تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

چند نکته درباره مصرف سیاه دانه

  • کد خبر : 158470
  • 14 شهریور 1395 - 17:18

یک محقق طب سنتی گفت: مصرف زیاد آن برای زنان باردار ممنوع است, مصرف زیاد سیاه دانه برای کلیه‌ها مفید نیست و باید با عسل مخلوط شود همچنین افراد گرم مزاج, خیلی کم از سیاه دانه استفاده کنند.

به گزارش «کمال مهر»؛ یوسف اصغری اظهار داشت: هرکس با توجه به مزاجش باید از گیاهان دارویی استفاده کند و نحوه مصرف آن برای همه افراد یکسان نیست.

به گفته وی برای حصول نتیجه بهتر و جلوگیری از عوارض ناخواسته گیاهان دارویی, همچنین برای تعیین مزاج کلی و مزاج اعضای بدن خود افراد به پزشکان طب سنتی مراجعه کنند.

این محقق طب سنتی درباره خواص سیاه دانه افزود: این دانه شگفت انگیز, خواص بی‌شماری دارد به طوریکه کتاب‌ها در وصف آن نوشته‌اند, مخصوصا از ترکیب آن با عسل و یا سرکه داروهای بی‌نظیری را می‌توان ساخت.

چند نکته درباره سیاه دانه

اصغری ادامه داد: سیاه دانه بسیار گرم و خشک است. از سیاه دانه می‌توان به عنوان مصلح همراه خوراکی‌های مانند دوغ, قراقروت, ماست, سرکه (انواع ترشی هایی که با سرکه تهیه می‌شوند) به کار برد.

وی بیان داشت: مصرف زیاد آن برای زنان باردار ممنوع است, مصرف زیاد سیاه دانه برای کلیه‌ها مفید نیست و باید با عسل مخلوط شود همچنین افراد گرم مزاج, خیلی کم از سیاه دانه استفاده کنند.

این محقق طب سنتی یاداور شد: افراد توجه کنند که سیاه دانه حاوی روغن‌های فرار مفیدی است که بعد از آسیاب شدن به سرعت از بین می‌روند. بنابراین, هیچگاه پودر سیاه دانه را خریداری نکنید, و درست قبل از استفاده, آن را به میزان مورد نیاز آسیاب کنید.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x