تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیا هیلاری کلینتون بیماری‌اش را از مردم آمریکا پنهان کرده است؟ + تصاویر

  • کد خبر : 158696
  • 15 شهریور 1395 - 15:09
آیا هیلاری کلینتون بیماری‌اش را از مردم آمریکا پنهان کرده است؟ + تصاویر

مخالفان نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها طی یک ماه اخیر شایعات زیادی را درمورد سلامت جسمانی وی مطرح کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ موضوع سلامتی هیلاری کلینتون – نامزد ۶۸ ساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – به یکی از موضوعات داغ رقابت‌های انتخاباتی هفته‌های اخیر در این کشور تبدیل شده است. دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – با وجود آنکه ۲ سال از رقیب دموکرات خود بزرگتر است، طی هفته‌های اخیر بارها بانوی اول اسبق آمریکا را به پنهانکاری درباره وضع سلامت خود متهم کرده و خواستار انتشار جزئیات مربوط به پرونده پزشکی او شده است.
ستاد انتخاباتی او نیز به همین ترتیب با هدف تضعیف اردوگاه رقیب، هجمه تبلیغاتی گسترده‌ای را از ماه گذشته حول محور سلامت جسمی و روانی نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها به راه انداخته است تا شاید از این طریق بتواند صلاحیت نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر سوال ببرد.
در گذشته، رؤسای جمهور و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره مسائل مربوط به سلامتی خود را از دید مردم و رسانه‌ها پنهان می‌کردند. به عنوان مثال، به نوشته نیویورک تایمز، «وودرو ویلسون» – بیست و هشتمین رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات – در سال ۱۹۱۹ میلادی بر اثر یک سکته مغزی شدید، فلج شد؛ اما نزدیکانش تا مدتها فلج شدن او را از رسانه‌ها مخفی کردند. «فرانکلین روزلوت» – سی و دومین رئیس جمهور آمریکا از حزب دموکرات – نیز که پیش از رسیدن به مقام ریاست جمهوری به بیماری فلج اطفال مبتلا شد، در مواقعی که به دلیل شدت گرفتن بیماری‌اش از صندلی چرخدار استفاده می‌کرد، اجازه عکس گرفتن به کسی نمی‌داد. حتی «جان اف. کندی» – دیگر رئیس جمهور دمکرات آمریکا – نیز تا مدتها کمردرد مزمن خود که مانع فعالیت‌های کاری او شده بود را از رسانه‌ها پنهان می‌کرد.
آیا هیلاری کلینتون بیماری‌اش را از مردم آمریکا پنهان کرده است؟ + تصاویر
اما از زمان نامزدی «رونالد ریگان» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوع سلامت جسمی نامزدهای انتخاباتی برای اولین بار رسماً وارد فضای انتخاباتی این کشور شد. ریگان در زمان اعلام نامزدی در سال ۱۹۸۰، ۶۹ ساله بود و به این دلیل که تا آن زمان هیچ نامزدی با این شرایط سنی وارد کارزار انتخاباتی آمریکا نشده بود، سوابق پزشکی و وضع سلامت او برای اولین بار به طور جدی مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی آمریکا قرار گرفت.
این روند در دوره‌های بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ادامه یافت و شفاف‌سازی درباره وضع سلامت نامزدهای انتخاباتی برای رای‌دهندگان صرف‌نظر از جوان بودن یا پیر بودن آنها به تدریج به یک الزام انتخاباتی تبدیل شد؛ تا جاییکه «ال گور» و «جان کری» – نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴- ماه‌ها پیش از انتخابات به صورت کاملاً شفاف درمورد وضع سلامت خود با خبرنگاران صحبت کردند و حتی «جان کری» اعتراف کرد پیشتر به سرطان پروستات مبتلا بوده است.
