تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

موتورسواری زنان این بار در اصفهان+عکس

  • کد خبر : 154605
  • 24 مرداد 1395 - 18:00
موتورسواری زنان این بار در اصفهان+عکس

در قران کریم تاکید شده که زنان مانند دوران جاهلیت تبرج و خودنمایی نکنند، یکی از نمودهای خودنمایی زنان در روزگار امروز دوچرخه سواری است.

به گزارش«کمال مهر»؛؛ به نقل از آرمان زنان، این روزها گروه های فمینیستی و برخی از شخصیت های سیاسی در رأس امور کشورمان تلاش زیادی می کنند تا دوچرخه سواری بدون هیچ منع قانونی برای زنان آزاد شود و زنان بتوانند با دوچرخه در سطح شهر تردد کنند، چیزی که تراوشات آن همین حالا نیز در سطح جامعه قابل مشاهده است و اگر از خانه بیرون بیاییم می توانیم در پارک ها و یا محله های بالای شهر نشین نمودهای عینی آن را ببینیم.

zanan

این در حالی است که پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده اند: «در آخر امت من مردانی پیدا می شوند که زنهایشان همچون مردها بر روی زینها سوار می شوند،در آن عصر بر فراز تشکها سوار می شوند و تا در مساجد می روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستند و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، آنها عطر بهشت را نمی شنوند. آنها را لعنت کنید که آنها از رحمت خدا به دور هستند».(صحیح مسلم۶/۱۶۸)

می توان از این روایت اینطور نتیجه گرفت که منظور از زین ها می تواند همین اتومبیل سواری زنان با ظاهری آراسته و حتی بدتر از آن دوچرخه سواری و موتورسواری و … باشد.

zanan2

* یکی از نمودهای خودنمایی زنان جاهل در روزگار امروز دوچرخه سواری است

دکتر فاطمه سهرابی در گفتگو با خبرنگار آرمان زنان، با اشاره به موضوع دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر و طرفداری گروه های فمینیستی از این موضوع اظهار کرد: در قران کریم تاکید شده که زنان مانند دوران جاهلیت تبرج و خودنمایی نکنند و یکی از نمودهای خودنمایی زنان در روزگار امروز دوچرخه سواری است.

وی افزود: با دوچره سواری اندام زن مشخص می شود و مطمئنا زنان نمی توانند با حجاب بر دوچرخه سوار شوند و اگر بخواهند با حجاب از دوچرخه، موتور و … استفاده کنند خطراتی جانی برایشان به وجود می آید و بنا بر این مجبور می شوند که اندام خود را در معرض دید نامحرم قرار دهند.

این استاد علوم قران و حدیث تصریح کرد: مبنای کار اسلام این است که زن لطافت، ظرافت و عواطف خود را در محیط خانواده داشته باشد تا از این طریق به جامعه تسری پیدا کند اما اگر زن ظاهری مردانه پیدا کند و لباس مردانه بپوشد و کارهای مردانه انجام دهد مظهر خودنمایی خواهد شد و قطعا نمی تواند حجاب خود را حفظ کند علاوه بر آنکه شخصیت و شان او پایین می آید.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم همسر فرعون را الگویی برای همه مردان و زنان عنوان می کند، گفت: خداوند به زن شان خاصی داده است، حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه در زندگی خود قداستی داشته اند مثال زدنی اما اگر زن بخواهد مردانگی داشته باشد شان خود را زیر سوال می برد.

* ضرورت توجه به جایگاه والای زنان در اسلام

سهرابی تاکید کرد: پیامبر اسلام احترام خاصی برای زنان به ویژه حضرت زهرا قائل بودند که همه این قداست حضرت در بین معصومین به خاطر مادر و همسر نمونه بودن ایشان است.

وی با بیان اینکه طبق روایات زن گل خوشبو است و خدمتکار نیست و باید حفظ شود، ابراز کرد: در روایات اهل بیت، دختران رحمت و پسران نعمت اند از نعمت سوال می شود اما رحمت در روز قیامت سوال و جواب ندارد و این روایات نشان دهنده جایگاه ویژه دختران در خانواده است.

این استاد علوم قران و حدیث ادامه داد: از امام حسن علیه السلام روایت شده که ما حجت خدا بر مردمیم و مادرم فاطمه زهرا حجت خدا بر ما معصومین است و یا امام حسین علیه السلام می فرمایند که من درس شجاعت و شهامت را از مادرم زهرا آموختم و همه این مقام برای مادر در صورتی وجود خواهد داشت که مادر جایگاه خود را بداند و برای آن ارزش قائل باشد؛ بنا بر این زنان فکر نکنند با دوچرخه سواری و کارهایی از این دست می توانند سری میان سرها در بیاورند و عزیز شوند.

