تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

شاخک هایی که بر سیدحمید روحانی حساس می شوند اما بر محکومان فتنه و توهین کنندگان به مردم لالایی می خوانند/لوگو مهم است یا مقدمه نویسی؟

  • کد خبر : 154600
  • 24 مرداد 1395 - 18:01
شاخک هایی که بر سیدحمید روحانی حساس می شوند اما بر محکومان فتنه و توهین کنندگان به مردم لالایی می خوانند/لوگو مهم است یا مقدمه نویسی؟

طی سه سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید، چهره هایی برای سخنرانی در محافل دانشگاهی تبریز حاضر شده اند که سبقه ی انحراف فکری و بعضا محکومیتی آنها بر هیچکس پوشیده نبوده و در اظهارات خود از فرصتی برای تخریب انقلاب اسلامی دریغ نکردند.

به گزارش «کمال مهر»؛به نقل از زیتون، چند وقت پیش همایشی تحت عنوان ” از مشروطیت تا انقلاب اسلامی” در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد که محتوای سخنرانی ها، حواشی دنباله داری را در پی داشت.

طبق اخبار رسیده، حواشی از فردای برگزاری همایش آغاز و روسای دانشگاههای بزرگ تبریز به مجموعه ی استانداری فراخوانده شده و از آنها نسبت به مشارکت و یا عدم مشارکت در برگزاری همایش سوال بعمل آمد.

سخنرانی حجت الاسلام حمید روحانی در مقیاس کشوری انتشار یافت و پس از مدتی، معاون حقوقی رئیس جمهور در واکنش به این مطالب از طرح شکایت علیه توهین به رئیس جمهور خبر داد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به این ادعا عنوان کرد: من از شاه نترسیده بودم که از شکایات شما بترسم!

در هرحال تتمه ی بازخواست از دانشگاهها زمانی نمایان گشت که رئیس دانشگاه تبریز در مراسم افتتاحییه ی طرح ولایت استان از افزایش ضربان قلب خود خبر داد و نسبت به محتوای سخنرانی همایش مذکور انتقاد کرد.

پس از مدت کوتاهی، بیانیه ی روسای دانشگاه در محکومیت همایش و عدم اطلاع از بکارگیری لوگوی دانشگاهها انتشار یافته و بلافاصله، جوابیه ی ستاد برگزاری همایش نیز در معرض افکار عمومی قرار گرفت.

این حواشی ادامه داشت تا اینکه جبارزاده نسبت به همایش برگزار شده واکنش نشان داد و گفت: مردم آذربایجان به هتاکی شهره نیست و تریبون‌های این شهر نباید در اختیار کسانی قرار گیرد که به رئیس جمهور مملکت توهین می‌کنند؛ بنده تاسف می‌خورم که عده‌ای سخنان سخیف در شأن خود را به روحانی نسبت می‌دهند.

صرف نظر از سخنرانی بعمل آمده، واکنش های مسئولین استانی در چند محور قابل بررسی است:

۱٫ طی سه سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید، چهره هایی برای سخنرانی در محافل دانشگاهی تبریز حاضر شده اند که سبقه ی انحراف فکری و بعضا محکومیتی آنها بر هیچکس پوشیده نبوده و در اظهارات خود از فرصتی برای تخریب انقلاب اسلامی دریغ نکردند. لکن مجموعه ی استانداری که قبل از دولتی بودنشان باید به نماینده ی نظام شهره باشند، هیچ تحرک و واکنشی نسبت به برگزار کنندگانِ این دست از سخنرانی ها انجام نداده اند. به بخشی از این سخنرانی ها اشاره می شود:

(سخنرانی الهه کولایی در دانشگاه سهند؛ فروردین ۹۵): وی از نمایندگان جنجالی مجلس ششم و از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت بوده و لقب مرجع فکری فتنه ۸۸ را هم یدک می کشد. در کارنامه کولایی، هجمه به شورای نگهبان و توهین به مردم را نیز می توان مشاهده کرد. وی در یکی از مصاحبه های خود گفته بود: «من همیشه به بچه‌ها می‌گویم که ما ملتی هستیم که وقتی می‌گویند بروید کلاه را بیاورید، می‌رویم کله را می‌کنیم و می‌آوریم!

(سخنرانی آذر منصوری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ؛ مهر ۹۴): آذر منصوری، عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی جبهه منحله مشارکت که در سال ۸۸ و به دلیل دست داشتن در فتنه انگیزی ها به سه سال حبس محکوم شده بود به سخنرانی پرداخت و اصلی ترین رکن انقلاب اسلامی یعنی استکبارستیزی را زیر سوال برد و گفت: با گفتن شعار مرگ بر کسی، چیزی حل نمی شود و باید به تعامل رو بیاوریم.

(علیرضا بهشتی در دانشگاه سهند؛ مهر ۹۴): این محکوم فتنه ۸۸ در بخشهایی از این سخنرانی گفته بود: نمی شود آدم به آذربایجان بیاید و یادی از یارمحبوس خود نکنیم و برای آزادی مهندس میرحسین موسوی دعا نکنیم!.. امام پذیرفت که در ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر اشتباه کردیم..

(رسول منتجب نیا در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ؛ آذر ۹۴): وی در این سخنرانی با طرح شبهاتی گفت: چون نظر رهبری درباره انتخابات ۸۸ و حوادث بعد از آن باز نشدن پرونده بوده، چیزی نگفته و نمی گوییم. اگر روزی رهبری اجازه دهند مستنداتی داریم که ارائه می کنیم…وی نسبت به انتقاد دانشجویان از اظهارت وی نیز بیان کرد: مشت و لگد و فحش دادن را کنار بگذارید. اسلحه را بگذارید برای پادگان!

(سخنرانی علی مطهری در دانشگاه سهند؛ آذر ۹۴): باید به اتهامات شورای نگهبان، سپاه، احمدی نژاد، موسوی و کروبی توامان رسیدگی شده و به طور علنی سهم هرکس از مجازات معلوم شود.

این موارد تنها بخشی از اظهارات و یا چهره های محکومی بودند که برای سخنرانی در محافل دانشگاهی حضور یافته و هیچ واکنش و بازخواستی از طرف مسئولین استانی بعمل نیامد.

۲٫ اگر رئیس دانشگاه تبریز در استفاده از لوگوی دانشگاه حساسیت بخرج می دهند، چرا در مقدمه نویسی بر کتاب شناسنامه تبریز که حاوی مطالب مغرضانه، ضد دین و ضد ملی بوده و به عنوان یک سند شناخته می شود، چنین حساسیتی در کانتکست واکنشی ایشان مشاهده نمی شود؟!..گفتنی است علی پولاد نویسنده کتاب طی نشستی بر ایرادات و انتقادات وارده اذعان کرده و وعده ی اصلاح داده است.

۳٫ برجام به عنوان یک تجربه و با عوایدی تقریبا هیچ! چه تابویی از خود برجای گذاشته که مسئولین استانی و دانشگاهی، اراده ای برای گام برداشتن در جهت نقد ندارند؟

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x