گروه علمی «کمال مهر»؛؛ در ساخت این دست از باتریها که لیتیوم-فلزی نامیده میشوند، از لیتیوم فلز به جای آند کربن در غشای سلولی لیتیوم استفاده میشود. در سوی دیگر به کار گیری این ترفند هیچ اثر سوئی در بحث ایجاد مقاومت و ایجاد ” دندریت ” نخواهد گذاشت و این یعنی آنکه هیچ مشکلی در بحث به وجود آمدن اتصال کوتاه احتمالی که موجب تخلیه سریع خواهد شد و یا افزایش دمای باتری به وجود نمیآید. علاوه بر این به کار گیری همین فویل نازک فلزی در روی آند باعث کاهش محسوس ابعاد کلی باتری خواهد شد زیرا از آنجا که از مادهای نیمه جامد عایق به عنوان لایه الکترولیت در آنها استفاده شده یونهای مثبت به راحتی میتوانند درون آن حرکت و ذخیره شوند. در همین حال یکی از محققین این پروژه معتقد است، تا زمانی که گرمای محیط اطراف به دلیل فعلوانفعالات شیمیایی تا ۱۷۵ درجه سانتیگراد افزایش نیابد، خللی در کار باتریهای لیتیوم-فلزی ایجاد نخواهد شد از رو نگرانی در رابطه با انفجار آنها بر اثر سوراخ شدن باتری از بین خواهد رفت.
البته در این بین مشکلاتی از قبیل از بین رفتن ظرفت ۲۰ درصدی آنها در ۳۰۰ بار شارژ و دشارژ و یا نبود سرمایهگذار توانمند به منظور تجاری سازی این طرح وجود دارد، زیرا با وجود حمایت دولت آمریکا از کارخانههای باتریسازی این شرکتها برای نجات از اوضاع آشفته اقتصادی همچنان در جستوجوی سرمایهگذاران خارجی هستند. به عنوان مثال شرکت A۱۲۳ که به عنوان دومین شرکت باتریسازی ایالاتمتحده شناخته میشود به تازگی با خطر ورشکستگی به دلیل عدم استفاده از فناوریهای نوین روبهرو شده است.
فارنت