تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سنگین‌ترین طرح ضد ایرانی کنگره؛ پرداخت ۵۳ میلیارد دلار غرامت/ روبیو: تهران نظامیان آمریکا را به ستوه آورده است

  • کد خبر : 158935
  • 16 شهریور 1395 - 18:20
سنگین‌ترین طرح ضد ایرانی کنگره؛ پرداخت ۵۳ میلیارد دلار غرامت/ روبیو: تهران نظامیان آمریکا را به ستوه آورده است

مارکو روبیو طرحی را تنظیم کرده است که بر طبق آن ایران باید ۵۳ میلیارد دلار به آمریکا غرامت دهد.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛، وبسایت تحلیلی واشینگتن فری بیکن براساس یک رونوشت مدعی شد کنگره آمریکا قانونی را تنظیم کرده است که به موجب آن مانع از پرداخت میلیاردها دلار مالیات آمریکایی‌ها به ایران در قالب آنچه که باج نامید، خواهد شد.

بر این اساس، سناتور مارکو روبیو – رقیب اسبق ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – امروز طرح جدیدی را معرفی خواهد کرد که دولت اوباما را از پرداخت آنچه” پول بیشتر به تهران” نامید منع می‌کند. براساس طرح جدید، ایران مجبور خواهد بود مبالغی را که کاخ سفید پیشتر به تهران پرداخت کرده بود، به آمریکا بازگرداند.

براساس طرح‌ ضد ایرانی روبیو – که پیشتر نسخه‌ای از آن در مجلس نمایندگان ارائه شده است – به دلیل آنچه که فعالیت‌های خصمانه ایران تلقی شده است و باعث قربانی شدن شهروندان آمریکایی بوده است، تهران باید به آمریکا ۵۳ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

در ادامه ادعاهای واهی این مطلب آمده است: این طرح پس از افزایش هیاهو پیرامون رسوایی دولت اوباما در پرداخت ۱٫۷ میلیارد دلار به ایران در ابتدای سال میلادی جاری برای آزادی زندانیان در بند این کشور مطرح شد. انتظار می‌رود این معامله با ایران که هنوز برای کنگره به صورت یک راز باقی مانده است، در هفته‌های آتی مورد تحقیقات متعدد کنگره قرار گیرد.

روبیو در بیانیه‌ای گستاخانه و مضحک که در اختیار واشینگتن فری بیکن قرار داد، مدعی است: باراک اوباما با توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران و پرداخت نامشروع باج، کام تهران را شیرین کرد و میلیاردها دلار پول را به جیب بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان ریخت. واشینگتن نباید با تروریست‌ها مذاکره کند و به آنها برای آزادی زندانیان در بند باج دهد. همانطور که خود اوباما تاکید دارد، این امر باعث به خطر افتادن شهروندان آمریکایی می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مضحک مجدداً به شهروندان این کشور درباره خطر سفر به ایران هشدار داد. روبیو در گزافه‌گویی‌های خود مدعی است: اوباما می‌کوشد با جعبه‌هایی از پول نقد که با هواپیمای بی‌نام و نشان به ایران منتقل شد، دشمن ما را آرام کند. این درحالی است که تهران درحال فریب در توافق هسته‌ای، به ستوه آوردن نیروهای نظامی ما (در خلیج فارس)، زندانی کردن شهروندان آمریکایی و حمایت از تروریسم در جهان است. تهران باید پاسخگو باشد و سیاست‌های غلط دولت اوباما باید متوقف شود.

طرح روبیو که به “پرداخت نکردن باج” معروف شده است، از سوی سناتورهایی مانند جان کورنین، مارک کرک، کلی آیوت، جان باراسو و شلی مور کپیتو مورد حمایت قرار گرفته است.

پامپئو، یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در لفاظی‌هایی گستاخانه گفت: کنگره موضع شفافی را اتخاذ کرده است. طرح جدید ایران را مجبور می‌کند بیش از یک میلیارد دلاری را که دولت اوباما به اشتباه به تهران پرداخت کرده است به آمریکا بازگرداند. این طرح همچنین باعث توقف پرداخت پول از سوی دولت اوباما و هر دولتی که در آینده بخواهد به کشورهای حامی تروریسم مانند ایران باج دهد، می‌شود. مردم آمریکا بخوبی می‌دانند پرداخت مالیات‌های آنها به تهران غیرقابل پذیرش است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x