به نوشته تایم، «جان مک‌کین» – نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ –  نیز با دعوت خبرنگاران به یک هتل، پرونده پزشکی ۱۱۷۳ صفحه‌ای خود را با آخرین و ریزترین جزئیات ممکن برای مطالعه و عکسبرداری پیش روی آنها قرار داد. مک‌کین در آن زمان ۷۱ سال داشت و درصورت پیروزی در انتخابات، پیرترین رئیس‌جمهور آمریکا به حساب می‌آمد.
اما در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزدهای انتخاباتی به پیروی از سنت رایج در دوران پیش از ریگان مایل نیستند جزئیات زیادی را از وضع سلامت خود منتشر کنند. این در حالیست که به نوشته نیویورک تایمز، تاکنون در هیچ انتخاباتی سابقه نداشته است هر دو نامزد انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تا این حد پیر باشند. دونالد ترامپ نامزد ۷۰ ساله جمهوری‌خواهان که پس از مک‌کین پیرترین نامزد ریاست جمهوری تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، تنها یک بیانیه ۱۷۵ کلمه‌ای را در دسامبر ۲۰۱۵ از زبان پزشک خود منتشر کرده که در آن بدون اشاره به جزئیاتی که دانستن آنها برای آگاهی از وضع سلامت او لازم است، “سالم‌ترین نامزد تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا” نامیده شده است.
آیا هیلاری کلینتون بیماری‌اش را از مردم آمریکا پنهان کرده است؟ + تصاویر
هیلاری کلینتون نیز که در صورت پیروزی در انتخابات پس از ریگان پیرترین رئیس جمهور آمریکا لقب خواهد گرفت، تا امروز تنها به انتشار یک گواهی پزشکی ۲ صفحه‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵ اکتفا کرده و از انتشار جزئیات بیشتر خودداری کرده است. اما با وجود آنکه ترامپ جزئیات به مراتب کمتری را درباره وضع سلامت خود منتشر کرده است، گمانه‌زنی‌های فراوانی که طی ماه‌‌های اخیر درمورد وضع جسمانی کلینتون در رسانه‌های محافظه‌کار مطرح شده، بهانه جدیدی را برای انتقاد از او در اختیار ترامپ و ستاد انتخاباتی او قرار داده است. در این میان، امتناع نامزد دموکرات‌ها از شفاف‌سازی درمورد وضع سلامت خود نیز به شایعات زیادی که درباره احتمال بیمار بودن او در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا مطرح شده، دامن زده است.
نقطه شروع گمانه‌زنی‌ها درباره بیماری هیلاری کلینتون به گواهی ۲ صفحه‌ای پزشک معالج او در سال گذشته باز می‌گردد؛ یعنی زمانیکه او برای تایید سلامت جسمی و روانی کلینتون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مرور سوابق بیماری نامزد دموکرات‌ها پرداخت و به سابقه وجود یک لخته خون در سر او در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد. اما به دلیل اینکه پزشک معالج کلینتون در ادامه گواهی تایید سلامت خود تاکید کرد وی پس از کشف این لخته خونی با مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و طی کردن دوره درمان به بهبودی کامل دست یافته است، این مسئله چندان مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت؛ تا اینکه انتشار تصاویر و ویدئوهایی از این نامزد ۶۸ ساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وضع جسمانی او را در کانون توجه مخالفان سیاسی و رسانه‌ای او قرار داد.
آیا هیلاری کلینتون بیماری‌اش را از مردم آمریکا پنهان کرده است؟ + تصاویر
در واقع، انتشار گسترده تصاویر مربوط به کمک گرفتن کلینتون از دستیارانش برای بالا رفتن از پله‌ها در کارولینای جنوبی و زمین خوردن او در حین پیاده شدن از خودرو در کنار سرفه‌های مکرر او در حین سخنرانی‌های انتخاباتی و حرکات ناگهانی و نامتعارف سر و انقباضات عضلانی غیرقابل کنترل او در برابر دوربین‌های تلویزیونی بهانه‎ای شد تا نامزد جمهوری‌خواهان و حامیان رسانه‌ای او ضمن ابراز تردید در سلامت و توانایی جسمانی اولین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شوند او از سال ۲۰۱۲ که بر اثر دفع زیاد مایعات از بدنش به زمین افتاد و در سرش لخته خون تشکیل شد، هنوز بر خلاف ادعای پزشک معالجش به بهبودی کامل دست نیافته است.
