تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

عملیات نظامی روسیه در ایران یعنی ورشکستگی سیاسی اوباما و بی‌دفاع ماندن کشورهای عربی!

  • کد خبر : 154977
  • 27 مرداد 1395 - 16:51
عملیات نظامی روسیه در ایران یعنی ورشکستگی سیاسی اوباما و بی‌دفاع ماندن کشورهای عربی!

یک وب‌سایت آمریکایی نوشت پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاهی در ایران بیانگر فروپاشی سیاست‌های اوباما است.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛ وب‌سایت آمریکایی آر‌سی‌پی (RealClearPolitics) در گزارشی نوشت:  بسیاری از مخالفان [به اصطلاح] میانه‌روی سوریه در «حلب» بزرگترین شهر سوریه و جبهه اصلی جنگ داخلی این کشور، مستقر هستند. شکست [معارضان سوری] به طور قطع به منزله پیروزی «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین،» رؤسای جمهور سوریه و روسیه در این جنگ است.
در ادامه گزارش آمده است: پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاهی در ایران برای انجام حملات علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه و عبور از آسمان عراق -که تاکنون تحت کنترل ما (آمریکا) بوده است- نشان‌دهنده‌ی ورشکستگی و فروپاشی کامل سیاست‌‌های باراک اوباماست. این در حالی است که تا پیش از این، ایران [پس از پیروزی انقلاب اسلامی]، هرگز پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار هیچ کشوری قرار نداده بود.
نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید: هدف اصلی امضای توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، بهبود روابط میان تهران و واشینگتن بود؛ اما این توافق به روابط دوستانه میان تهران و مسکو انجامید. ایران و روسیه اکنون و پس از لغو تحریم‌ها به صورت دو متحد عمل می‌کنند. چنین اتحادی و استفاده از حریم هوایی ایران [بوسیله جنگنده‌های روسیه] در گذشته سابقه نداشته است.
در پایان گزارش نیز آمده است: اکنون تمامی بخش شمالی منطقه خاورمیانه تحت سلطه مشترک ایران و روسیه است. تمامی این‌ها به این دلیل است که دولت کنونی آمریکا با ساده‌لوحی به مسکو و تهران اجازه داده بدون هیچ مانعی تا این مرحله پیش بروند. حزب‌الله لبنان نیز در حال جنگ در این جبهه است. چنین اتحادی بسیار قدرتمند است و کشورهای عربی اکنون بی‌دفاع هستند؛ زیرا ما (منظور آمریکاست) در هیچ نقطه [از مناطق درگیری] حضور نداریم.
ادعاها درخصوص استفاده روسیه از پایگاه هوایی «نوژه» در ایران برای انجام حملات هوایی علیه تروریست‌ها در سوریه در حالی مطرح می شود که «علی لاریجانی،» رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان، امروز اعلام کرد با وجود آنکه ایران در موضوع سوریه همکاری نزدیکی با روسیه دارد، هیچ پایگاه نظامی در ایران در اختیار روسیه قرار نگرفته است.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x