تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

رد پای فرهنگ غرب در سواحل/ شنای مختلط درجزیره معضل فرهنگی شهرستان قشم

  • کد خبر : 159200
  • 17 شهریور 1395 - 17:52
رد پای فرهنگ غرب در سواحل/ شنای مختلط درجزیره معضل فرهنگی شهرستان قشم

سواحل بکر جزیره قشم با ماسه های طلایی و زرین یکی جاذبه هایی است در ذهن گردشگران می درخشد و کمتر کسی پیدا می شود وارد این جزیره شود اما از منظره سواحل دیدنی این جزیره بازدید نکند .

به گزارش «کمال مهر»؛؛ به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، آرامش در کنار سواحل جزیره قشم زبانزد عام و خاص است و این ظرفیت سالانه هزاران گردشگر را به بزرگترین جزیره خلیج فارس سوق می دهد اما چندی است که مسایل فرهنگی در این سواحل رنگ باخته است و شاهد ناهنجاری هایی بوده است .

بر اساس نتایج بدست آمده از بررسی های انجام شده ، مسایل فرهنگی در سواحل قشم به فراموشی سپرده شده است و مسوولان امر فرهنگ در این جزیره کوتاهی های زیادی داشته اند تا آنجا که این کوتاهی به فرهنگ جزیره نشینان ضربه های زیادی وارد کرده است .

جزیره قشم در سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری در حوزه عمرانی و اقتصادی داشته است اما در کنار این توسعه ها مسایل فرهنگی هیچ رشدی نداشته است و مسوولان نتوانسته اند جلو ورود فرهنگ ناصحیح به این جزیره بگیرند و روز به روز فرهنگ این جزیره بیشتر و بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد .

اگر سری به سواحل این جزیره بزنید ردپای از فرهنگ غرب خواهید دید که هزاران سوال را در ذهن ها به جای می گذارد که چرا تا کنون با این مسئله برخوردی صورت نگرفته است .

شنای مختلط با کمترین حجاب اسلامی یکی از مسایلی است که شهروندان قشمی را آزار می دهد و بارها از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده اند اما مسولان شهرستان قشم به راحتی از کنار این مسئله عبور کرده اند .

سیدرضا موسوى  ، مدیرعامل سال های نه چندان دور سازمان منطقه آزاد قشم حدود ۵ سال پیش از توسعه ورزش به ویژه ورزش آبى براى بانوان و آقایان با توجه به دارا بودن سواحل بسیار مستعد در قشم از افتتاح سایت شناى آقایان و سایت ویژه بانوان خبر داد اما این خبر در حد وعده ماند و خبری از افتتاح و بهره برداری این پروژه نیست .

در این میان خبرهایی از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پرژه مهم در برخی سایت های خبری مخابره شد اما معلوم نشد این هزینه صرف چه چیزی شد و پلاژبانوان دراین جزیره به سرانجام نرسید .

در این میان نبود پلاژی مناسب برای بانوان دلیلی شده است که بانوان در کنار مردان در سواحل قشم به شنا کردن به پردازند که این خود هنجارهای جبران ناپذری را به بار آورده است و فرهنگ اسلامی را زیر سوال برده است .

مسولان شهرستان قشم دراین چند ساله هیچ کاری برای فرهنگ سازی صحیح و جلوگیری از شنای مختلط مردان و زنان نداشته اند تا اینکه این فرهنگ در سواحل قشم نهادینه و به یک معظل فرهنگی تبدیل شده است .

این مسایل فرهنگی به شکل گسترده در سواحل جزیره قشم در معرض عموم قرار می گیرد و در تصور گردشگران نقش می بندد که حجاب در این جزیره معنایی ندارد و آزادی بی حد و حصر در این جزیره وجود دارد ، با توجه به ینکه مقام معظم رهبری به بحث نفوذ فرهنگی اشاره کرده اند و یکی از مصادیق نفوذ فرهنگی کشف حجاب است ، امید است تا زمان بیش از این از دست نرفته ، توجه ویژه به این بخش صورت گیرد و سواحل قشم از این وضعیت خارج شود .

این روزها غربی ها با شیوع رسانه ای در قلب و روح جوانان نفوذ کرده اند و با استفاده از فضاهای مجازی که برخی از آن ها هیچ حد و حدودی را رعایت نمی کنند، در بسیاری از الگوهای رفتاری افراد و خصوصا جوانان تاثیر منفی گذاشته تا جایی نگاه آنها را به حجاب و محارم تغییر داده اند .

 

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x