تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

گام‌های بلند ارتش سوریه برای پاکسازی “داریا” + نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 156029
  • 02 شهریور 1395 - 15:42

نبردهای “دوما” و “داریا”، ۲ سیگنال قدرتمند ارتش سوریه هستند که از سوی “بشاراسد” برای تروریست‌های تکفیری ارسال شده‌اند.

به گزارش«کمال مهر»؛ اگر نبردهای سرنوشت‌ساز استان “دمشق” را یک پازل در حل بحران سوریه تلقی کنیم، اکنون این جنگ وارد مرحله جدیدی شده است.

تلاش برای پاکسازی “دوما” و “داریا”؛ ۲ سیگنال قدرتمند ارتش سوریه هستند که از سوی “بشاراسد” برای تروریست‌های تکفیری ارسال شده اند که نشان می‌دهد ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به دنبال تکمیل دومینوی پیروزی‌های خود در “ریف دمشق” هستند.

“داریا” شهری است که ارتش سوریه با استفاده از کمترین امکانات تروریست‌ها را در تگنا قرار داده و تروریست‌های ارتش آزاد شدیدا در این شهر و حومه آن احساس خطر می‌کنند و نقشه تحولات میدانی گویای شکست آن ها است.

نقشه تحولات میدانی سوریه نشان می‌دهد که “داریا” کاملا محاصره است و ارتش سوریه هم پیشروی‌هایی را در روزهای اخیر در این شهر داشته که پاکسازی ۲۴ ساختمان در این منطقه از جمله آن است.

گام‌های بلند ارتش سوریه برای پاکسازی

ارتش سوریه طبق نقشه میدانی از نقاط مختلف در حال پیشروی برای رسیدن به مرکز شهر است و تاکنون موفق شده مناطقی همچون “اشرفیه صحفایا” در جنوب شرق؛ “الخلفا الراشدنی”، “خولانی”، “مخضر”، “التربه” را در شمال شرق و شمال؛ “السمح”، “الرضا”، “حی‌المقدس”، “بلال حبشی” را در شمال غرب و غرب آزاد کند.

ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در صورتی که بتوانند مناطق “الرحمن”، “الانصار”، “داریای کبیر”، “الجمعیات”، “مصعب بن عمیر” را آزاد کنند، کار تروریست‌های تکفیری در “داریا” تمام است.

یک ارزیابی کلی از جبهه جنوبی نشان می‌دهد که وضعیت ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه روز به روز درحال بهتر شدن است و تروریست‌ها نگران آینده خود در “غوطه‌ دمشق” هستند.

شاید اگر تروریست‌های ارتش آزاد و جیش الاسلام در “ریف دمشق” متحمل شکست شوند، از آمریکا و عربستان سعودی کمک‌های مستقیمی را دریافت کنند؛ سناریویی که در “خان طومان” (ریف جنوب غربی حلب) اتفاق افتاد و جبهه‌النصره از حمایت‌های آمریکا و عربستان بهره برد.

در عین حال باید به این مسئله توجه داشت که عملیات ارتش سوریه در “داریا”  به دلیل جمعیت بالا، تراکم مجتمع های مسکونی و صدها تونل حفر شده با کُندی
و البته با دقت بیشتری انجام می شود.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=156029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x