تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

قرصی که شما را جوان نگه می‌دارد!

  • کد خبر : 157300
  • 08 شهریور 1395 - 16:36
قرصی که شما را جوان نگه می‌دارد!

پژوهشها نشان می‌دهد که ویتامین «ای» در مقابل بسیاری از بیماریها به بدن کمک می‌کند و سلولها را از انواع مشخصی از آسیبها حفظ کرده، طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

 به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛، پژوهشها نشان می‌دهد که ویتامین «ای» در مقابل بسیاری از بیماریها به بدن کمک می‌کند و سلولها را از انواع مشخصی از آسیبها حفظ کرده، طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

این خاصیت ویتامین «ای» در طول زمان باعث کند شدن آسیب سلولی میشود که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد.

ویتامین «ای» بدن را در مقابل بعضی از اختلالات حفظ می کند و به درمان بعضی دیگر از بیماری ها کمک می کند.

سرطان. ویتامین “ای” نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ پستان و غذه پروستات ایفا می کند.

همچنین خطر ابتلا به سرطان های ریه، مری و  رحم را کاهش می دهد به نظر می رسد ویتامین «ای» از طریق پیام های کنترلی اکسیژن مانع از رشد سلولهای طبیعی بدن را در مقابل اثرات شیمی درمانی حفظ می کند، اما سلولهای سرطانی زخم پذیر را باقی می گذارد.

ویتامین «ای» همچنین مانع از انسداد شریان ها  توسط «کلسترول تبدیل شده به فرم خطرناک» که مهم ترین دلیل حملات و سکته های قلبی است، میشود. این ویتامین در عین حال یک صد انعقاد قوی است که به جریان راحت تر خون در شریان هایی که دارای پلاکهای چربی چسبیده به دیواره هستند کمک می کند.

این ویتامین در مواد گیاهی وجود دارد و این ده گروه مهم ترین منابع ویتامین ای هستند:

تخمه و روغن آفتابگردان

هم تخمه و هم روغن آفتابگردان منابع خوبی از ویتامین ای هستند. پس دفعه‌ی بعدی که به سراغ ماهی‌تابه تان رفتید، یادتان باشد از روغن آفتابگردان استفاده کنید.

آجیل

تقریبا تمام آجیل‌ها، مخصوصا بادام سرشار از ویتامین ای هستند. اگر می خواهید مصرف ویتامین ای را افزایش دهید، گهگاه یک مشت بادام، فندق یا بادام زمینی میل کنید.

اسفناج

غذاهایی وجود دارند که می توانند در زمینه‌ی فواید سلامتی که دارند با هر چیز دیگری رقابت کنند. اسفناج جدای از اینکه منبع ویتامین ای است، مخزنی سرشار از مواد مغذی حیاتی نیز هست. بالاتر از این، شما می توانید اسفناج را در محدوده‌ی وسیعی از خوردنی ها از سالاد گرفته تا انواع ساندویچ مصرف نمایید.

کلم بروکلی

یک ماده‌ی غذایی مغذی دیگر بروکلی است که پر از فواید مختلف است. می توانید آنرا همانطور تر و تازه و خام و یا بصورت بخارپز میل کنید. اما اگر واقعا مراقب سلامتی‌تان هستید به هر شکلی که می توانید کلم برکلی را از دست ندهید.

برگ شلغم

فقط خود شلغم خوردنی نیست، بلکه برگش نیز قابل استفاده کردن است. فرای از خوردنی بودن، برگ شغلم یک منبع خوب ویتامین ای است. اشتباه نگفته ایم اگر بگوییم که برگ شلغم از خود شلغم با تمام ویتامین‌ها و کلسیمی که دارد، مغذی تر است!

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه، سس گوجه، رب گوجه و فهرستی بزرگ از محصولات بر پایه گوجه فرنگی پیش پای ماست. اگر علاوه بر سلامتی به دنبال خوشمزگی و تنوع هم هستید، نیازی نیست ادامه‌ی این متن را بخوانید! گوجه فرنگی پدر تمام گیاهان و سرشار از ویتامین ای است.

برگ خردل

اگر بدنبال ویتامین ای هستید، سبز رنگی است که باید دنبالش بگردید! برگ خردل هم منبع خوبی از این ویتامین است، اگر می خواهید بیشتر از آن بهره ببرید، یادتان باشد که آنرا کاملا تازه و خام یا اینکه بصورت نیم پز بخورید.

کره بادام زمینی

منتظر چه هستید؟ یک شیشه کره بادام زمینی بردارید و در آن شیرجه بزنید! یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی چیزی حدود ۱.۲۵ میلی گرم ویتامین ای دارد.

فلفل دلمه

بهترین نوع این فلفل که پر از ویتامین ای است، انواع قرمز آن است. جدای از ویتامین ای، این فلفل‌ها سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌های دیگری نیز هستند.

غلات صبحانه یا کورن فلکس

بین برندهای مختلف غلات صبحانه، ویتامین‌های آنها نیز متفاوت است. از اینرو پیش از خرید به جدول ارزش غذایی آنها توجه کنید. کورن فلکس یک انتخاب عالی برای صبحانه‌ی شماست. این محصولات جدای از دوز مناسب ویتامین ای، تمام مواد غذایی و معدنی مورد نیاز بدنتان را فراهم می‌کنند.

منبع:ساعت۲۴
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=157300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x