تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دولت فرصت باقیمانده را به مسائل حاشیه‌‌ای اختصاص ندهد/ نمی‌خواهم پرده از برخی چیزها بردارم/برجام را انقدر بزرگ نکنید

  • کد خبر : 156679
  • 05 شهریور 1395 - 15:04
دولت فرصت باقیمانده را به مسائل حاشیه‌‌ای اختصاص ندهد/ نمی‌خواهم پرده از برخی چیزها بردارم/برجام را انقدر بزرگ نکنید

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فرصت سیاسی کاری و تبلیغات انتخاباتی ندارید، اگر این فرصت‌ها را از دست دادید معلوم نیست فرصت‌هایی پیش بیاید تا بتوانید به مردم خدمت کنید.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز ۵ شهریور ماه  اظهار داشت:  آنچه شده است در برابر آنچه باید بشود قابل ملاحظه نیست. نیازهای کشور بسیار زیاد است؛ ۳ سال از دوران مسئولیت دولت گذشته، برجام را خیلی گنده نکنیم. حیف است مقام معظم رهبری مدام از بد عهدی سخن بگویند اما عزیزان ما حاضر نشوند یک بار از بدعهدی دشمن قدار و اینکه چه وعده‌ای داده شده بود که انجام نشده، یک جمله بگویند.
وی با تاکید بر اینکه توقع داریم مسائل به حاشیه سپری نشود گفت: جوانان زیادی در انتظار تشکیل خانواده و درآمد فی‌الجمله هستند تا با دست خالی به خانه نروند. تولید ما هنوز احیا نشده است.
صدیقی خطاب به دولتمردان گفت: فرصت سیاسی کاری و تبلیغات انتخاباتی ندارید. اگر این فرصت‌ها را از دست دادید معلوم نیست که چنین روزها و فرصت‌هایی برای شما پیش بیاید تا بتوانید به مردم خدمت عرضه کنید. آنچه می‌ماند کار برای رضای خداست.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای به خصوص در حوزه سوریه گفت:‌خدا قول داده و در طول تاریخ همیشه فردی از خدا صادق‌تر وجود نداشته است. سوریه در حال اضمحلال و بشار اسد در حال رفتن و صهیونیسم جهانی در حال آمادگی برای هجمه‌های کاری‌تر بود اما این اعجاز مقاومت است که بیش از ۸۰ کشور که دلارهایشان را از عربستان جذب می‌کردند هر روز رو به ضعف و مقاومت رو به قدرت بیشتر است.
صدیقی در ادامه با اشاره به تحولات یمن گفت‌:‌در یمن نزدیک ۲ سال است که عربستان مرتب آدم کشی، کودک کشی، مریض کشی و زیرساخت‌ها را بمباران می‌کند اما بعد از این همه شرارت و دد منشی بی‌سابقه در تاریخ، شورای سیاسی در یمن با ائتلاف حزب‌الله و یک گروه دیگر و حضور میلیون‌ها یمنی شکست سیاسی جدید و آب ناامیدی را به دست عنصر فتنه‌گر منطقه‌ای یعنی عربستان سعودی ریخته است.
وی ادامه داد: مقاومت در ایران میوه داده و امیدواریم در سوریه به ثمر بنشیند و در یمن شاهد استقلال و اضمحلال ائتلاف ضد بشریت عربستان و حامیانش باشیم.
صدیقی با  اشاره به تفقد مقام معظم رهبری به حضور بانوی محجبه در پیشانی کاروان المپیک گفت: حضور یک دوشیزه با حجاب ایرانی و اسلامی، انتقال یک فرهنگ است که برای ما مایه سرافرازی است که در میان آن زنان حضور پیدا کرده و برای ما کسب آبرو کرده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی  در مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: یکی از مسائلی که جایش در آمار و ارقام دولت خالی است،‌ارائه پیشرفت‌های فرهنگی بوده و اینکه چه گام‌هایی در مدارس و دانشگاه‌ها برداشته شده است. در صحبتی که با وزیر آموزش و پرورش داشتم به ایشان گفتم که دبیرستان‌ها را باید مسجدی کنید اگر توانستید چنین کنید از تهاجم فرهنگی که خطرش از موشک باران بیشتر است در  امان خواهید بود.
صدیقی ادامه داد:‌ دولت موظف است تا علاوه بر هدایت فرصت‌های فضای مجازی، تهدیدهای آن را نیز برطرف کند.همه مدارس و دانشگاه‌ها باید مسجد محور باشند.

شهیدان رجایی و باهنر دو الگوی مناسب، جاوید و ماندگار و همیشه زنده و قابل ارائه هستند که با خون خود حقانیتشان را امضا کردند و خداوند متعال این دو عزیز را به قربانی دین خود پذیرفت.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر چهره پرجاذبه برای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را ارائه کردند افزود: دولتمردان در هفته دولت باید به حساب خود برسند و به جای مانور تبلیغاتی و نشان دادن کم و زیاد کار خود به مردم، ببینند که سر سفره چه شهدایی نشسته‌اند و آیا تناسبی با آنها دارند یا خیر.
صدیقی با اشاره به ساده زیستی شهیدان باهنر و رجایی گفت: الان باید ببینیم که در دفترهای مسئولین چه خبر است اگر یک جنوب شهری به این دفترها نگاهی بیندازد برداشتش چگونه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به الگو بودن شهیدان رجایی و باهنر به لحاظ ولایتمداری اظهار داشت: وقتی در زمان چالش بنی صدر که ناسازگاری‌های ذاتی با انقلاب و ولایت داشت، شهید رجایی به حضور امام رفت. حضرت امام در آن زمان به مسئولین کشور هشدار دادند اگر دست از بگو مگوها برندارید آن کسی که سازگاری ندارد را به مردم معرفی کرده وزمینه برکناری‌اش را فراهم می‌کند؛ پس از آنکه شهید رجایی به دفتر نخست وزیری بازگشت بسیار ناراحت بود از اینکه مبادا حرفی بزند که امام ناراحت شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدا می‌داند شهیدانی مانند شهیدان رجایی و بهشتی برنده هستند و خداوند آنها را در دنیا و آخرت سرافراز کرده است گفت:‌ ریاست جمهوری مانند یک رویا تمام می‌شود. باید ببینیم آیا برای آیندگان الگو هستیم؟ آیا راه شهید رجایی را می‌رویم؟ آیا مواظب هستیم که حرفی نگوییم که خلاف نظام و صحبت‌های نایب امام زمان و محور قداست این نظام نباشد؟ یا اینکه خدایی ناکرده هر روز دشمنان سوژه جدیدی دارند و می‌گویند در اینجا اختلاف نظر است.
صدیقی با بیان اینکه شهید رجایی یک شخصیت ماندگاری است که هیچوقت کهنه نمی‌شود عنوان کرد:‌شهید رجایی وقتی به سازمان ملل رفت برای ما عزت آورد و هیچ جای رفتارش منفعلانه نبود. در برابر زورگویان قرن آنچنان شیر و قوی بود که انگار قدرتی نمی‌بیند.
وی در ادامه افزود‌: حرکت دیپلماسی کشور باید در همه جا در جهت سرافرازی باشد. عملکرد فردی و اجتماعی مسئولین باید در تراز عمل شهید رجایی باشد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=156679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x