تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وزیر دفاع درباره مجلس درست حرف نزد/حضور موقت هواپیماهای روسی برای سوخت‌گیری نیازی به اجازه مجلس نداشت

  • کد خبر : 156033
  • 02 شهریور 1395 - 15:47
وزیر دفاع درباره مجلس درست حرف نزد/حضور موقت هواپیماهای روسی برای سوخت‌گیری نیازی به اجازه مجلس نداشت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دفاع نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می کردند.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (سه شنبه، ۲ شهریور ماه) با اشاره به پایگاه هوایی همدان و استفاده هواپیماهای روسی از آن گفت: در جلسه قبل نیز توضیحاتی در این مورد ارائه کردم و گفتم که ما هیچ پایگاهی به هیچ کشوری ندادیم.

وی افزود: حضور هواپیماهای روسی در پایگاه هوایی همدان امر موقتی برای سوخت گیری بود و به اجازه مجلس نیازی نداشت چون طبق قانون اساسی این کار ممنوع بوده و نظام هم این کار را نکرده است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تذکر به وزیر دفاع گفت: وزیر نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید  ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می‌کردند.

لاریجانی ادامه داد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تأکید کردند که مجلس در رأس امور است لذا در نظام هم باید در بیان مطالب و هم در اجرا به این موضوع توجه داشت بنابراین از همه دوستان می‌خواهیم به این ساختار و درجات نظام توجه کافی داشته باشند.

وی همچنین ضمن تبریک هفته دولت به رئیس جمهور، هیئت وزیران و خدمتگزاران گفت: دو شهید گرانقدر رجایی و باهنر با سوابق مبارزاتی ارزنده و روحیه وارستگی و شیفتگی به خدمت انصافا الگوی مناسبی برای مدیریت نظام جمهوری اسلامی بودند و هستند.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: امروز هم باید به این ساختار زیستی در مدیریت کشور توجه بیشتری کرد، برای ارواح مطهر این دو شهید گرانقدر آرزوی علو درجات می‌کنیم و به خانواده‌های آنها عرض ارادات می‌کنیم.

گفتنی است، سردار دهقان وزیر دفاع چند روز گذشته طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اعتراض نمایندگان مجلس و اینکه حضور هواپیماهای روسی در ایران باید در مجلس بررسی شود، گفت: این موضوع ربطی به مجلس ندارد، این کار تصمیم نظام در جهت مقابله با داعش و تروریستها در سوریه بوده است. (متن کامل اظهارات وزیر را اینجا بخوانید).

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=156033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x