تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

این بازیکن به درد استقلال نمی خورد

  • کد خبر : 154944
  • 26 مرداد 1395 - 20:43

 سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان در باره‌ی شرایط این تیم و شرایط باشگاه سابقش استقلال با “ورزش‌سه” گفتگو کرد.

شروع خوبی در مسجدسلیمان داشتیم و با برد شروع کردیم. این برد از لحاظ روانی و فنی کمک خوبی به تیم ما کرد تا در ادامه بتوانیم شاداب‌تر کار کنیم. بازی دوم ما در مازندران مقابل تیم نساجی بود، این تیم با طرفداران زیادی که دارد کار را برای هر تیمی سخت می‌کند ولی در کل می‌توانستیم برنده بازی باشیم که نشد.

وی تاکید داشت: دو گلی که دریافت کردیم در ۷ دقیقه اتفاق افتاد که بچه‌ها تمرکز خود را از دست داده بودند. خیلی ناراحت شدم چون می‌توانستیم نبازیم. باید کار کنیم و بچه‌ها باید یاد بگیرند که می‌توانند در خارج از خانه هم ببرند. بازی بعدی ما در خانه مقابل فجرسپاسی شیراز است. به دنبال این هستیم که بازی را ببریم و به روند خوب خود ادامه دهیم.

برخی قوانین برای ما محدودیت است
هرچقدر ما بتوانیم پرقدرت‌تر در مسابقات ظاهر شویم این موضوع می‌تواند به وضعیت شهری که مسجدسلیمان دارد کمک کند و باعث پیشرفت این شهر گردد. ما یکسری امکانات در باشگاه داریم مثل استادیوم، زمین تمرین، استخر و …. که این‌ها می‌تواند کمک حال تیم ما باشد ولی در مقابل یکسری قوانین اداری وجود دارد که برای ما محدودیت ایجاد می‌کند که باید مدیریت شود.

گفتم اگر رفتید دیگر بازنگردید
موقعی که به تیم وارد شدم یک تعدادی از بازیکنان رفته بودند و یکسری بازیکنان قدیمی در تیم حضور داشتند. من به آنها گفتم که با توجه به پست، سابقه و آنالیز بازی آن‌ها در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنم و به آنها گفتم که با تیم تمرین کنند تا در مورد ماندن یا نماندن آنها به جمع‌بندی برسیم.
او ادامه داد: چند نفر از بازیکنان این موضوع را قبول کردند که هنوز هم با تیم ما هستند ولی چند نفر دیگر که از بازیکنان قدیمی تیم بودند و ادعا میکردند از چند تیم هم پیشنهاد دارند، این موضوع را نپذیرفتند و من در همان ابتدا به آنها گفتم که اگر از تمرین رفتید دیگر شانسی برای برگشت وجود ندارد. معمولا این مشکلات تیم هایی است که قرارداد یکساله می بندند. بعد از مدتی عده‌ای از این بازیکنان برگشتند ولی من با آن‌ها حرف‌هایم را زده بودم.

بین طرز نگاه من و بازیکنان به فوتبال فاصله وجود داشت
سال‌های قبل توجه چندانی از سوی مدیران رده بالایی وجود نداشته و فقط اصرار بر این بوده که تیمی در مسابقات حاضر باشد. کار من در مسجدسلیمان از این جهت سخت است که یک‌سری نکات حرفه‌ای وجود دارد که من برای انتقال آنها به بازیکنان و مردم مشکل دارم. این فاصله نگاهی که بین ما وجود داشت کار را برای من دشوار ساخته بود و هنوز هم این مسئله گاه و بیگاه وجود دارد.
سرمربی نفت مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: هنوز هم شیطنت‌های زیادی در اطراف تیم وجود دارد و یکسری محدودیت‌هایی داریم ولی موفق شدیم با توجه به بودجه تیم خوبی را ببندیم. مهمترین چیز برای من مدیریت کردن حواشی بیرون زمین و ایجاد امنیت برای تیم است.

جوانان مسجد سلیمانی باید یاد بگیرند تلاش کنند
اینطور نبود که کسی برای تهدید به در خانه من بیاید، من ۱۰ تا ۱۲ بازیکن را نخواستم و به آنها گفتم که جای دیگر دنبال فوتبال خود باشند. یکی ازاین بازیکنان به اتفاق خانواده به من منزل ما آمدند و اصرار داشتند که در تیم حضور داشته باشند ولی من خیلی منطقی به آنها گفتم که نمی‌توانم این کار را انجام دهم و درست هم نیست که به خاطر دوستی با مدیرعامل شخصی در تیم بماند.
وی ادامه داد: جوانان مسجدسلیمان باید یاد بگیرند بیشتر تلاش عملی داشته باشند تا تلاش کلامی متاسفانه آنها راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و من به آنها توصیه می‌کنم یاد بگیرند تلاش کنند. زمین تا شخم نخورد به ببار نمی‌نشیند، انسان هم همین‌طور است. متاسفانه این روحیه در عده معدودی از جوانان به وجود آمده. البته بازیکنان خوب و استعدادهای خوبی مثل غلامپور، میداوودی و … از مسجدسلیمان به فوتبال ایران معرفی شدند ولی گاهی این استعدادها به هدر می رود.

مگویان فرد مناسب برای خط دفاعی استقلال نیست
انتظار من از استقلال علی منصوریان بیشتر از این بود، استقلال تهران در بازی‌های گذشته نه کیفیت بازی خوبی را ارائه داده و نه نتیجه خوبی گرفته است. یکی از مشکلات این تیم یکنواخت بازی کردن است، منصوریان در پست‌های تخصصی با مشکل مواجه است و علیرغم میل باطنی‌ام باید تاکید کنم که مگویان نمی‌تواند گره‌گشای عمق خط دفاعی استقلال باشد.
وی افزود: استقلال در این پست به فردی نیاز دارد که بتواند آرامش را به تیم تزریق کند و از سایر بازیکنان حمایت کند ولی زوج استقلال این خصوصیات را ندارد. امیدوارم مدیریت وقت بیشتری به علیرضا منصوریان بدهد چراکه در صورت برکناری منصوریان یکی از استعدادهای مربیگری استقلال خواهد سوخت. سخت‌ترین کار در هر تیمی قبولاندن تفکرات ذهنی به مجموعه‌ای است که با آن کار می‌کنید. اگر قرار است کسی به استقلال اضافه شود، باید با نظر منصوریان باشد و اعتماد به نفس کادرفنی پایین نیاید.

شرایط انضباطی اولویت ماست
من به دنبال این هستم که تیم مسجد سلیمان بالای جدول باشد. تیم‌های باکیفیتی در این دوره داریم مثل ملوان و خونه به خونه. باید شرایط انضباطی تیم را حفظ کنیم و بچه ها هم شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشند. امیدوارم بتوانیم روند خوبی را ادامه دهیم. باید تصمیم بگیریم و بعد از تصمیم‌گیری هم سرعت عمل داشته باشیم.
سهراب بختیاری زاده در پایان در مورد دیدار هفته گذشته این تیم با نساجی مازندران و ملاقات همبازی گذشته خود محمود فکری به عنوان سرمربی این تیم، گفت: خیلی خوشحال شدم که آقای فکری را دیدم. برد را به او تبریک می‌گویم. امیدوارم مسئولین تیم هم در کنار آقای فکری باشند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x