تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

جسد «اسلام سکولار» زنده شدنی نیست/ «اسلام مقتدر» آمریکا را زمین‌گیر کرد

  • کد خبر : 156629
  • 05 شهریور 1395 - 14:24
جسد «اسلام سکولار» زنده شدنی نیست/ «اسلام مقتدر» آمریکا را زمین‌گیر کرد

تمامی طرح های غرب، برای حذف انقلاب اسلامی توسط اسلام مقتدر زمین‌گیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی«کمال مهر»؛سخنان چند روز گذشته رهبر انقلاب دربردارنده نکات کلیدی و واژه‌های مهمی بود که باید به آن به عنوان نسخه رهایی بخش برای ملت‌ها و نیز نقشه راه برای برون رفت از چالش‌های کنونی انقلاب‌های منطقه نگریست. نسخه‌ای‌که از آغاز انقلاب اسلامی ایران و پیش از آن در اندیشه امام خمینی(ره) وجود داشت و بارها نیز در برهه های تاریخی حساس بر آن تاکید شد.

اسلام مقتدر نسخه شفابخش
ایشان، تلاش پیچیده و متنوع دشمنان برای نفوذ فرهنگی را گسترده‌تر از اوایل انقلاب دانستند و افزودند: آماج این حرکت مستمر و چندلایه، ایمان دینی مردم است؛ یعنی همان عاملی که عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی بوده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی را زلزله‌ای شدید در ارکان نظام سلطه خواندند و افزودند: به برکت «اسلام انقلابی» و «انقلاب اسلامی» هدف اصلی زورگویان جهانی یعنی فرمانروایی بر منطقه ناکام مانده و آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا عملاً زمین‌گیر شده است.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر ایمان و پایبندی ملت به اسلام نبود، ایران نیز همچون دیگران زیر چتر آمریکا و غیرآمریکا می‌رفت و به همین علت است که آنها با ایمان مردم، خصومتی عمیق و پایان‌ناپذیر دارند.
آنچه که تعریف انقلاب ایران را با انقلاب های دیگر متفاوت کرد، پسوند اسلامی، ماهیت اعتقادی و ارزشی و نیز نگاه متفاوت و جدید آن به اسلام بود. اسلامی که از آن تفسیرها و برداشت های مختلفی وجود داشت و این تفسیرها بر اساس هیچ منبع علمی و اسلامی استوار نبود و همین تفسیر در درون جریان های انقابی آن دوران نفوذ کرد و بجای آنکه برای رهایی ملت ها چاره ساز باشد به ناامیدی و سرخوردگی آنان انجامید. البته پیش زمینه هایی برای ایجاد چنین برداشت های سطحی از اسلام در جهان اسلام وجود داشت و غرب همه تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت نادرست انجام داد و تاش کرد تا مانع از موفقیت الگوی اسلام واقعی و اسلام انقلابی شود.
از اینجا بود که طرح اسلام علیه اسلام از سوی انگلیسی ها طراحی شد چراکه نظریه پردازان غربی براین باور بودند که تنها روش موفق برای مقابله با اسلام واقعی، جایگزین کردن آن با یک مدل ساختگی است و می توان گفت که بسیاری از سیاستهای غرب برای نفوذ به غرب آسیا براساس همین نظریه طراحی و اجرا شد. البته برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی که مشوق تفکر انحرافی و ترویج دهنده آموزش‌های وهابی بود، در پیشبرد این طرح بسیار تأثیرگذار بود. امروز نیز در کنار تلاش برای گسترش تفکر و اندیشه وهابی‌گری، حمایت‌های نظامی و سیاسی نیز از جریانهای تکفیری زمینه نفوذ آنان را فراهم کرده است.
اهمیت ” انقلاب اسلامی” و” اسلام انقلابی” از آنجاست که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه چیز براساس طراحی آمریکایی ها برای غرب آسیا و ملتهای اسلامی پیش می رفت. نبود یک الگوی مبارزه برای رهایی ملتها و نداشتن راهبرد سیاسی و اعتقادی یکسان و مشخص که امروز هم گریبان برخی از انقلاب های عربی را گرفته است در همان زمان زمینه را برای فرسودگی مبارزه در برابر غرب و نیز تقویت اردوگاه سازش فراهم کرد.
آنچه که روشن است مفهوم اسلام واقعی در برابر محتوای خودساخته سکولار، مدلهای اسلام بی تفاوت و میانه رو که مورد نظر غرب است مانع از شکوفا شدن آرمان های امت اسلامی شد.
امروز غرب به دنبال جایگزین کردن مدلی در برابر اسلام واقعی است
مدلی که غرب با تکیه بر بعضی از کشورهای منطقه تلاش می کند آن را تقویت کند، اسلامی با مفهومی در فعالیت های شخصی یا اجتماعی است که نه از قدرت مقابله با غرب برخوردار است و نه تمایلی برای آن دارد. از اینرو می توان همه تهدیدات و تحریم ها علیه ایران انقلابی را در همین تفاوت نگاه آن به اسلام دانست. به همین خاطر پیروزی انقاب اسلامی ایران، نگرانی بزرگی را در غرب در پی داشت و تا امروز نیز می توان گفت همه طرح های غرب و آمریکا برای حذف انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی از ادبیات سیاسی منطقه انجام می گیرد.
در این راستا محمد جواد جمالی،  دبیر اول کمیسیون امنیت ملی  با بیان این که اسلام هراسی، راهبردی است که غرب و رژیم صهیونیستی دنبال می کنند، گفت: تا کنون این توطئه تبعات کشنده ای برای جامعه مسلمانان داشته است.
نماینده مردم فسا در ادامه اظهار داشت: آمریکا با سیستم آپارتاید مسلمانان را تحت فشار قرار داده و به موازت این راهبرد کثیف گروه های تروریستی با تابلوی جعلی اسلامی اهداف خود را دنبال می کند.
اسلام مقتدر نسخه شفابخش
جمالی نوبندگانی گفت: غرب از گسترش حقانیت اسلام هراس دارد، آنها نگران این هستند که جامعه مسلمانان آزادی قدس شریف را به عنوان یک مطالبه کلان پیگیری کنند.
وی در ادامه گفت: تشکیل گروهک های تروریستی در کشورهای مسلمان و بزرگ نمایی تهدید آنها در جهت ایجاد بهانه برای لشگر کشی به خاورمیانه دنبال می شود.
به  گزارش«کمال مهر»؛  بی تردید ادبیات سیاسی امروز منطقه و جهان در سایه مفهوم اسلام واقعی، بعنوان نسخه رهایی بخشی برای انقلاب‌های منطقه از چنان رشد فزاینده ای برخوردار شده که همه این دستاوردها، تفسیر نگرانی غرب و وحشی گری های گروه‌های تروریستی است که تلاش می کنند جسد اسلام سکولار را زنده کنند.
گزارش از مریم السادات قوامی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=156629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x