تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

۱۳ خودرو‌ لوکس در ملاء عام له می‌شوند/ برخورد‌های شدیدتر با قاچاقچیان ادامه دارد

  • کد خبر : 154597
  • 24 مرداد 1395 - 17:40
۱۳ خودرو‌ لوکس در ملاء عام له می‌شوند/ برخورد‌های شدیدتر با قاچاقچیان ادامه دارد

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌ کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با نظر دولت، به زودی تمامی خودروهایی که به نفع دولت ضبط شده بود، در انظار عمومی امحا می شوند.

گروه اجتماعی «کمال مهر»؛ سید عبدالمجید اجتهادی ، گفت: اواخر سال گذشته پرونده ای به تعزیرات ارجاع شد که طی آن افرادی با ورود غیر قانونی خودروهای لوکس، تصمیم به فروش آن ها را در کشور داشتند.
وی افزود: در این پرونده، ۲ متهم که اقدام به قاچاق ۱۳ بنز، پورشه و رنجرور کرده بودند، شناسایی و در نهایت بازداشت شدند.
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌ کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: دولت اعلام کرده که به جای ضبط کالای قاچاق در خصوص این پرونده، اقدام به امحای پورشه ها و بنز کند، چرا که بر این باورند، نفع این اقدام از ضرر آن بیشتر است، البته که مقام معظم رهبری هم بر موضوع امحای کالا تاکید ویژه ای دارند.
اجتهادی بیان کرد: پرونده پس از رسیدگی و سیر مراحل قانونی، لازم الاجرا شده است و متهمان به پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال جریمه در حق خزانه دولت محکوم شدند، همچنین کالا به ظن قاچاق بودن و عدم پرداخت هزینه گمرکی به نفع دولت ضبط شد.
وی گفت: با نظر دولت، قرار است به زودی تمامی خودروهایی که به نفع دولت ضبط شده بود، در انظار عمومی امحا شوند، از این پس در سایر پرونده های قاچاق این روند را ادامه می دهیم.
گفتنی است، این اقدام برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد و امحای خودرو‌ها در هفته جاری در استان فارس عملیاتی می‌شود سپس وسایل نقلیه مذکور به عنوان آهن قراضه فروخته می‌شوند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x