تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کلاهبرداری میلیونی مرد شیاد از خواهر عروس در شب خواستگاری

  • کد خبر : 159156
  • 17 شهریور 1395 - 15:25
کلاهبرداری میلیونی مرد شیاد از خواهر عروس در شب خواستگاری

مدتی پیش در یک روزنامه آگهی فروش خودروهای خارجی را با شرایط ویژه و قیمت مناسب دیدم و بعد از تماس و صحبت‌های اولیه به دفتر شرکت […] در خیابان سهروردی رفتم.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛؛در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه فردی با مراجعه به کلانتری ١٠۶ نامجو به ماموران گفت: «مدتی پیش در یک روزنامه آگهی فروش خودروهای خارجی را با شرایط ویژه و قیمت مناسب دیدم و بعد از تماس و صحبت‌های اولیه به دفتر شرکت […] در خیابان سهروردی رفتم.

بعد از تنظیم قرارداد یک دستگاه خودرو اسپورتیج ٢٠١۶ به قیمت ١۵۵ میلیون تومان خریدم و همانجا مبلغ ١٠٠ میلیون تومان به مدیر شرکت پرداخت کردم. قرار شد بقیه پول ماشین را هم تا چند روز دیگر در زمان تعویض پلاک خودرو پرداخت کنم.

اما یک هفته گذشت و از شرکت هیچ تماسی با من گرفته نشد تا اینکه بعد از کمی جست‌وجو متوجه شدم خودرویی که به من فروخته شده متعلق به شخص دیگری است. وقتی به دفتر مراجعه کردم کسی آنجا نبود و کلاهبرداران آنجا را ترک کرده بودند.»

همزمان با این شکایت خانم جوانی به پلیس مراجعه کرد و گفت: «من از طریق آگهی استخدام روزنامه به دفتر کار متهم (مسعود) در خیابان میرزای شیرازی رفتم و بعد از انجام مصاحبه به عنوان منشی در آنجا مشغول به کار شدم. بعد از مدتی آقای مسعود به من پیشنهاد ازدواج داد و به همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام آمد.

خواهرم در همان جلسه خواستگاری به مسعود اعتماد کرد و برای خرید یک ماشین پرشیا به او مبلغ ١۵ میلیون تومان داد. ما همگی به مرور زمان متوجه شدیم مسعود از طریق جلب اعتماد مردم از آنها کلاهبرداری می‌کند. اما زمانی که خواهرم برای گرفتن پولش با مسعود صحبت کرد او عصبانی شد و خواهرم را تهدید به قتل و اسیدپاشی کرد.»

در ادامه پلیس تعداد دیگری از مالباختگان این پرونده را شناسایی کرد که به بهانه سرمایه‌گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو از آنها کلاهبرداری شده بود. مالباختگان این پرونده‌ها گفتند که متهم (مسعود) خودش را به عنوان ضابط شرکت‌های خودروسازی معرفی کرده و مدعی شده دارای ارتباطات قوی در زمینه واردات خودروهای خارجی است.

مالباخته دیگری نیز به پایگاه سوم اداره آگاهی مراجعه کرد و گفت: «مسعود خودش را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و فردی توانا در انجام کار در دستگاه قضایی معرفی کرده است. او به بهانه اینکه کارهای من را انجام بدهد از من اخاذی می‌کرد.

من پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم او متهم سابقه‌داری است که از افراد دیگر هم کلاهبرداری کرده.» مسعود سال گذشته نیز در قالب یک شرکت کاغذی و با استفاده از عنوان‌های جعلی از مالکان خودروها کلاهبرداری می‌کرده. او با درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و پیشنهاد فروش خودرو با قیمت ارزان‌تر از بازار، ده‌ها دستگاه خودرو سواری متعلق به مالباخته‌ها را فروخته و فرار کرده است.

بعد از شناسایی مجرم سابقه‌دار مشخص شد که او تحت تعقیب مقام قضایی است و پس از دستگیری‌اش در پرونده سال گذشته او با تامین قرار وثیقه یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون از زندان آزاد و متواری شده بود. کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه مسعود در منطقه عباس‌آباد شدند اما در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که او از این مکان هم متواری شده است. سرانجام کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با شناسایی محل تردد مسعود در منطقه قیطریه – بلوار کاوه، در تاریخ ششم شهریورماه موفق به شناسایی و دستگیری متهم در داخل یک دستگاه خودرو سواری پرشیا سفیدرنگ شدند.

منبع: اعتماد

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x