تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خاطره شیرین کی‌روش از تقابل با چین

  • کد خبر : 158730
  • 15 شهریور 1395 - 16:35
خاطره شیرین کی‌روش از تقابل با چین

کی روش تاکنون یکبار به همراه تیم ملی پرتغال بازی با چشم بادامی ها را تجربه کرده و به لطف پیروزی در آن دیدار خاطره شیرینی از رویارویی با چینی ها دارد.

«کمال مهر»؛ – تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فردا (سه شنبه) از ساعت ۱۶:۰۵ به مصاف چینی های سخت کوش خواهد رفت.
شاگردان کی روش در نخستین دیدار خود در برابر قطر و در استادیوم آزادی دیر به خودشان آمدند و به لطف گل های قوچان نژاد و جهانبخش در وقت های تلف شده بازی توانستند گام اول را با پیروزی پشت سر بگذارند.
 ملی پوشان فوتبال کشورمان در حالی در شهر شن یانگ چین به مصاف میزبان خواهند رفت که این نخستین رویارویی ایران و چین در دوران سرمربیگری کی روش پرتغالی روی نیمکت ایران محسوب می شود.
آخرین دیدار این دو تیم مربوط به سال ۲۰۱۰ و در زمان سرمربیگری افشین قطبی است که ایران موفق شد با ۲ گل از سد چین بگذرد.
اما کی روش تاکنون یکبار به همراه تیم ملی پرتغال بازی با چشم بادامی ها را تجربه کرده و به لطف پیروزی در آن دیدار خاطره شیرینی از رویارویی با چینی ها دارد. تیم کی روش پیش از جام جهانی ۲۰۱۰ در یک دیدار دوستانه در پرتغال با نتیجه ۲ بر صفر و با گل های هوگو آلمیدا و لیدسون چینی ها را مغلوب کرد. نکته جالب درخصوص آن دیدار این است که گائو هونگ بو سرمربی کنونی تیم ملی چین در آن زمان هم هدایت چین را به عهده داشت و شاید دیدار فردای ایران و چین نیز جنبه انتقامی داشته باشد.
خاطره شیرین کی‌روش از تقابل با چین
 کی روش در بدو ورود به چین در خصوص آن دیدار به خبرنگاران چینی گفت:  من خیلی از موهایم را از دست داده‌ام ولی هنوز آن بازی را به یاد می‌آورم. تیم ملی چین در آن بازی خیلی خوب بازی کرد. در آن زمان ما قرار بود در جام جهانی برابر کره شمالی به میدان برویم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم یک بازی دوستانه با چین داشته باشیم تا شناخت‌مان را از تیم‌های شرق آسیا افزایش دهیم. بازی با چین خیلی به ما کمک کرد و در بازی برابر کره شمالی مشکلی نداشتیم و در واقع آن بازی به ما نشان داد که چطور باید برابر تیم‌های آسیایی بازی کنیم.
 خاطره شیرین کی‌روش از تقابل با چین
به هرحال به نظر می رسد تجربه کی روش که همیشه یکی از نقاط قوت او در دوران مربیگری‌اش بوده است بتواند بار دیگر در برابر چین به کمکش بیاید و با شکست چین آن هم در هوای بارانی شن یانگ علاوه بر تداوم شکست ناپذیری خود مقابل تیم های آسیایی، گام بلندی را در جهت رزرو بلیت روسیه و تجربه دومین جام جهانی به همراه ایران بردارد.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x