با استناد به این تصاویر و ویدئوها، ترامپ در طول یکی دو ماه اخیر بارها در سخنرانی‌های انتخاباتی خود مدعی شده است رقیب دموکرات او فاقد سلامت جسمی لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا و مقابله با دشمنان خارجی این کشور است. به نوشته سی‌ان‌ان، وی حتی با اشاره به مکث‌های طولانی‌مدت کلینتون در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش مدعی شد رقیبش به لحاظ عقلی هم صلاحیت رییس جمهور شدن را ندارد.
«رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و مشاور ترامپ نیز هفته گذشته با اشاره به ویدئوهایی که به تازگی درباره سلامت هیلاری کلینتون در اینترنت منتشر شده‌اند، در مصاحبه با «فاکس نیوز ساندی» در اظهاراتی کنایه‌آمیز از رسانه‌های حامی کلینتون پرسید چرا نامزد محبوب آنها در ۲۰۰ روز اخیر حتی یک کنفرانس خبری هم برگزار نکرده است؟
آیا هیلاری کلینتون بیماری‌اش را از مردم آمریکا پنهان کرده است؟ + تصاویر
وبسایت «پولیتیکال اینسایدر» هفته گذشته پا را از تمامی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای فراتر گذاشت و با استناد به کتاب جدید “بیل و هیلاری؛ این آنچیزی است که عشق نامیده می‌شود” – نوشته «داروین پورتر» و «دانفورث پرینس» – به بررسی روابط خارج از ازدواج بیل کلینتون پرداخت و با اشاره به وضع جسمانی ناگوار وی که به زعم این وبسایت در مقایسه با «جرج بوش» – رئیس جمهور سابق آمریکا – که همسن اوست، بسیار نحیف‌تر و شکسته‌تر به نظر می‌رسد، احتمال ابتلای همسر هیلاری کلینتون به ایدز و انتقال آن به وی را مطرح کرد. این وبسایت در ادامه امتناع بیل و هیلاری کلینتون از انتشار پرونده پزشکی جدید خود را نیز دلیلی بر صحت ادعای خود عنوان کرد.
وبسایت «بریت بارت» – بازوی رسانه‌ای ترامپ – نیز به تازگی مدعی شده است گوگل به دلیل حمایت هیات مدیره آن از کلینتون، نتایج جستجوهای اینترنتی درمورد وضع سلامت نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها را فیلتر می‌کند. این وبسایت مدعی شد گوگل در مقایسه با دو موتور جستجوی شناخته‌شده دیگر یعنی بینگ و یاهو، نتایج کمتر و متقاوت‌تری را از وضع سلامت کلینتون در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
با این وجود، کلینتون تا امروز در برابر خواست ستاد انتخاباتی ترامپ و رسانه‌های محافظه‌کار برای انتشار کامل پرونده پزشکی خود مقاومت کرده و در فاصله کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گواهی پزشکی ۲ صفحه‌ای سال گذشته تنها سندی است که درمورد وضع سلامت او منتشر شده است. این در حالیست که به نوشته «واشینگتن اگزمینر»، به دلیل شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان اخیر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شفاف‌سازی درباره سلامت جسمی او اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و طبق یک نظرسنجی، تعداد رای‌دهندگان دموکراتی که خواستار انتشار جزئیات بیشتر در خصوص وضع سلامت نامزد انتخاباتی خود هستند،‌ از ۳۴ درصد در سال گذشته به ۵۹ درصد در ماه جاری افزایش یافته است.
نویسنده: مهدی حاجت‌پور
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x