تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

وقوع زلزله غیرطبیعی در کره شمالی/احتمال انجام پنجمین آزمایش هسته‌ای بوسیله پیونگ‌یانگ

  • کد خبر : 159541
  • 19 شهریور 1395 - 16:23
وقوع زلزله غیرطبیعی در کره شمالی/احتمال انجام پنجمین آزمایش هسته‌ای بوسیله پیونگ‌یانگ

به ادعای برخی منابع خبری، وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت پنج و سه دهم ریشتر در کره شمالی ناشی از بزرگترین آزمایش هسته‌ای احتمالی این کشور بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛؛ شبکه بی‌بی‌سی مدعی شد وقوع لرزش پنج و سه دهم ریشتری در کره شمالی از آزمایش هسته ای احتمالی این کشور حکایت دارد.
همچنین شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی احتمال اجرای آزمایش هسته ای بوسیله کره شمالی تشکیل جلسه می دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد در حال بررسی انفجار احتمالی  در کره شمالی است  که گفته می شود موجب وقوع زمین لرزه شده است.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد علت زمین لرزه ای که روز جمعه نزدیک یکی از مراکز هسته ای کره شمالی روی داد، به احتمال بسیار پنجمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ بوده است.
این خبرگزاری به نقل از یک مقام نظامی که نام او را ذکر نکرد ادعا کرد: ‌«ما بر این باوریم که کره شمالی امروز یک آزمایش هسته ای انجام داده است؛ شدت این انفجار حدود ده کیلوتن،‌ و قوی ترین انفجاری بود که تاکنون بوسیله این کشور انجام شد.»
همچنین آژانسهای زلزله شناسی اروپا، آمریکا و چین گزارش دادند زمین لرزه ای به بزرگی پنج و سه دهم درجه در مقیاس ریشتر روز جمعه ساعت هشت و سی دقیقه به وقت گرینویچ در سطح زمین روی داد.
سخنگوی دولت ژاپن نیز اعلام کرد به احتمال زیاد این زمین لرزه ناشی از یک آزمایش هسته ای بوده است. وی تصریح کرد وزارت خانه های ذیربط اخبار و اطلاعات لازم را در این زمینه جمع آوری خواهند کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد دوم مارس در مخالفت با آزمایش هسته ای و همچنین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی،  یک رشته تدابیر جدید ضد این کشور وضع کرد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x