تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

اقدام جالب یک تاجر الجزایری در حمایت از پوشیدن مایوی اسلامی +تصویر

  • کد خبر : 156053
  • 02 شهریور 1395 - 16:03
اقدام جالب یک تاجر الجزایری در حمایت از پوشیدن مایوی اسلامی +تصویر

یک تاجر الجزایری پرداخت جریمه پوشیدن مایوی اسلامی را تقبل کرد.

به گزارش «کمال مهر»؛یک تاجر مسلمان الجزایری مقیم فرانسه به نام رشید نکاز تقبل کرد جریمه پوشیدن مایوی اسلامی در فرانسه را بپردازد. بورکینی نوعی لباس شنا یا مایو است که تمام بدن به جز صورت، کف دست و پاها را می‌پوشاند تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که علاقه به شنا کردن دارند فراهم شود.

اقدام جالب یک تاجر الجزایری در حمایت از حجاب +تصویر

رشید نکاز پیش از این مبلغ ۲۴۵۰۰۰ یورو بابت جریمه زنان مسلمانی که از پوشش اسلامی استفاده کرده و جریمه شده بودند پرداخت کرده بود. هدف وی از این کار این است که زنان بدون ترس از جریمه شدن وارد جامعه شده و فعالیت کنند. فرانسه که با ۵ میلیون مسلمان، بزرگ ترین جامعه اسلامی را در خود جای داده است، در سال ۲۰۱۰ پوشش کامل صورت با نقاب و برقه در اماکن عمومی را ممنوع کرد. حالا وزیر حقوق زنان فرانسه می گوید بورکینی به خاطر وجه سیاسیش باعث افزایش تنش ها در سواحل فرانسه شده است.

به همین دلیل دولت فرانسه در تصمیمی برخی از شهرداری‌های را ملزم کرد قانون ممنوعیت پوشش بورکینی را اجرا کنند. این قانون تاکنون در شهرهای کن، لینولوبه و سیسکو اجرا شده است. پس از حادثه تروریستی شهر نیس که در آن ۸۴ تن کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند، اینگونه قوانین سخت‌تر شد. مقامات فرانسه معتقدند این پوشش برخلاف قوانین سکولار در فرانسه است.

اقدام جالب یک تاجر الجزایری در حمایت از حجاب +تصویر

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=156053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x