تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خلبانی که صدام دستور داد پیکرش را دو نیم کنند+عکس+

  • کد خبر : 155554
  • 30 مرداد 1395 - 16:09
خلبانی که صدام دستور داد پیکرش را دو نیم کنند+عکس+

صدام که از سید علی‌اکبر اقبالی دوگاهه و خلبان‌های ما کینه‌ی سختی داشت دستور داد سید علی اکبر را به طرز فجیعی به شهادت برسانند و او را از وسط دو نیم کنند.

«کمال مهر»؛- شهید “علی اکبر اقبالی دوگاهه” از خلبانان دوران دفاع مقدس سوار بر جنگنده به سمت عراق و شهر استراتژیک بغداد حرکت کرد. بسیاری از مناطق نظامی ارتش عراق را به آتش کشید. خوشحال از اینکه سیلی محکمی به صدام زده است. مسیر هوایی موصل را برای ورود به ایران انتخاب کرد ولی در مسیر هوایی برگشت هواپیمایش هدف اصابت موشک دشمن قرار گرفت و سقوط کرد.

خودش را از جنگنده به بیرون پرتاب کرد ولی زنده به دست نیروهای بعثی افتاد. او را به اسارت گرفتند. صدام که از او و خلبان‌های ما کینه‌ی سختی داشت دستور داد سید علی اکبر را به طرز فجیعی به شهادت برسانند.

نیروهای بعثی هر دو پای او را به تانک بستند. او را از وسط به دو نیم کردند. دژخیمان بعثی به همین هم اکتفا نکردند. صدام دستور داد نصف بدن او را در دروازه نینوا و نصف دیگر آن را در موصل دفن کنند.

دو سال پس از جنگ نیمی از پیکر او را در موصل پیدا می‌کنند و از مرز قصر شیرین با تجلیل و به آغوش وطن باز می‌گردانند و پیکر مطهرش در جوار شهید سپهبد امیر صیاد شیرازی آرام می‌گیرد.

عکس / خلبانی که صدام دستور داد پیکرش را دو نیم کنند

عکس / خلبانی که صدام دستور داد پیکرش را دو نیم کنند

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x