تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

مجلس نباید در قضیه FATF‌ ساکت بماند/با تمام متهمان دریافت فیش‌های حقوقی نجومی برخوردی قاطع شود

  • کد خبر : 159520
  • 19 شهریور 1395 - 16:49
مجلس نباید در قضیه FATF‌ ساکت بماند/با تمام متهمان دریافت فیش‌های حقوقی نجومی برخوردی قاطع شود

امام جمعه موقت تهران گفت: مجلس نباید در قضیه FATF‌ ساکت بماند و باید بر آن نظارت کند.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»یت‌الله احمد جنتی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران با اشاره به پیوستن کشورمان به FATF اظهار داشت: معلوم نیست برخی از مسئولان ما با چه جرأتی به صورت محرمانه سندی به نام FATF را امضا کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این افراد می‌خواهند اطلاعات مالی و بانکی‌مان را به دشمن بدهند، گفت: با پیوستن کشورمان به FATF‌ می‌خواهیم خود تحریمی کنیم.

وی ادامه داد: با پیوستن به FATF سپاه، نهادهای انقلابی، قرارگاه خاتم و تمام کسانی که دشمن آنان را نمی‌پسندد را می‌خواهیم براندازیم و به نوعی تحریم کنیم.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه مجلس نباید در قضیه FATF‌ساکت بماند و باید بر آن نظارت کند، تأکید کرد: اگر این مسئله اتفاق بیافتد به نوعی در مقابل دشمن تسلیم می‌شویم و علاوه بر آنکه آنها ما را تحریم می‌کنند، با این کار ما هم خودمان را تحریم می‌کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۸۷ نفر و نهادها با این موافقت‌نامه تحریم می‌شوند، تصریح کرد: امیدوارم جلوی این موافقت‌نامه گرفته شود و امضای آن نیز پس گرفته شود و مسئولان در انعقاد قرارداد در کشورها در وهله اول منافع ملی و ارزشهای انقلاب را درنظر بگیرند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد فاجعه منا، اظهار داشت: متأسفانه در این فاجعه ۷ هزار نفر در سرزمین امن الهی کشته شدند و در حالی که در حرم امن خدا حیوانات نیز باید در امنیت باشند زائران خانه خدا با لب تشنه کشته شدند.

**چرا دنیا تا این حد ظلم‌پذیر شده است؟!

آیت‌الله جنتی با انتقاد از اینکه چرا دنیا تا این حد ظلم‌پذیر شده است، گفت: تنها ۵۰۰ نفراز کشته شدگان فاجعه منا ایرانی بودند اما جای تعجب است که کشورهای مختلف عربی و غیرعربی در این باره دم نمی‌زنند و نفسشان در نمی‌آید و به راحتی از مطالبه خون زائران بیگناه خود گذشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به القابی که مقام معظم رهبری در پیام حج به رژیم آل سعود نسبت داده بودند، اظهار داشت: در آن پیام ایشان از القاب به حقی چون گمراهان روسیاه، جنایتکار، سیاست باز، بی‌دین، بی‌وجدان، از خدا بی‌خبر، شرور و فتنه انگیز در کشورهای اسلامی استفاده کردند.

** جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار شدن است

وی با انتقاد از اینکه قضیه جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار شدن است، متذکر شد: متأسفانه در حال حاضر نیز خانه خدا بدست کسانی افتاده که از اولاد و نسل‌های ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها هستند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به مسئله فیش‌های حقوقی نجومی تصریح کرد: نمی‌دانم در جمهوری اسلامی ایران چطور برخی اموال بیت‌المال را به جیب زده و حراج می‌کنند.

** اگر مجلس به خوبی نظارت می‌کرد، ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی پیش نمی‌آمد

دبیر شورای نگهبان افزود: اگر مجلس شورای اسلامی به خوبی بر این قضیه نظارت می‌کرد، قطعا شاهد چنین پدیده شومی نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه ملی این است که متهمان فیش‌های حقوقی شناخته شوند، اظهار داشت: علاوه بر این مقدار اتهام به این افراد باید مشخص شود و در کنار آن با خوی اشرافی گری مقابله شود.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه این مسائل موجب سلب اعتماد مردم است، گفت: لازم است هر سه قوه این پدیده شوم را از بین ببرند و به وظیفه خود در این راستا عمل کنند و رسانه‌ها نیز همچون گذشته آن را پیگیری کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این همه سرو صدای ماجرای فیش‌های حقوقی تنها برای عزل ۱۳- ۱۴ نفر بود، اظهار داشت: بهتر است این قضیه همچنان ادامه یابد و با تمام متهمان دریافت فیش‌های حقوقی نجومی برخوردی قاطع شود چرا که این مسئله مصیبتی است که به نظام و مردم وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از متهمان فیش‌های حقوقی نجومی حتی در ۲۳ هیئت مدیره عضویت دارند، بیان داشت: علاوه بر مسئله فیش‌های حقوقی باید با مواردی چون املاک و زمین‌های واگذار شده توسط شهرداری نیز برخوردی قاطع شود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به لزوم مبارزه با منافقین گفت: متأسفانه نشر فایل صوتی شیخی ساده لوح وسیله‌ای برای منافقین شده تا نظاممان را بدست خودمان محکوم کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منافقین کسانی هستند که کشورهایی چون انگلیس، فرانسه و‌آمریکا از آنان حمایت می‌کند، اظهار داشت: آنان کسانی هستند که ۱۷ هزار نفر چون شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و شهید محراب اشرفی اصفهانی را از دست ما گرفتند.
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x