تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

قتل هولناک باجناق به خاطر سوءظن

  • کد خبر : 159500
  • 19 شهریور 1395 - 1:17

«از اولیای دم نمی‌خواهم مرا ببخشند؛ چون یک آدم بی‌گناه را کشتم و باید مجازات شوم.» مرد جوان که به‌خاطر سوءظن باجناقش را کشته است، وقتی در مقابل قاضی قرار گرفت این جملات را مطرح کرد و خود را مستحق مجازات دانست.

به گزارش«کمال مهر»؛ تحقیقات جنایی در این پرونده از عصر دهم بهمن ۹۳ و به دنبال کشف بقایای جسد مردی در زمین‌های زراعی جاده موسوم به «لوله گاز» در جنوب تهران آغاز شد. بررسی نشان می‌داد، جسد چند روز قبل در آنجا دفن شده و توسط سگ‌های ولگرد از خاک بیرون کشیده شده بود.

با توجه به مدارک شناسایی داخل لباس مقتول، هویت مرد ۳۵ ساله به نام عزت‌الله شناسایی شد و پرونده به دستور رئیس دادگاه عمومی و انقلاب فشافویه، برای رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

تیم بررسی صحنه جرم در محل حادثه چند پوکه پیدا کردند که از سلاح کلاشینکف شلیک شده بود. همچنین معلوم شد مقتول از قسمت‌های مختلف بدن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

کارآگاهان به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند که آنها مدعی شدند، باجناق ۲۲ ساله مقتول به نام «رضا» چندی پیش با وی درگیر شده و عزت‌الله و اعضای خانواده‌اش را به کشتن تهدید کرده بود.

همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد چندی پیش از جنایت، رضا به یکی از استان‌های غرب کشور رفته و به‌صورت غیرقانونی سلاح کلاشینکف خریده بود.

باتوجه به تحقیقات به‌عمل‌آمده و احتمال وقوع جنایت توسط رضا، کارآگاهان به محل سکونت او در منطقه حسن‌آباد رفتند اما دریافتند این مرد از محل سکونتش متواری شده است.

به این ترتیب تحقیقات شبانه‌روزی برای دستگیری مظنون در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این مرد ساعت یک بامداد ۱۲ بهمن در منطقه حسن‌آباد بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

اعتراف به قتل

متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: تصور می‌کردم مقتول با همسرم ارتباط دارد به خاطر همین سوء‌ظن شب حادثه با مراجعه به خانه عزت‌الله و طرح ادعای دروغ درخصوص پیداکردن مقداری طلا و جواهرات زیرخاکی، باجناقم را به بیابان‌های اطراف حسن‌آباد بردم. سلاح را با طرح و نقشه قبلی برای کشتن رضا در موتورسیکلت پنهان کرده بودم. در یک لحظه با اسلحه و در حالت رگبار چند گلوله به‌سمت رضا شلیک کردم و او روی زمین افتاد. پس از کشتن رضا، جسد را زیر خاک پنهان کردم و از محل دور شدم.

متهم در ادامه مدعی شد به جنون مبتلاست که این ادعای او در کمیسیون سه و پنج نفره پزشکی قانونی رد شد و پزشکان سلامت روان او را تائید کردند.

محاکمه قاتل

با تائید سلامت روانی متهم و بازسازی صحنه قتل، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. دیروز رضا در دادگاه کیفری و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت.

متهم که به خاطر درگیری با چند زندانی و پرخاشگری در بیمارستان روزبه بستری است، دیروز از بیمارستان به دادگاه منتقل شد. در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای رضا تقاضای قصاص کردند. دختران مقتول اعلام کردند، رضا، پدرمان را بی‌گناه به قتل رساند به همین خاطر راضی به بخشش او نیستیم.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به رضا از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد جوان با قبول اتهامش گفت: مقتول بی‌گناه بود و من به خاطر سوءظن او را کشتم. یک روز همسرم را تعقیب کردم و متوجه شدم به خانه مقتول رفته است. همین شک باعث شد او را به قتل برسانم. به همین خاطر اسلحه را برداشتم و از او خواستم برای پیدا کردن زیر خاکی به بیابان برویم. در آنجا می‌خواستم او را بترسانم و اعتراف بگیرم. اگر اعتراف می‌کرد او را می‌بخشیدم. نمی‌دانستم اسلحه روی حالت رگبار است. انگشتم را روی ماشه فشار دادم و چند گلوله شلیک شد. من از اولیای‌دم نمی‌خواهم مرا ببخشند؛ چون مستحق بخشش نیستم. به خاطر کشتن یک فرد بی‌گناه خودم را نمی‌بخشم و می‌خواهم مجازات شوم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x