تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

حجامت و زالو درمانی برای این افراد بسیار مضر است!!

  • کد خبر : 157770
  • 10 شهریور 1395 - 15:24
حجامت و زالو درمانی برای این افراد بسیار مضر است!!

متأسفانه در کشور ما تمامی افراد از درمان‌های حجامت و زالو درمانی استفاده می‌کنند، در حالی که حجامت و زالو درمانی شرایطی دارد و برای برخی افراد مضر است.

حجامت وزالو درمانی چه شرایطی دارد؟

مهدی برهانی متخصص طب سنتی، گفت: متأسفانه در کشور ما تمامی افراد از درمان‌های حجامت و زالو درمانی استفاده می‌کنند، در حالی که این درمان‌ها شرایطی دارد و در بیشتر موارد تنها به افرادی با خلط افزایشی خون توصیه می‌شود. در طب سنتی آکادمی، حجامت شرایطی دارد و شامل تمام افراد نمی‌شود. در این طب آمده است کم کردن خون (حجامت و زالو درمانی) روا نیست، مگر تحت شرایطی، که یکی از شرایط این است که باید در آن موضع یا در کل بدن خون زیادی وجود داشته باشد.

ما در بدن ۴ خلط به اسم‌های بلغم، صفرا و سودا و خون داریم، برای کم کردن خون بدن، باید خلط خون افزایشی باشد و این افزایش خلط خون علایمی مانند گرم مزاج بودن و قرمزی رنگ پوست دارد. تعدادی از افراد هستند که اگر حجامت و زالو درمانی کنند در آینده دور دچار عوارض شدید و مشکلات جدید می‌شوند.

برهانی بیماران گوارشی را از عمده این افراد دانست که کم کردن خون بدن برایشان مضر و دارای عوارض است. افرادی که به نفخ معده، یبوست و امثال آن دچار هستند درمان‌های حجامت و زالو درمانی برای آنها ممنوع است و ضعف معده آنها را تشدید می‌کنددسته سوم از افرادی که حجامت برای آنها ممنوع است، افراد سرد مزاج هستند کسانی که بدنشان در مقابل هوا،‌آب و خوراکی سرد مقاومت ندارد.

این متخصص طب سنتی در پاسخ به این سؤال که چرا به صورت رسمی از حجامت این افراد جلوگیری نمی‌شود،‌ گفت: برخورد سلبی با این موضوع مناسب نیست، زیرا این درمان‌ها در کشور ما ریشه ۲۰ تا ۳۰ ساله دارد و تنها می‌توان با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده این گونه افراد را از حجامت و زالو درمانی منصرف کرد.

منبع:farsnews.com

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=157770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x