تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هزینه جدید صدور گذرنامه چقدر است؟

  • کد خبر : 154540
  • 24 مرداد 1395 - 16:43
هزینه جدید صدور گذرنامه چقدر است؟

آیین‌نامه تعیین تعرفه خدمات کنسولی از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه کشو و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

به گزارش «کمال مهر»؛ هیأت وزیران در جلسه‌های ۱۳۹۵/۴/۲۰ و ۱۳۹۵/۵/۱۳ به پیشنهاد شماره ۱۲۳۶۳۸ مورخ ۱۳۹۴/۶/۱۸ سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور (سابق) و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۶۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب ۱۳۸۰ ـ آیین­نامه تعیین تعرفه خدمات کنسولی را به شرح زیر تصویب کرد:

*آیین‌نامه تعیین تعرفه خدمات کنسولی***

*ماده۱ـ *وزارت امورخارجه و نمایندگی­های استانی آن در داخل کشور و نمایندگی­های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور موظفند اسناد و مدارکی را که صدور و یا تسجیل آنها در حدود وظایف و صلاحیتشان تنظیم شده و در حوزه مأموریت آنها می­باشد، طبق این آیین­نامه و سایر مقررات مربوط صادر و یا تصدیق نمایند.

*ماده۲ـ* نرخ تعرفه خدمات کنسولی بر اساس جداول شماره (۱) و (۲) و (۳) پیوست این آیین­نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین و به میزان وجه دریافتی بابت خدمات یادشده، روی اصل سند و یا مدرک، نقش تمبر می­شود. در مواردی که وزارت امور خارجه تشخیص دهد، می­توان از تأییدیه رایانه­ ای استفاده نمود، اسناد و مدارک بدون نقش تمبر و یا بدون تأییدیه رایانه‏ ای فاقد اعتبار خواهد بود.

*ماده۳ـ* صدور مدارک و تصدیق اسناد و اوراق در خارج از کشور فقط در صلاحیت نمایندگی­های سیاسی و کنسولی و دفاتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران است که توسط کارمندان رسمی وزارت امور خارجه انجام خواهد شد. نام، نام خانوادگی، سمت، امضای کارمند رسمی و مهر معتبر نمایندگی باید در ذیل مدرک، سند یا ورقه درج شود.

*ماده۴ـ* مبلغ تعرفه تعیین شده به پول محل و سایر ارزهای بین‏‌المللی معتبر تسعیر، محاسبه و وصول می‌شود.

*ماده۵ ـ* تسعیر مبالغ مندرج در جداول پیوست این آیین­نامه به سایر ارزها، تابع شرایط محل و بر اساس دستورالعملی خواهد بود که از سوی وزارت امورخارجه به نمایندگی­های جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می­شود.

*ماده۶ ـ* تصدیق اعتبار کلیه اسناد و مدارک تنظیم شده در خارج از کشور که طبق قوانین و مقررات منوط به تصدیق نمایندگی‏های سیاسی و کنسولی و دفاتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می­باشد باید ظرف پنج روز انجام شود.

*ماده۷ـ* در مواردی که تعرفه باید به تناسب ماه یا سال دریافت شود کسر ماه یا سال، یک ماه یا یک سال تمام محسوب می‏شود.

*ماده۸ ـ* اگر در یک صفحه، اسناد مختلفی درج شده باشد، از هر سند تعرفه جداگانه اخذ خواهد شد.

*ماده۹ـ* اسناد، مدارک و اوراق زیر از پرداخت تعرفه خدمات کنسولی معاف می­باشند و حسب مورد تصدیق، تأیید یا صدور آنها به صورت رایگان انجام می­شود. این امر روی اسناد تصدیق شده و رونوشت­ها (یا تصاویری) که بایگانی خواهد شد و یا مدارک صادره با مرکب قرمز و با عبارت: «به استناد بند…. ماده (۹) آیین­نامه تعیین تعرفه خدمات کنسولی رایگان انجام شد» و همچنین درستون مبلغ در نرم­افزار مربوط عبارت (رایگان) درج می­گردد.

*ماده۱۱ـ* در ترجمه مدارک، هر صفحه عبارت از بیست و پنج سطر و هر سطر به طور متوسط دارای پانزده کلمه است. برای کمتر از بیست و پنج سطر تعرفه کامل یک صفحه دریافت می­شود.

*ماده۱۲ـ* تعرفه تأیید کلیه نسخه‌های اصلی هر سند برابر نرخ تعیین شده در جداول و تعرفه رونوشت یا کپی اسناد و مدارک ده درصد (۱۰%) مبلغ تعرفه نسخه اصلی تأیید شده همان سند در خارج از کشور خواهد بود.

*ماده۱۳ـ* هرگاه کشور خارجی اضافه بر مبالغ مذکور در این تعرفه وجهی از اتباع ایران دریافت نماید، وزارت امورخارجه مجاز است با اتباع آن کشور عمل متقابل نماید.

*ماده۱۴ـ* دستورالعمل­های مورد نیاز درخصوص چگونگی اجرای این آیین­نامه در صورت لزوم توسط وزارت امور خارجه تهیه و ابلاغ خواهد شد.

*ماده ۱۵ ـ* تصویب­نامه شماره ۱۴۱۶۹۹/ت۳۴۴۰۵هـ مورخ ۱۳۸۶/۹/۴ با اصلاحات بعدی لغو می­شود.

برای دریافت جدول تعرفه ها اینجا کلیک کنید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x