تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۶ راهکار ساده برای داشتن دندان سفیدتر

  • کد خبر : 159534
  • 19 شهریور 1395 - 16:19
۶ راهکار ساده برای داشتن دندان سفیدتر

چقدر خنده خودتان را دوست دارید. آیا وقتی می‌خندید احساس می‌کنید زیباتر شده‌اید؟ اگر جواب شما به این پرسش‌ها نه است یعنی باید تغییری در وضعیت ایجاد کنید.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ چقدر خنده خودتان را دوست دارید. آیا وقتی می‌خندید احساس می‌کنید زیباتر شده‌اید؟ اگر جواب شما به این پرسش‌ها نه است یعنی باید تغییری در وضعیت ایجاد کنید. با راهکارهای خانگی هم دندان‌ها را زیبا و سفید و هم صرفه جویی کنید.

مسواک را عوض کنید
هر از چندگاهی مسواک‌تان را عوض کنید و مسواک نو بخرید. اگر شما کارهای ساده را انجام ندهید حتی مراجعه به متخصص نیز به شما کمکی نخواهد کرد. مسواک‌های قدیمی مملو از باکتری هستند. گاهی حتی یک مسواک قدیمی بیشتر از اینکه خوب باشد آسیب زننده است. مسواک جدید بگیرید و راه درست مسواک زدن را یاد بگیرید. علاوه بر شستن دندان‌ها زبان و لثه را هم تمیز کنید و دوبار در روز دهانشویه استفاده کنید. سر مسواک برقی را نیز هر از چندگاهی عوض کنید.

راهکارهای خوشمزه برای سفید کردن دندان
خیلی از ما باور داریم که غذا و نوشیدنی‌ها همیشه برای دندان‌ها مضر هستند. اگر زیاد نوشیدنی‌های رنگی مثل چای، قهوه و… استفاده می‌کنید همیشه احساس می‌کنید دندان‌هایتان سفید نیست. اسنک‌ها و چیزهایی که مواد رنگی غیرطبیعی دارند را کمتر استفاده کنید و از موادی با رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. بهداشت و سفیدی دندان را با سیب، اسفناج، بروکلی و کاهو بیشتر کنید. میوه و سبزی مواد معدنی دارند و برای سفیدی دندان مؤثر هستند.

سرکه سیب
سرکه سیب حتماً باید در وعده‌های غذایی شما لحاظ شود. این کار هم برای سلامتی مفید است و هم برای صرفه جویی خوب است. سرکه سیب در زیبایی خنده شما موثر است.کمی سرکه سیب را مثل دهانشویه استفاده کنید و سپس مسواک بزنید. این سرکه جرم‌ها را از روی مینای دندان جدا می‌کند و باکتری‌ها را پاک می‌کند و برای سلامت لثه هم مفید است. عادت کردن به مزه سرکه دشوار است اما به مرور زمان عادی خواهد شد.

استفاده از روغن
شاید برایتان عجیب باشد اما با یک بار استفاده از روغن این را متوجه می‌شوید که این کار چقدر مؤثر است. روغن‌ها رنگ مینای دندان را بهبود می‌بخشند. از روغن زیتون یا نارگیل استفاده کنید. یک قاشق غذا خوری از روغن را کمی در دهان بچرخانید و سپس روغن را با زبان روی دندان‌ها بکشید. پس از ده دقیقه دهان را کاملاً بشویید. می‌توانید هر روز از این روش استفاده کنید و نتیجه را پس از چند روز ملاحظه کنید.

از نخ دندان‌های سفید کننده استفاده کنید
نخ دندان چیزی است که در هر صورت باید از آن استفاده کنید. همه می‌دانند که باید از نخ دندان استفاده کنند. نخ دندان‌های سفید کننده هم برای تمیزی دندان مفید هستند و هم دندان‌ها را سفید می‌کنند. نخ دندان‌ها به نواحی‌ای دسترسی پیدا می‌کنند که شما حتی آنها را نمی بینید. این کار برای سلامت لثه‌ها لازم است.

نوشیدن با نی
با اینکه نوشیدنی‌های رنگی به مینای دندان آسیب می‌زند ولی با استفاده از نی برای نوشیدن می‌توانید از آسیب به دندان پیشگیری کنید. در این صورت تماس ماده با دندان کمتر می‌شود و سفیدی طبیعی دندان باقی می‌ماند. نی‌ بسیار ارزان است و می‌توانید پول زیادی را که برای سفید کردن می‌پردازید صرفه جویی کند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x