تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

دلیل حمله “جیش الفتح” به “ریف حماء”/جنگنده‌های کرملین به دنبال تقاصی سخت از “جند الاقصی”+ نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 157586
  • 10 شهریور 1395 - 0:23

جنگنده‌های ارتش روسیه و سوریه هم به منظور از بین بردن خطوط تدارکاتی تروریست‌های تکفیری و استحکامات و خودروهای زرهی آنها در چند نوبت مناطق “مورک” و “اللطامنیه” را بمباران کردند و خسارت سنگینی به تروریست‌ها وارد آوردند.

به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»؛؛ هر روز اتفاق جدیدی در شمال سوریه می‌افتد و تروریست‌هایی که در یک منطقه شکست می‌خورند؛ حملات خود را ضد ارتش سوریه از نقطه دیگری از سر می گیرند.

در ۲۴ ساعت اخیر تروریست‌های تکفیری که خسته و ناامید از نبرد با ارتش سوریه به دنبال یک روزنه نجات برای خود هستند ، با همه قوا به ریف شمال “حما” حمله کردند. این حمله غافلگیرانه که توسط گروه ترویستی جندالاقصی و هم‌پیمانانش انجام شد؛ عمق این استان را هدف گرفته است.

وبگاه المصدر در این زمینه گزارش داد: گروه جندالاقصی وابسته به داعش با پشتیبانی “جیش‌النصر” توانست تعدادی از روستاهای حومه “حماء” را اشغال کند.

اما نکته حائز اهمیت این است  که ارتش سوریه هم به موقع وارد عمل شده و گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای سوری به دنبال محاصره تروریست‌های منطقه “مداگین” هستند که البته تروریست‌ها این موضوع را تکذیب می‌کنند.

جنگنده‌های ارتش روسیه و سوریه هم به منظور از بین بردن خطوط تدارکاتی تروریست‌های تکفیری و استحکامات و خودروهای زرهی آنها در چند نوبت مناطق “مورک” و “اللطامنیه” را بمباران کردند و خسارت سنگینی به تروریست‌ها وارد آوردند.

3 دلیل حمله

همچنین گزارش ها حاکی از آن است  ارتش سوریه نیروهای کمکی به منطقه برای بازپس گیری مناطقی که گروه‌های مسلح به آنها وارد شده اند (“حلفایا” و روستاهای “مصاصنه” و “بویضه”)، اعزام کرده است.

تحلیلگران میدانی معتقدند که حمله همه جانبه تروریست‌های “جندالاقصی” به منظور حمایت از “جیش‌الفتح” در حومه جنوب غربی حلب است که در این جبهه فرماندهان عالی‌رتبه جیش‌الفتح به شدت تحت فشار هستند.

سوال اینجاست که آیا تروریست‌های تکفیری در حفظ مواضع خود در حومه شمالی “حما” در طولانی مدت موفق خواهند بود؟  البته مشاهدات نشان می‌دهد که این تروریست‌ها نمی‌توانند مواضع خود را در شمال این استان حفظ کنند.

یکی از دلایلی که در این زمینه می‌توان مطرح کرد اینکه بمباران‌های مداوم حومه شمالی “حماء” جهنمی سوزان را برای تروریست‌ها به وجود آورده که دیر یا زود مجبورند این منطقه را تخلیه کنند.

علاوه بر این ارتش سوریه فشارها را در حومه جنوبی “حلب” افزایش داده و این تروریست‌ها مجبورند به سرعت مواضع خود را تحویل دهند و عقبه عملیاتی را در ریف “حلب” حفظ کنند؛ چرا که این جبهه مهم‌تر از “حماء” است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=157586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x