تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

جزییات اسیدپاشی شبانه در خیابان ۲۴ متری باستانی پور تهران+ صحبت‌های قربانیان و تصاویر

  • کد خبر : 157096
  • 07 شهریور 1395 - 14:41

صبح امروز متهم اسیدپاشی در خیابان ۲۴ متری تهران خودش را به پلیس معرفی کرد و درباره جزییات حادثه لب به سخن گشود.

به گزارش«کمال مهر»؛ در ساعت ۲۳:۱۵ ، پنجم شهریور ماه امسال وقوع یک فقره اسیدپاشی در خیابان ۲۴ متری باستانی پور – خیابان خسرو احمد – پارک بازیافت به کلانتری ۱۶۰ خزانه اعلام شد.
با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو جوان حدودا ۳۰- ۲۹ ساله بنام های میثم و آرمان از ناحیه صورت و بدن مورد اسیدپاشی قرار گرفتند که بلافاصله هر دو نفر آنها جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
جزییات اسیدپاشی شبانه در خیابان 24 متری باستانی پور تهران+ صحبت‌های قربانیان و تصاویر
پرونده در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع اسیدپاشی و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات یکی از شکات پرونده:
با حضور کارآگاهان اداره شانزدهم در بیمارستان مشخص شد که یکی از دو مصدوم اسیدپاشی بنام “آرمان” از ناحیه چشم مورد آسیب شدید قرار گرفته و به همین علت تحت عمل جراحی قرار گرفته و امکان تحقیقات از وی وجود ندارد ؛ لذا کارآگاهان به تحقیق از دومین مصدوم پرونده اسیدپاشی بنام “میثم” پرداختند.
جزییات اسیدپاشی شبانه در خیابان 24 متری باستانی پور تهران+ صحبت‌های قربانیان و تصاویر
میثم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ” بهمراه دوستانم در پارک نشسته بودیم ؛ از سر و صدایی که حدودا ۴۰ متر آن طرف تر ایجاد شده بود و همچنین اظهارات دوستانم ، متوجه شدم که یکی از بستگان دور بنده بنام “بهرام” قصد دارد با فردی دعوا کند ؛ به قصد میانجیگری رفتم تا از درگیری جلوگیری کنم ولی به محض رسیدن [ به محل درگیری ] فردی که تا به حال او را ندیده بودم و نمی شناسم ، ظرفی را که بعدا متوجه شدم حاوی اسید بوده به سمت مردم پاشید که بخش عمده آن به صورت و بدن و سر بنده [ و آرمان ] ریخته شد ؛ احساس سوزش و درد شدیدی کردم و دیگر متوجه ی چیزی نشدم “.
شناسایی عامل اسیدپاشی:
کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل اسیدپاشی اقدام به شناسایی دیگر شاهدان صحنه اسیدپاشی کرده و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده بنام “مجید . ت” ( متولد ۱۳۵۳ ) شدند ؛ بنا بر اظهارات شاهدان صحنه درگیری ، متهم بهمراه برادرش با فردی بنام “بهرام” درگیر و طی درگیری با این شخص مبادرت به اسیدپاشی کرده بود.
جزییات اسیدپاشی شبانه در خیابان 24 متری باستانی پور تهران+ صحبت‌های قربانیان و تصاویر
مراجعه متهم به پلیس آگاهی:
در شرایطی که کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی محل سکونت متهم “مجید . ت” در خیابان کارگر جنوبی و همچنین محل کار وی در خیابان آذربایجان کرده و دیگر اقدامات پلیسی جهت دستگیری وی را در دستور کار خود قرار داده بودند ، “مجید . ت” در ساعت ۰۷:۳۰ ، هفتم شهریور ماه با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، خود را به کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی معرفی و تسلیم کرد.
اظهارات اولیه متهم:
متهم پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی در اظهارات اولیه اش ، در تشریح شب درگیری منجر به اسیدپاشی به کارآگاهان گفت : “محل کار من نزدیک پارک قرار دارد و من در محل کارم مشغول درست کردن ماشین بودم که بهرام بهمراه چند نفر که همه ی آن چاقو داشتند ، آمدند و مرا دوره کردند ؛ ناگهان یکی از آنها چیزی را به سمت ماشین پاشید که بدنم شروع به سوزش کرد ؛ به قصد فرار به مغازه کناری رفتم که آنها مرا تعقیب و با آجر و سنگ به سمت من حمله ور شدند ؛ چند کارگر سایر مغازه ها که آنجا کار می کنند ، شاهد هستند که چگونه آنها به سمت من حمله ور شدند “.
متهم پرونده در خصوص سابقه درگیری خود با بهرام به کارآگاهان گفت : ” بهرام یکی از خلاف کارهای منطقه است و از من حق حساب می گرفت ؛ سال گذشته بود که بهرام به قصد زهر چشم گرفتن از من ، اقدام به شکستن شیشه ی خانه مان کرده بود و من نیز به همین علت از وی طرح شکایت کردم ؛ او نیز به همین علت از من کینه به دل گرفته بود و هر بار به محل کار م می آمد و ایجاد سر و صدا و مزاحمت می نمود “.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به ادامه اقدامات درمانی بر روی مصدوم حادثه اسیدپاشی عنوان داشت : “متهم اصلی پرونده پس از انجام تحقیقات اولیه و جهت صدور قرار قانونی ، صبح روز جاری ( ۰۷/۰۵/۱۳۹۵ ) به دادسرای امور جنایی تهران اعزام گردید و تحقیقات در این پرونده در مراحل مقدماتی و اولیه قرار دارد “.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=157096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x