تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

حریف خاص سجاد مردانی را بهتر بشناسید +عکس

  • کد خبر : 155564
  • 30 مرداد 1395 - 16:01
حریف خاص سجاد مردانی را بهتر بشناسید +عکس

شواهد و آمار می گوید نباید پیتا را حریفی سرسخت برای سجاد در دور اول مبارزات وزن ۸۰+ ریو ۲۰۱۶ دانست.

«کمال مهر»؛- پیتا توفاتوفا از کشور تونگا را باید یکی از چهره های خاص حاضر در جمع مراسم افتتاحیه المپیک ریو دانست. تکواندوکاری ۳۳ ساله که پرچم کشورش را در دست داشت.

پیتا به دلیل نوع پوشش خاص خود و البته بدنی ورزیده که آغشته به روغن بود مورد توجه رسانه ها نیز قرار گرفت. مبارزی که در وزن ۸۰+ اولین حریف سجاد مردانی نماینده پرامید کشورمان هم به حساب می آید.

اما سابقه این مبارز عاشق ماهیگیری؛ در تکواندو چیست و آیا می تواند برای سجاد تکواندو ایران خطری جدی به حساب بیاید؟

پرچمدار ورزش تونگا در تکواندو تنها دو مرتبه موفق به کسب مدال شده است و البته که هر دو نشان یاد شده از آبهای قاره اقیانوسیه صید شده است.

 

حریف خاص سجاد مردانی را بهتر بشناسید +عکس

شیر در اقیانوسیه

در واقع حریف اول سجاد مردانی در المپیک ریو یک شیر در قاره اقیانوسیه به حساب می آید. قاره ای که در جغرافیای تکواندو مردان تا حدودی با نام استرالیا شناخته می شود و نه بیشتر.

توفاتوفا سال ۲۰۱۱ اولین مدال معتبر خود را با ایستادن روی سکوی دوم رقابتهای انتخابی المپیک لندن بدست آورد. هر چند که کسب این عنوان برای رسیدن به شیاپ چانگ مبارزات المپیک ۲۰۱۲ لندن کافی نبود.

قابل توجه اینکه این مبارز در مسابقات انتخابی المپیک پکن هم تا شیاپ چانگ رقابتهای انتخابی منچستر ۲۰۰۷ رفته بود که تلاشش فایده ای نداشت.

حریف خاص سجاد مردانی را بهتر بشناسید +عکس

به هر تقدیر این مبارز پر سن و سال و با تجربه سال ۲۰۱۵ برای رسیدن به المپیک ریو موفق شد ابتدا در نیمه نهایی رقابتهای انتخابی قاره اقیانوسیه جاناتان پاسچالیس را ۳-۴ شکست دهد. مبارزی از گینه نو پاپوآ که البته عنوان قابل توجهی را در دنیای تکواندو بدست نیاورده بود.

پیتا برای برآورده شدن آرزوی حضور در المپیک در فینال هم میلی متری از سد ساندرز نیوزلندی ۲-۱ گذشت تا حالا حریف سجاد مردانی ما باشد.

ساندرز بر خلاف پیتا در دنیای تکواندو به خاطر مدالهای برنز پرشماری که از تورنمنت های گوناگون گرفته شناخته شده است. جالب اینکه همین ساندرز سال گذشته در مرحله یک شانزدهم گرند پریکس سامسون ترکیه ۱۳ – ۱ برابر مردانی تکواندو ایران زانو زده بود.

به این ترتیب شواهد و آمار می گوید نباید پیتا را حریفی سرسخت برای سجاد در دور اول مبارزات وزن ۸۰+ ریو ۲۰۱۶ دانست.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x