تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رنو ساندرو استپ وی رسماً توسط پارس خودرو معرفی شد

  • کد خبر : 159016
  • 17 شهریور 1395 - 0:00
رنو ساندرو استپ وی رسماً توسط پارس خودرو معرفی شد

آخرین اخبار رنو ساندرو استپ وی رسماً توسط پارس خودرو معرفی شد

«کمال مهر»؛ اواسط سال گذشته بود که گروه خودروسازی پارس خودرو برای رقابت با خودروی ۲۰۶ ایران خودرو خبر از تولید یک ماشین جدید در سگمنت هاچ بک‌ها داد که پس از مدتی معلوم شد خودروی ” رنو ساندرو “، گزینه مد نظر پارس خودروست که در آذرماه سال گذشته تیم خودروبانک تجربه رانندگی آن را در اختیار شما خوانندگان همیشگی قرار داد (تجربه رانندگی با رنو ساندرو). حال پس از رنو ساندرو هاچ بک، خبرهایی از تولید رنو ساندرو “استپ وی” به گوش می‌رسد که از لحاظ سگمنتی، یک خودروی کراس اوور کوچک شهری با قابلیت‌های متفاوت به شمار می‌رود و قرار است در روزهای آینده به چرخه تولید انبوه اضافه شود.

رنو ساندرو استپ وی

به نقل از مهرداد قیدر، مدیر پروژه و قائم مقام تولید این خودرو: خودروی جدید رنو ساندرو “استپ وی (Stepway)” یک کراس اوور کوچک شهری به حساب می‌آید که علاوه بر خیابان‌ها، در مسیرهای نامسطح هم عملکردی بهتر از خودروهای معمولی دارد که دلیل اصلی آن، بازنگری سیستم تعلیق رنو ساندرو و اضافه کردن حدود ۴٫۵ سانتی متر ارتفاع آن نسبت به زمین است.
وی همچنین در ادامه افزود: برای انتقال قدرت تولیدی موتور از یک جعبه دنده ۴ سرعته تیپ ترونیک و همچنین از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی کمک گرفته شده که برای استفاده اختصاصی بر روی رنو ساندرو استپ وی، با یکسری تغییرات و بروزرسانی‌ها مواجه شده است.
پیشرانه خودرو هم بدون تغییرات، دقیقا همان موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر خطی K4M رنو ساندرو هاچ بک است می‌تواند در دور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه حداکثر قدرتی ۱۰۵ اسب بخاری و در دور موتور ۳۷۵۰ نیز گشتاوری ۱۴۰ نیوتن متری تولید کند.
در نسخه هاچ بک با همین پیشرانه، اگر نیروی تولیدی موتور را توسط جعبه دنده دستی ارسال کنید، مصرف سوخت ۶٫۷ لیتری و شتابی صفر تا صد ۱۰٫۵ ثانیه‌ای خواهید داشت، ولی اگر انتقال نیروی موتور را به جعبه دنده اتوماتیک بسپارید، مصرف سوختتان به ازای هر صد کیلومتر به ۸٫۳ لیتر و شتاب صفر تا صد هم به ۱۱٫۵ثانیه خواهد رسید.
پیش بینی می شود مشخصات عملکردی ساندرو استپ وی نیز در مجموع با مدل هاچ بک ساندرو تفاوت محسوسی نداشته باشد، اما قیمت فروش ساندرو استپ وی احتمالا بین ۳ تا ۵ میلیون تومان بیشتر از نسخه معمولی ساندرو در نظر گرفته خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=159016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x