تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

مهدی هاشمی آزادترین زندانی تاریخ اوین

  • کد خبر : 156598
  • 04 شهریور 1395 - 17:57
مهدی هاشمی آزادترین زندانی تاریخ اوین

تحرکات این روزهای برخی از اطرافیان هاشمی و سناریوهای جدید برای آزادی مهدی هاشمی از زندان حساسیت جدی برخی از نمایندگان را برانگیخت.

 

به گزارش«کمال مهر»؛؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛بعد از کش و قوس های فراوان رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی از نیمه مرداد سال ۹۲ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد و جلسات رسیدگی به آن بیش از ۲۸ جلسه به طول انجامیدو سرانجام آخرین روز نیمه اول اسفند سال ۹۳ اخباری مبنی بر صدور حکم به گوش رسید و سرانجام این مجرم همیشه خندان در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴به جرم‌های اختلاس، ارتشاء و مباحث امنیتی به ۱۰ سال زندان محکوم و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ برای اجرای حکم روانه زندان اوین شد.

با وجود اینکه این حکم از نظر بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران بسیار کمتر از آنچه که باید بود اعمال شد اما همین قدر که دستگاه قضا توانسته بود در برابر فشارهایی که بر روی این پرونده وجود داشت سرانجام حکم صادر کند بسیار امیدوار کننده بود.

اما از آنجایی که خاندان هاشمی نشان داده برای هر مسئله ای جنجال و حاشیه سازی های خواهد داشت مشخص بود رفتن مهدی هاشمی به زندان نیز از این امر مستثنی نیست.

در سناریوی اول پدر سوخته بازی خواندن حکم مهدی هاشمی توسط عفت مرعشی نجفی و بعد شیوه زندان رفتن مهدی هاشمی نیز در نوع خود جالب توجه بود. در روزی که قرار بود مهدی هاشمی برای اجرای حکم به زندان اوین مراجعه کند، ویدئویی از وداع وی با خانواده‌اش در فضای مجازی منتشر شد.

از حضور مهدی هاشمی در زندان چند هفته‌ای بیشتر نگذشته بود که در بازرسی ماموران زندان اوین، چندین سکه و سیم کارت در میان وسایل فرزند هاشمی‌رفسنجانی کشف شد

بعد ازهمراه داشتن سکه های طلا و گوشی تلفن همراه ، مرخصی های گاه و بیگاه از جمله حاشیه های حضور مهدی هاشمی در زندان اوین است از جمله مرخصی به خاطر وضعیت جسمانی است که فرزند ارشد هاشمی به خاطر آن بارهااز زندان مرخصی گرفته است تاجایی که مشخص نیست وی از زندان مرخصی گرفته به منزل می رود یا از منزل مرخصی گرفته به زندان می رود.

این روزها نیز مرخصی های مهدی هاشمی شک و شبهه هایی را در میان افکار عمومی راه انداخته که نشان از فعالیت اطرافیان این خاندان برای آزادی مهدی هاشمی دارد و حالا تلاش برای تغییر گزارش چند نهاد نظارتی در پرونده مهدی هاشمی آغاز شده است تا گزارش قبلی این نهادها درباره مهدی هاشمی نقض و رونده پرونده آقازاده آیت الله، دوباره به جریان افتاده و تغییر کند.

همین تحرکات باعث شد روز گذشته ۸ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت الاسلام مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری، خواستار عدم آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی از محکومان امنیتی از زندان شدند.

این نمایندگان از وزیر دادگستری خواستند تا در مقابل فشارهای وارده احتمالی از سوی برخی کوتاه نیامده و روند محکومیت فرزند هاشمی رفسنجانی طبق قانون ادامه یابد.

در بخشی از این نامه آمده است جناب آقای وزیر اگر در محاکم قضایی ملت بشنود برای ابطال حکم قطعی مهدی هاشمی روزنه باز شده بدانید که همه عدالت را در پای این خانواده ذبح کرده‌اید. هیهات، هیهات.

این حد نگرانی در نامه نمایندگان مجلس نشان دهنده این است که تلاش اطرافیان هاشمی برای رهایی همین زندان نصفه و نیمه به صورت جدی در جریان است و قوه قضائیه نیز در جریان یک آزمون جدی قرار دارد.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=156598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x