تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آل‌سعود اجازه بهره‌مندی مسلمانان از حج را نمی‌دهد/ اگر حقوق‌های نجومی قانونی‎اند، چرا مسئولان عذرخواهی می‌کنند

  • کد خبر : 158048
  • 12 شهریور 1395 - 15:13
آل‌سعود اجازه بهره‌مندی مسلمانان از حج را نمی‌دهد/ اگر حقوق‌های نجومی قانونی‎اند، چرا مسئولان عذرخواهی می‌کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: متأسفانه آل سعود که عمال مزدور آمریکا هستند، اجازه نمی‌دهند که مسلمانان از حج بهره برده و روشنگری به وجود بیاید.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فریضه الهی حج اظهار داشت: اگر عمل حج آنطور که خدا خواسته انجام می‌شد، مسلمانان به طور قطع نباید مشکلی داشته باشند.

وی افزود: اما متأسفانه آل سعود که عمال مزدور آمریکا هستند، اجازه نمی‌دهند که مسلمانان از حج بهره برده و روشنگری به وجود بیاید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آل سعود اجازه نمی‌دهد مسلمانان به طور آزاد از دشمن شماره ۱ خود ابراز انزجار کرده و توطئه دشمنان را شناخته و در مقام علاج برآیند گفت: حاکمیت ننگین در عربستان اجازه نمی‌دهد مسلمانان از امنیت در کنار خانه خدا بودن بهره‌مند شوند؛ امنیتی که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: حکومت سفاک و قتال عربستان به جای اینکه امنیت برقرار کند، مسلمانان را می‌کشد. حادثه دلخراش و ننگین منا را فراموش نمی‌کنیم. آل سعود مسلمانان را این چنین در منا و در کنار خانه خدا کشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: صاحب نظران می‌گویند اگر هلیکوپتری در روز حادثه یک چرخی می‌زد و آبی می‌پاشید عده زیادی از حجاج زنده می‌ماندند اما چنین نکرده و جنایت را به حد اعلی رسانده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهارات خود گریزی هم به مسئله انحراف در میان یاران حضرت موسی(ع) زد و گفت: حضرت موسی (ع) آن همه سختی برای هدایت مردم کشید و آنها را نجات داد اما یارانش در یک انتقام سخت در نهایت گوساله پرست شدند.

وی ادامه داد: قدرت فتنه بالاست به حدی که فرد یکتاپرست را گوساله پرست می‌کند. بی‌ خود نیست که مقام معظم رهبری از فتنه و حوادث سال ۸۸ سخن می‌گویند و درباره آن تذکر دادند و روی مسئله بصیرت تأکید می‌کنند. متأسفانه این بصیرت را یاران موسی نداشتند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به رونمایی از تجهیزات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: افزایش توان دفاعی و توان تهاجمی، در دنیای امروز که قدرت‌های زورگو و فاقد اخلاق انسانی از هیچ جنایتی مضایقه نمی‌کنند، حق مسلم کشور است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اظهار داشت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند، مسئله امنیت کشور بود. در منطقه‌ای که ناامنی کشورها را فرا گرفته و اصلا امنیتی وجود ندارد، ایران را می‌بینیم که از امنیت کامل برخوردار است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله فرهنگ عنوان کرد: ایشان فرمودند چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان بزند. چرا باید چنین باشد؟ مقام معظم رهبری فرمودند عملکرد نهادهای فرهنگی در سطح آفندی و پدافندی ضعیف است.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره حقوق‌های نجومی گفت: نباید به راحتی از این مسئله عبور کرد. اعتماد مردم و جوانان ضربه فروانی خورده است. این مسئله چیز کمی نیست؛ وقتی مردم اعتمادشان از نظام سلب شود، آنها را از دست می‌دهیم چرا که مردم سرمایه این نظام هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: از دولت که وارد قضیه شده و گام‌های موثری مخصوصا آنجایی که رئیس جمهور گفت، نباید ذی نفعان در تعیین حقوق‌های خودشان عامل باشند و یا برای دریافتی‌ها سقف تعیین شده است، تشکر می‌کنم.

وی با ابراز تأسف از اظهارات برخی که می‌گویند این حقوق‌های نجومی طبق قانون پرداخت شده است گفت: اگر واقعا این‌ها کار قانونی کرده‌اند، پس چرا مسئولین مربوطه از جمله آقای نوبخت یا وزیر دادگستری یا حتی رئیس جمهور محترم عذرخواهی کرده‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: افرادی که این دریافتی‌ها را داشته‌اند، آیا نمی‌دانند که نظام اسلامی برپایه عدل و انصاف استوار است؟ در کجای این پرداختی‌ها، عدل و انصاف رعایت شده است؟ یک فردی حقوق ۴۰-۵۰ میلیونی می‌گیرد اما یک کارگر بیچاره ساعت‌ها کار می‌کند و در ماه تنها۱ میلیون تومان دریافتی دارد.

وی افزود: آن کسانی که دریافتی‌های نجومی داشتند آیا می‌دانستند که نظام اسلامی برپایه عدل و انصاف است؟ اگر می‌دانستند که چرا این حقوق‌ها را گرفته‌اند و اگر هم نمی‌دانستند، شایستگی مسئولیت در نظام اسلامی را ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان تأکید کرد: اگر براساس آیین‌نامه‌ای که مغفول مانده، پول زیادی در برابر این‌ها گذاشتند آیا باید خودشان را مستحق این دریافتی‌ها بدانند؟

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x