تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

تهدید آیت الله خامنه‌ای جدی است

  • کد خبر : 155153
  • 28 مرداد 1395 - 0:14
تهدید آیت الله خامنه‌ای جدی است

در حال حاضر نیز، جمهوری خواهان در کنگره تنها یک گزینه برای ضربه زدن به بزرگ ترین دستاورد سیاست خارجه اوباما دارند و آن روی کار آمدن ترامپ می باشد.

به گزارش «کمال مهر»؛ پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین در گزارشی با عنوان “آخرین شلیک جمهوری خواهان به توافق هسته ای” به مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ و و مخالفات های جدی وی با توافق برجام پرداخت و نوشت: از زمانی که وی مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرده است، ترامپ چندین و چند مرتبه قول داده است تا این توافق را که موجب رفع تحریم های ایران شده است، را متوقف خواهد کرد.

 

 

این پایگاه خبری افزود: «وی در سخنرانی های خود اولویت خود را توقف توافق فاجعه آمیز برجام برشمرده است. در ماه ژوئن رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای نیز در تهدیدی، سخنرانی های ترامپ را مورد خطاب قرار داد و هشدار داد در صورتی که توافق هسته ای ایران نقض شود، ما نیز این توافق را آتش خواهیم زد. اکنون مشخص نیست که آیا ترامپ می داند که توافق انجام شده توسط اعضای شورای امنیت ملی به امضا رسیده است یا نه اما به طور کلی به نظر می رسد که درک وی از سیاست های خارجه درست نباشد. در زمینه فروش هواپیماهای بوئینگ نیز، وی با مخالفت هایی که انجام داده است می تواند در نهایت منجر شود تا ایران به سوی بازار های اروپایی برود و دست آمریکا از این قرار داد بزرگ خالی بماند.»

 

 

میدل ایست آنلاین: «باید گفت مخالفت های مطلق جمهوری خواهان با بهبود روابط آمریکا با ایران از زمان دیک چینی بوده است و اکنون این سیاست در بین جمهوری خواهان همچنان ادامه دارد. جمهوری خواهان حتی برای جلوگیری از انجام توافق برجام، هرکاری که توانستند را انجام دادند، آنها حتی نخست وزیر اسرائیل را به آمریکا دعوت کردند و وی در کنگره در این زمینه حتی سخنرانی کرد. در حال حاضر نیز، جمهوری خواهان در کنگره تنها یک گزینه برای ضربه زدن به بزرگ ترین دستاورد سیاست خارجه اوباما دارند و آن روی کار آمدن ترامپ می باشد. آنها همچنین قصد دارند که با تحریم ها، ایران را مورد هرف قرار دهند تا از سطح مذاکرات کاسته شود.»

 

 

این پایگاه خبری افزود: «جمهوری خواهان در صدد هستند تا تحریم های ایران را افزایش دهند و یا کاری کنند که تحریم های بعد از سال ۲۰۲۳ نیز به حالت خود باقی بمانند. این در حالی است که ایران نیز با صرحت بیان کرده است که اعضای کنگره در مورد متن برجام، جدی نمی باشد.»

 

 

میدل ایست آنلاین در پایان افزود: «ایران تاکنون تمامی موارد توافق برجام را رعایت کرده است و هنوز مدرکی مبنی بر نقض برجام توسط آژانس هسته ای بدست نیامده است و تنها باید نگاهمان به اعضای جمهوری خواه کنگره بود که درآینده می توانند این توافق را برهم بزنند. و آیا آنها با اصلاح قوانین می توانند توافق را متوقف کنند. در حالی که این اصلاحیه ها انجام شود، باید منتظر بود که آیت الله خامنه ای نیز توافق هسته ای را به آتش بکشد.»

 

 

منبع: جام نیوز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x