تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چه زمانی لکسوس های جدید به ایران می آیند؟

  • کد خبر : 157547
  • 09 شهریور 1395 - 18:44

آخرین اخبار چه زمانی لکسوس های جدید به ایران می آیند؟

همانطورکه در جریان هستید، در سال های اخیر مدل های مختلفی از لکسوس با کد ۲۵۰ در بازار ما حضور داشتند که می توانیم به مدل های محبوبی همچون IS250 و یا GS250 اشاره کنیم. روی کدهای ۲۵۰ که دیگر توسط لکسوس استفاده نمی شوند، پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۶ سیلندری نصب شده بود که هیچ گونه پرخورانی (توربو) روی آن قرار نداشت و می توانست به صورت تنفس طبیعی توانی در حدود ۲۰۷ اسب بخار و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. اما استفاده توربو روی موتورهای دو لیتری توسط رقیبان لکسوس یعنی مرسدس بنز و بی ام و، این شرکت خوش نام ژاپنی را بر آن داشت تا به سوی موتورهای دو لیتری توربو برود و دیگر خبری از کد ۲۵۰ نخواهد بود و همین موضوع آغازی شد بر پایان واردات لکسوس به ایران تا زمانی که مجدداً شرکت ایرتویا بتواند مجوزهای لازم برای واردات مدل های جدید با کد ۲۰۰t را اخذ کند.
تا به حال تنها مدل شاسی بلند لکسوس یعنی NX200t توانسته در کنار مدل هیبریدی خود یعنی NX300h مجوز واردات را دریافت کنند و متاسفانه فعلاً هیچ مدل سدانی از لکسوس در ایران عرضه نمی شوند. اگر به لیست پیشرانه های قابل نصب روی لکسوس نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که موتورهای حجیم و قدرتمندی همچون IS300 و IS350 قابل عرضه هستند که به لطف(!) قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، تنها باید عکس های آنها را در فضای مجازی ببینیم و تنها مدل قابل ارایه در ایران مدل IS200t است که به پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز شده و می تواند حداکثر ۲۴۱ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتن متر در ۱۶۵۰ دور در دقیقه را تولید کند. کشتاوری که حال همپای رقبای اروپایی می تواند رقم ۳۵۰ نیوتن متر را راهی چرخ های عقب کند تا همانند آنها بتواند با لمس پدال گاز لذت دریفت با یک دیفرانسیل عقب را تجربه کرد.

لکسوس IS250

اما هر آنچه موتورهای توربو مزیت داشته باشند، قطعاً موتورهای ۶ سیلندر طرفداران خاص خود را دارند و در سال گذشته و در همین ایام بود که خودروبانک مدل لکسوس IS250 با کیت F Sport تست کرده بود و فیلم بسیار تخصصی را از این خودروی خوش استیل تهیه کرده بود که در زیر مجدداً برای شما قرار داده ایم.
اما به نظر می رسد روند اخذ مجوزهای لازم برای واردات مدل های توربو و از سرگیری عرضه مدل های GS و IS کمی زمان ببرد و با توجه به اینکه فعلاً از سوی ایرتویا حتی پیش فروش های مشارکتی بلند مدت نیز برای این مدل های ارایه نشده، لذا به نظر می رسد که زمان عرضه این مدل ها و حضور مجدد لکسوس های خوش خط و خال در بازار داخل در هاله ای از ابهام باشد و امیدواریم که به زودی این شرکت اقدام به واردات این مدل ها کند و بتوانیم مجدداً از حضور آنها در خیابان های کشور لذت ببریم!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=157547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x