تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۶ هشدار رهبر معظم انقلاب به سران فتنه

  • کد خبر : 155978
  • 01 شهریور 1395 - 18:15
۶ هشدار رهبر معظم انقلاب به سران فتنه

هشدارها و نصیحت های رهبر انقلاب به سران فتنه را درباره رهایی از توطئه بیگانگان، تمکین به قانون و بازگشت به نظام مرور کرده ایم.

به گزارش «کمال مهر»؛، رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته شان با ائمه جماعات مساجد استان تهران ماجرای هشدار خود به یکی از سران فتنه را در اوایل فتنه ۸۸ روایت کردند. بر همین اساس هشدارها و نصیحت های رهبر انقلاب به سران فتنه را درباره رهایی از توطئه بیگانگان، تمکین به قانون و بازگشت به نظام مرور کرده ایم.

۱-تأکید بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی

رهبر انقلاب در دیدار میرحسین موسوی با تأکید بر لزوم حفظ آرامش و متانت، خاطرنشان کردند: در دوره‌های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعاً در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود. ایشان با اشاره به نامه آقای موسوی به شورای نگهبان افزودند: به شورای نگهبان تأکید شده که با‌دقّت به این نامه رسیدگی شود. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به‌آشوب‌کشاندن خیابان‌ها، خطاب به آقای موسوی افزودند: جنس شما با این‌گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.
۱۳۸۸٫۰۳٫۲۵

۲-وحدت ملی را حفظ کنید
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات سال ۸۸ فرمودند: شبهات را برطرف کنید، منتها آن چیزی که از همه مهمتر است، این است: همه سعی کنید وحدت ملی و وحدت کشور را حفظ کنید؛ هر کسی به نحوی، هر کسی وظیفه‌ای دارد.

۱۳۸۸٫۰۳٫۲۶

۳-تذکر درباره تصور غلط سران فتنه

این تصور هم غلط است که بعضى خیال کنند با حرکات خیابانى، یک اهرم فشارى علیه نظام درست می کنند و مسئولین نظام را مجبور می کنند، وادار می کنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آنها بروند. نه، این هم غلط است.
۱۳۸۸٫۰۳٫۲۹

۴-پیغام خصوصی به سران فتنه
یک عده هم هستند در داخل کشور، از اول با نظام جمهوری اسلامی موافق نبودند – مال امروز و دیروز نیست، سی سال است که موافق نیستند – از این فرصت استفاده کردند، دیدند عناصری وابسته به خودِ نظام، از خودِ نظام، دارند این جور میدان داری می کنند، اینها هم وقت را مغتنم شمردند، آمدند داخل میدان؛ و دیدید. من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتی که صحنه‌گردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصی دادم. من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی می زنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصی، پیغام خصوصی، نصیحتِ لازم انجام می گیرد، وقتی انسان ناچار می شود، یک حرفی را می‌آورد در علن بیان می کند. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع می‌کنید، اما نمی توانید تا آخر کنترل کنید؛ می‌آیند دیگران سوءاستفاده می کنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معنای این کار چیست؟ آنی که وارد عرصه‌  سیاست می شود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتی را که می کند، تا سه تا چهار تا حرکت بعد از او را هم پیش‌بینی کند. شما این حرکت را می‌کنی، رقیبت در مقابل او آن حرکت دیگر را خواهد کرد؛ باید فکرش باشی که تو چه حرکتی خواهی کرد. اگر دیدی در آن حرکت دوم، تو درمی‌مانی، امروز این حرکت را نکن؛ اگر کردی، ناشی هستی – حالا تعبیر بهترش این است – توی این کار، توی این بازی، توی این حرکت، ناشی هستی، ناواردی.

۱۳۸۸٫۰۸٫۰۶

۵-چرا متنبه نمی شوند؟
آن کسی که برای انقلاب، برای امام، برای اسلام کار می کند، به‌مجردی که ببیند حرف او، حرکت او موجب شده است که یک جهت‌گیری‌ای علیه این اصول به وجود بیاید، فوراً متنبه می شود. چرا متنبه نمی شوند؟ وقتی شنفتند که از اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی – «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» – اسلامش حذف می شود، باید به خود بیایند؛ باید بفهمند که دارند راه را غلط می روند، اشتباه می کنند؛ باید تبری کنند. وقتی می‌بینند در روز قدس که برای دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است، به نفع رژیم غاصب صهیونیست و علیه فلسطین شعار داده می شود، باید متنبه بشوند، باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم. وقتی می‌بینند سران ظلم و استکبار عالم از اینها حمایت می کنند، رؤسای آمریکا و فرانسه و انگلیس و اینهائی که مظهر ظلمند – هم در زمان کنونی، هم در دوره‌ تاریخیِ صد سال و دویست ساله‌ تا حالا – دارند از اینها حمایت می کنند، باید بفهمند یک جای کارشان عیب دارد؛ باید متنبه بشوند. وقتی می‌بینند همه‌  آدمهای فاسد، سلطنت‌طلب، از اینها حمایت می کند، توده‌ای از اینها حمایت می کند، رقاص و مطرب فراری از کشور از اینها حمایت می کند، باید متنبه بشوند، باید چشمشان باز بشود، باید بفهمند؛ بفهمند که کارشان یک عیبی دارد؛ بلافاصله برگردند بگویند نه، ما نمی خواهیم حمایت شما را. چرا رودربایستی می کنند؟

 ۱۳۸۸٫۰۹٫۲۲

۶-حاضر به عذرخواهی نیستند

در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر می کردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه‌ با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمی دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمی کنند؟ در جلسات خصوصی می گویند ما اعتراف می کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمی کرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، می دانید چه اتفاقی می‌افتاد؟

۱۳۹۲٫۰۵٫۰۶

منبع: صبح نو

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x