وی با اشاره به نقش اجتماعی زنان تاکید کرد: حضرت زهرا در زمان لازم در جامعه حاضر شدند و در کنار عفافی که داشتند سخنرانی و خطبه خوانی کردند و همچنین خطبه های حضرت زینب توانست اسلام را حفظ کند، بنا بر این زن نیز می تواند در حد ضرورت در جامعه حاضر شود و به فعالیت اجتماعی بپردازد.

سهرابی اذعان کرد: ما این اشتباه را داریم و فکر می کنیم که با مردانه کردن کار زنان می توانیم آن ها را توانمند کنیم، در حالی که اسلام مرد را به مرد بودن و زن را به زن بودن توصیه کرده و جامعه و خانواده تنها از همین راه می تواند سیر طبیعی داشته باشد؛ در صورتی که اگر مرد بخواهد خود را به شکل زن در بیارد و آرایش کند و … یا زن فکر کند کمبودهایی دارد که باید با دوچرخه سواری و … آن ها را جبران کند عواقب بدی برای جامعه خواهد داشت.

* تربیت صحیح دختران مانع از گرایش آن ها به معضلات اجتماعی است

این استاد علوم قران و حدیث با بیان اینکه خانم ها باید به این آگاهی برسند که زن بودن، مادر بودن و همسر بودنشان برای جامعه ارزش دارد، گفت: البته تفکر اشتباه برخی زنان کمی هم برمی گردد به تربیت خانوادگی آن ها؛ در قرآن و روایات آمده که به دختران احترام بگذارید، مردان به همسران خود احترام بگذارند یا پدران اول برای دختران هدیه بخرند و به خانه برند تا دختر کمبود نداشته باشد و بخواهد این کمبود ها را در جامعه جبران کند و ….

وی با تاکید بر اینکه تربیت صحیح دختران مانع از گرایش آن ها به معضلات اجتماعی است، اضافه کرد: اگر روش تربیتی دختر درست باشد و احترام ویژه ای در خانواده داشته باشد خود را کمتر به چنین مسائلی نظیر دوچره سواری، حضور در ورزشگاه و … درگیر می کند اما وقتی پسران برای خانواده ها ارزش داشته باشند دختران دچار کمبود شده و می خواهند آن را جبران کنند و این ضرر اجتماعی به همراه دارد.

سهرابی با بیان اینکه در اسلام به زنان سفارش شده که به گونه ای رفتار کنند تا مردان مریض دل به هوس نیفتند اما امروز می بینیم برخی زنان آتش بیار معرکه شده اند، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های زنان حیای زنانه است شهوت جنسی زنان بیشتر است اما به خاطر حیای بیشتر تعادل ایجاد می شود، اما اگر زن خود را در معرض دید مردان قرار دهد و حیای او بریزد برای جامعه صدمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

* تابوتی که مسیر را برای زنان روشن می کند

با همه این تفاسیر هستند زنانی که بدون داشتن پروای الهی و عدم تعهد به خانواده خود حاضرند برای خودنمایی و حتی ضربه زدن به دین و نام مقدس اسلامی از هر تلاشی فروگذار نکنند؛ اما روی سخن با زنانی است که از روی عدم شناخت و آگاهی راهی را دنبال می کنند که زنان فمینیسم و غرب زده در کشور ما دنبال می کنند؛ فمینیسمی که در کشورهای غربی به قبرستان تاریخ پیوسته اما در ایران اسلامی ما هنوز طرفدار دارد.

آری؛ زنان جامعه ما اگر فقط به نحوه کفن و دفن حضرت زهرا (س) به عنوان بهترین الگوی زنان تاریخ نگاه کنند، متوجه خواهند شد که این مادر هستی برای تشییع جنازه خود قبل از مرگ نیز به فکر چاره بودند و بیمناک و غمگین بودند از بابت اینکه مبادا مردان بیگانه اندام او را از زیر کفن بر بلندی تخت روان مشاهده کنند، و این غم تا زمانی برای ایشان در سینه بود تا اینکه شنیدند در سرزمینی از تابوت برای مردگان استفاده می شود و انگاه ارام شدند.
حال ما باید از خود سوال کنیم به عنوان یک زن تا چه حد از مادر هستی الگوگیری کرده و روش ایشان را در زندگی بکار بسته ایم؟!

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x