تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند؟

  • کد خبر : 159543
  • 19 شهریور 1395 - 16:24
چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند؟

دبیرانجمن داروسازان تهران گفت:کودکان، بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های قلبی و افراد بالای ۶۵ سال گروه هدف تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

   «کمال مهر»؛محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا، عنوان کرد: کودکان، افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری های آسم، آلرژی و ناراحتی های قلبی مخاطبین اصلی تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.
وی بروز برخی ویروس های آنفلوانزا را در افراد ذکر شده خطرناک دانست و گفت: واکسن آنفلوانزا برای تقویت سیستم ایمنی در گروه های ذکر شده است تا در صورت ابتلا به برخی سوش های (ویروس های) آنفلوآنزا، سیستم ایمنی قادر به مقابله با آنها باشد.
وی در ادامه تفکر رایج در جامعه مبنی بر اینکه با تزریق واکسن آنفلوانزا بدن در برابر تمام ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقاوم می‌شود را غلط برشمرد و بیان کرد: واکسن های موجود تنها در مواردی که سیستم ایمنی فرد به دلیل بیماری و یا سن قادر به مقابله با ویروس های خطرناک بیماری نباشد، مفید است.
وی زمان خاص تزریق این واکسن را پیش از شروع فصل سرما و در شرایط سلامت کامل فرد خواند و افزود: برای کاهش عوارض ناشی از این واکسن، تزریق آن در شرایط سلامت کامل فرد توصیه می‌شود هرچند که مصرف آن در حین سرماخوردگی نیز منعی ندارد.
دری اظهار کرد: به دلیل ایمنی های ناپایدار واکسن آنفلوآنزا حداکثر تا یکسال پس از تزریق آن، باید آن را  سالیانه تکرار کرد.
وی با بیان اینکه تمام برندهای موجود در بازار کاملاً معتبر بوده و مورد تائید کارشناسان خبره سازمان غذا و دارو هستند، یادآور شد: تزریق این واکسن برای جلوگیری از سرماخوردگی و در افراد عادی تأثیر خاصی نداشته بلکه برای طیف خاصی از آنفلوآنزاها بوده و در کودکان، بیماران و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر توصیه می‌شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x