تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

هر دهانی که از آن ندایی در حمایت از ولنگاری صادر شود، مزدور آمریکا است/تنها پیاده نظامی که آمریکا می‌تواند بر مردم مسلط کند، جریان لائیک و عناصر بی‌دین داخلی کشور است

  • کد خبر : 155461
  • 30 مرداد 1395 - 0:32
هر دهانی که از آن ندایی در حمایت از ولنگاری صادر شود، مزدور آمریکا است/تنها پیاده نظامی که آمریکا می‌تواند بر مردم مسلط کند، جریان لائیک و عناصر بی‌دین داخلی کشور است

امام جمعه مشهد مقدس گفت: تنها فلسفه ورود روحانیت به سیاست پیاده شدن دین است و اعمال قدرت نیست، اگر بنا باشد در سایه حاکمیت یک نظام و قدرت به نام دین اسلام پیاده نشود و ارزش‌های دینی پیاده نشود فایده‌ای ندارد.

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ۲۸ مرداد برای امروز جامعه و کشور ما یک تجربه برای آمریکاست و یک عبرت برای مردم به پا خواسته مسلمان و متدین این کشور است، در دو مطلب این تجربه و عبرت نسبت به ۲۸ مرداد وجود دارد.

وی افزود: مطلب نخست در جریان کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد و سقوط نهضت ملی ایران ثابت شد. در هر نهضت عدالتخواهی تا زمانی که دین و روحانیت در نهضت است هیچ نیرویی نمی‌تواند آن را شکست بدهد، از وقتی دین و روحانیت جدا شد، این نهضت رو به نابودی رفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: مجاهدی سترگ و خستگی ناپذیر به نام آیت‌الله کاشانی در این نهضت حضور داشت، در کنار ایشان فدائیان اسلام به عنوان نقطه محوری دین خواهی در کشور وجود داشتند، نهضت رو به پیروزی تا آنجا رسید که ۳۰ تیرماه شاه ناپاک را فراری داد.

وی بیان کرد: در این ۲۹ روز چه شد؟ مردمی که پیروزی‌شان به جایی رسید که شاه را بیرون کردند به فاصله ۲۹ روز در مقابل جریان کودتایی آمریکایی این نهضت از بین رفت و مستشاران آمریکایی بر گرده ملت تسلط پیدا کردند، این فاصله بین دین و نهضت ایجاد شد، آیت‌الله کاشانی با حضور در این نهضت از دولت مصدق خواستند از این قدرت حاکم برای توسعه ارزش‌های دینی استفاده شود و این قدرت اینجا به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: تنها فلسفه ورود روحانیت به سیاست پیاده شدن دین است و اعمال قدرت نیست، اگر بنا باشد در سایه حاکمیت یک نظام و قدرت به نام دین اسلام پیاده نشود و ارزش‌های دینی پیاده نشود فایده‌ای ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: درد ما اقامه دین و توسعه ارزش‌های دینی است و نظام و قدرت و سیاست و حاکمیت همه ابزار اجرای دین است و سعادت مردم هم در مدیریت جامعه در سایه دین است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: وقتی بنا شد نهضت ملی شروع شود و تحت عنوان قطع ید انگلیس استعمارگر جلو برود اما دین پیاده نشود و مرحوم کاشانی کنار رود در نتیجه از ۳۰ تیر تا ۲۸ مرداد این نهضت سقوط می‌کند، آمریکا در این تجربه به این نتیجه رسیدند تا سفره دین جمع نشود بر مردم مسلط نمی‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه ۳۷ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و تمام سعی استکبار جهانی کنار زدن دین است اظهار داشت: جوانان این مردم روی میدان مین حاضر می‌شوند و از تمام بدن فقط دو قلم استخوان باقی می‌ماند و با دشمنان خدا می‌جنگند اما اگر دنبال عیاشی می‌رفتند دیگر روی مین نمی‌رفتند و آن زمانی است که دشمن بر ما مسلط می‌شود و این یک تجربه برای آمریکا است.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: مطلب دوم این است که آمریکا تجربه کرد و ما هم باید عبرت بیاموزیم که تنها پیاده نظامی که می‌تواند در کشور وارد کند و بر گرده مردم مسلط شود، جریان لائیک و عناصر بی دین داخلی خود کشور است و این را تجربه کردند و فهمیدند از بیرون نمی‌توانند ارتش وارد کنند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تنها پیاده نظام دشمن عناصر بی دین هستند و در ۲۸ مرداد پیاده نظام آمریکایی، فواحش بودند که در خیابان‌های تهران برای برگرداندن شاه و اجرای کودتای آمریکایی ایفای نقش می‌کردند. برادران و خواهران این احزاب سیاسی که به دنبال استخدام لائیک‌ها هستند اینها بدانند اگر بی دین‌ها را به خیال خود استخدام کردند این نیست که آنها که در سایه اردوکشی‌ بی دین‌ها به قدرت می‌رسند بلکه دشمنان به قدرت می‌رسند.

وی افزود: در هر عرصه و بحران و رقابت سیاسی یک عده راه می‌افتند و از ولنگاری حمایت می‌کنند به خیال اینکه یک مشت جوان بی دین و دختر و پسر لائیک را در استخدام خود دربیاورند بدانند اگر صحنه جامعه ما اردوکشی لائیک شد این به نفع دشمن است، همیشه می‌بینیم یک عده خوراک سیاسی برای افراد سیاسی کار فراهم می‌کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اگر اردوکشی لائیک در مملکت راه بیفتد، قضه به نفع سکولارها تمام نمی‌شود بلکه قصه به نفع سلطه دشمن تمام می‌شود و نمونه این را در ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ این مسئله را دیدیم، آمریکا تجربه ۲۸ مرداد را خواست در فتنه ۸۸ پیاده کند.

وی تصریح کرد: هوشیاری و هوشیارسازی این رهبر فرزانه و پایمردی شما مردم نقشه دشمن را در سال ۸۸ نقش بر آب کرد. به اقتضای این عبرت ۲۸ مرداد مردم ما باید بدانند، از هر حلقومی اگر ندایی در حمایت از ولنگاری صادر شود، بدانند این حلقوم یا حلقوم مزدور آمریکا است و یا حلقوم عنصر ندانسته‌ای که آب به آسیاب آمریکا می‌ریزد.

انتهای پیام/رض

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x