر از طرف عربستان سعودی ادامه دارد، صادرات تسلیحات به این کشور را متوقف کند.

این گروه در گزارش خود نوشت سنگینی شواهد و مدارک دال بر نقض قانون بین المللی بشردوستانه از طرف ائتلاف تحت رهبری سعودیها به حدی زیاد است که دیگر ادامه حمایت از عربستان سعودی بسیار دشوار است. اجتناب ناپذیر است که در این تخلفات از تسلیحاتی که انگلیس در اختیار عربستان سعودی قرار داده، استفاده شده است.

تسلیحاتی که به عربستان سعودی فروخته شده است، در سرکوب مخالفان در بحرین هم استفاده شده است.

جلال فیروز نماینده سابق مجلس بحرین گفت سازمان ملل متحد تایید کرده است که در یمن جنایات جنگی رخ داده است. درباره بحرین نیز انگلیس در چهار سال گذشته و از زمان آغاز قیام مردم این کشور ، حدود سه میلیارد دلار تسلیحات به بحرین فروخته است. درباره یمن نیز می دانیم که بمبهای زیادی که ساخت انگلیس است روی مردم یمن ریخته شده است.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x