تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ارتباط بین طرز لباس پوشیدن و نوع شخصیت شما

  • کد خبر : 157772
  • 10 شهریور 1395 - 15:26
ارتباط بین طرز لباس پوشیدن و نوع شخصیت شما

طرز لباس پوشیدن هر آدمی گویای شخصیت اوست. خیلی‌ها در انتخاب لباس دقت کافی به خرج نمی‌دهند و هر چه دمِ دست‌شان باشد می‌پوشند. اما چه بهتر که قبل از ظاهر شدن در انظار عمومی، کمی بیشتر برای لباس پوشیدن‌تان وقت بگذارید. توصیه می‌کنیم در انتخاب لباس آگاهانه قدم بردارید، چرا که برداشت دیگران از شخصیت شما تا حد زیادی به لباسی که می‌پوشید بستگی دارد. این طور نباشد که لباسی را فقط برای اینکه مد شده به تن کنید، بلکه قبل از هر چیزی از خودتان بپرسید آیا این مد اصلا با شخصیت من جور درمی‌آید؟

 

بسیاری از چیزهایی که در روان آدمی می‌گذرد به دلیل عادات رفتاری و هنجارهای اجتماعی مجال بروز پیدا نمی‌کند. اما طرز لباس پوشیدن از جمله معدود شاخص‌هایی است که اطلاعات زیادی را پیرامون شخصیت و جهان‌بینی هر فرد در اختیار بیننده قرار می‌دهد. در ادامه، شش تیپِ لباس پوشیدن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت هر یک از این تیپ‌ها حامل چه نوع اطلاعات شخصیتی است.

۱. معمولی

تیپ معمولی

این قبیل افراد طوری لباس می‌پوشند تا با محیطی که قرار است در آن حضور پیدا کنند هماهنگ باشند. به عبارت دیگر، اولویت آنها در انتخاب لباس سلیقه‌ی شخصی خودشان نیست. آقایانِ این تیپی ترجیح می‌دهند در محل کار از کت و شلوارهای سورمه‌ای، مشکی یا خاکستری و بلوزهای رنگ روشن استفاده کنند. خانم‌های این تیپی هم مثل آقایان بیشتر به استفاده از رنگ‌های طیف تیره در محل کار تمایل دارند. استفاده از بلوزهای جلو دکمه‌دار، ژاکت یقه‌هفت و کفش راحتی نیز در میان پسرهای این تیپی بسیار رایج است. این جور آدم‌ها به لحاظ شخصیتی اغلب ریسک‌گریز هستند و اعتماد به نفس پایینی دارند. همچنین، بیشتر آنها درونگرا هستند و خیلی وقت‌ها یکنواخت و کسل‌کننده به نظر می‌رسند.

۲. ژولیده

تیپ ژولیده

افرادی که تیپ ژولیده می‌زنند، طوری لباس می‌پوشند که انگار همیشه با همان لباس‌هایی که تن‌شان است به رختخواب می‌روند. لباس‌های چروکیده و ناهماهنگ، شلوار جین پاره، صورت نشسته، موهای شانه نکرده و البته در مورد خانم‌ها آرایش غلیظ از جمله نشانه‌های این تیپ است. این طرز لباس پوشیدن که بیشتر در جوان‌ترها مشاهده می‌شود به نوعی مقابله با هنجارهای جامعه است. این افراد ادعای آزاداندیشی دارند و با تیپی که به هم می‌زنند می‌خواهند هنجارشکنی کنند. اینها اغلب آدم‌های بی‌انگیزه‌ای هستند که هنوز تصویر واضحی از شخصیت خودشان در ذهن ندارند. این تیپی‌ها بی‌خیال هستند و این بی‌خیالی را به همه‌ی جنبه‌های زندگی‌شان از کار گرفته تا روابط اجتماعی وارد می‌کنند.

۳. معمولی اما شیک

معمولی اما شیک

این افراد درست مثل تیپ معمولی‌ها لباس‌شان را به تناسب محیطی که قرار است در آن حاضر شوند انتخاب می‌کنند. این جور آدم‌ها همیشه خوش‌تیپ و آراسته به نظر می‌رسند و فرق‌شان با تیپ معمولی‌ها این است که سعی می‌کنند علایق شخصی خود را نیز خیلی ظریف وارد لباس پوشیدن‌شان کنند. آقایانِ این تیپی ترجیح می‌دهند از کروات‌های برند استفاده کنند و خانم‌ها هم سعی می‌کنند سلیقه‌ی خود را در انتخاب روسری‌های ابریشمیِ شیک و زیورآلاتِ برازنده نشان دهند. این قبیل افراد در نظر دیگران جذاب، با اعتماد به نفس و موفق جلوه می‌کنند.

۴. بِرندپوش

برند پوشان

 

بِرندپوشان اغلب از لباس‌های مارک‌دار استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند همه‌ی ریز و درشت لباس‌شان به دست طراحان معروف دیزاین شده باشد. خانم‌های این تیپی عادت دارند به گرانترین و باکلاس‌ترین آرایشگاه‌های شهر بروند و لوازم آرایشی و بهداشتی خود را از فروشگاه‌های منحصر به فرد و لوکس بخرند. از ظاهر این جور آدم‌ها پول و موفقیت می‌بارد، اما واقعیت این است که بسیاری از آن‌ها انسان‌های به شدت مادّی‌گرا و به لحاظ شخصیتی سطحی، متزلزل و نه چندان قوی هستند.

۵. گوتیک‌پوش

گوتیک

 

گوتیک‌پوشان هم مثل گرانج‌ها قصد دارند با طرز پوشش‌شان هنجارشکنی کنند. اینها اغلب از لباس‌های مشکی، رنگ مو، آرایش‌های غلیظ تیره، خالکوبی و زیورآلات ترسناک استفاده می‌کنند. این جور آدم‌ها خودشان فکر می‌کنند روحیه‌ی حساس و لطیفی دارند و هنرمندانه لباس می‌پوشند. این در حالی است که گوتیک‌پوشان در واقعیت عمدتا انسان‌هایی پرخاشگر، افسرده و هنجارشکن هستند و مدام دنبال چیزهای ترسناک و خشونت‌آمیز می‌گردند.

۶. ورزشی

ورزشی

شاید عجیب به نظر برسد، اما بیشتر آدم‌هایی که با لباس ورزشی مثل گرمکن و کتانی در انظار ظاهر می‌شوند اصلا ورزشکار نیستند. ورزشکاران واقعی معمولا دل‌شان نمی‌خواهد با لباس‌های ورزشیِ عرق کرده دیده شوند. افرادی که تیپ ورزشکاری می‌زنند به دلایل مختلف مثل عدم وجود وقت کافی، بی‌انگیزگی و در بعضی موارد مشکلاتِ جسمانی نتوانسته‌اند به یک ورزشکار واقعی تبدیل شوند و به همین دلیل خیلی وقت‌ها به آدم‌هایی که توان و اراده‌ی ورزش کردن دارند حسودی‌ می‌کنند.
برگرفته از: styleflair

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=157772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x