تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چرا پزشـکیان حامی «خسارت محض» شد؟!

  • کد خبر : 154397
  • 23 مرداد 1395 - 16:37

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در ادامه حمایت‌های خود از دولت این‌بار منتقدان برجام را بی‌انصاف خطاب کرد و مدعیِ ثمرات درخشانی مثل دسترسی آسان به ‌آرد شد.

به گزارش«کمال مهر»؛به نقل از آناج، مسعود پزشکیان سیاست‌مدار پرآوازه‌ای است و از محبوبیت خاصی برخوردار می‌باشد؛ کاریزما و انجام حرکات احمدی‌نژادی وی موجب شده تا برخی عرف‌ها را زیرپا بگذارد و همین دیپلماتیک نبودن او را متفاوت‌تر از دیگران نشان دهد.

وزیر دولت اصلاحات می‌تواند با کاپشن بر صندلی ریاست قوه مقننه تکیه بزند و یا با لحنی کوچه‌بازاری و رفتاری لوتی‌گرانه با عموم مردم و مقامات بلند پایه هم‌کلام شود؛ همین مسایل است که دست به دست هم می‌دهد تا نماینده‌ای که بیشتر در حوزه ملی کار کرده در انتخابات رأی اول را به خود اختصاص دهد و در دیدگاه ملت وکیلی شایسته تلقی گردد.

بیشتر مردم پزشکیان را با نطق‌های عدالت محورانه‌اش می‌شناسند و او را فردی علی‌دوست می‌دانند که حتی نهج البلاغه را نیز حفظ کرده و در بهارستان بخش‌هایی از سخنان امیرالمونین را برای حضار بازگو می‌کند.

از آنجایی که این نماینده محبوب طالب نقد است و خود در مراسم اخیر خانه مطبوعات خطاب به خبرنگاران گفته بود: “ممکن است اگر برخی مسایل را بگویید گیر بیفتید، ولی همیشه مدافع عدالت و حقیقت باشید”، ما نیز با دلی قرص قلم به نقد می‌گیریم تا این عمل را ابتدا از مطالبه‌گر اصلی آغاز نماییم.”

در اینکه جملات نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو دل‌ربا و آغشته به حقیقت است هیچ شکی نیست و اتفاقا برخی از اظهارات وی در پاره‌ای از مسایل کاملا بجاست اما پزشکیان ضعف‌هایی نیز دارد که نمی‌توان به سادگی آن‌ها را نادیده گرفت.

چندی پیش وزیر دولت اصلاحات طی مراسمی مباحثی را در رابطه با دولت قبل و برجام مطرح کرد که در نوع خود جای تامل داشت.

وی در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه دلش به حال دولت تدبیر و امید می‌سوزد، اظهار کرد: «برخی‌‌ها در هشت سال فعالیت دولت قبل، همه چیز را نابود کردند و صدایمان درنیامد.»

این سیاست‌مدار کار کشته منتقدان برجام را بی‌انصاف دانست و افزود: «اجرایی شدن برجام نتایج بسیار درخشانی برای کشور داشته است و اگر برجام نبود، امروز باید آرد و داروی خود را از آسمان طلب می‌کردیم.»

پزشکیان با بیان اینکه در دولت قبل ۸۰۰ میلیارد دلار عاید جمهوری اسلامی ایران شد، ابراز کرد: «این پول‌ها صرف چه چیزی شدند؟ فقط با صد میلیارد دلار آن می‌شد صدها کیلومتر خط راه‌آهن ساخت.»

وی در ادامه سخنان خود رکود و بیکاری را نیز تقصیر دولت قبل دانست و ظهور امثال بابک زنجانی را حاصل بی‌تدبیری‌های گذشتگان عنوان کرد.

حال با تکرار تقریرات نایب رئیس مجلس دهم باید در علت دفاع سرسخت وی از دولت و انتقاد از احمدی‌نژاد در عرصه فعلی تاملی کرد؛ با عبور کابینه یازدهم از سال سوم و احتمال حضور رئیس دولت دهم در انتخابات ۹۶، این روزها حاشیه‌ها نیز به اوج خود رسیده و مدافعان جناح‌های سیاسی مختلف درصدد حمایت از طیفی هستند که به آن وابسته می‎‌باشند؛ لذا در چنین شرایطی طرح موارد مختلف از سوی اشخاص نام‌دار و دامن زدن به تخریب‌ها امری قابل پیش‌بینی است.

در ابتدای امر باید از «مسعود پزشکیان» پرسید شما که این همه فساد و غارت بیت‌المال را می‌دیدید و امروز مدعی وقوع آن‌ها هستید چرا همان برهه علی‌وار وارد عرصه نشدید تا مانع شوید؟ چه چیزی موجب شد تا سکوت اختیار کنید؟ قطعا دَم فرو بستن در برابر ظلم و بیدادگری چیزی نیست که در مرام مدعیان عدالت‌خواه باشد و توجیهی برای آن ارائه کنند.

پزشکیانی که خواهان نقد منصفانه است چرا فقط اشتباهات را به رخ می‌کشد و از اقدامات موثر گذشتگان چیزی نمی‌گوید؟ چرا شخصی که خود را عادل می‌داند با سیاه‌نمایی تمام به گونه‌ای حرف می‌زند که انگار ۸۰۰ میلیارد دلار یک‌شبه غیب شده و در بخش‌های گوناگون هزینه نگردیده است؟ آیا بهتر نیست نماینده عدالت‌خواه همین سوال را از دولت فعلی بپرسد و بگوید با افزایش میزان فروش نفت عایدات را در کجا هزینه می‌کنید که وضعیت کارخانه‌ها، اقتصاد و اشتغال همانی است که دیروز بود؟

چرا در گفتارهایمان عدالت را زیرپا می‌گذاریم و نمی‌‌گوییم بابک زنجانی در دستان اصلاح‌طلبان پرورش یافت و رسید به دولت دهم؟ به راستی علت اینکه معنای عدالت‌خواهی را درست در آستانه انتخابات به نفع خویش تفسیر به رأی می‌کنیم و چشم خود را به «کرباسچی‌، فرزندان هاشمی، جزایری، حسین فریدون و مدیران نجومی بگیر دولت یازدهم» می‌بندیم چیست؟

پزشکیان درحالی مدافع برجام شده است که حتی رئیس مجلسی که وی نایب رئیس اوست و برجام را در عرض ۲۰ دقیقه به تصویب رساند نیز به عدم کارایی آن اذعان کرده و در سخنرانی‌های اخیر خود خواستار اقدام متقابل دولت شده است.

نماینده‌ای که با رأی مردم بر روی کار آمده است، نباید وکیل الدوله باشد و به منظور تامین منافع جناحی سعی در دفاع از برجامی کند که اکثریت مسئولین و رهبر انقلاب آن را «خسارت محض» نامیدند؛ ما درِ صنایع هسته‌ای را تخته تا تمام تحریم‌ها رفع شود اما حال که این امر محقق نشده و حقوق ملت پایمال گشته، چشم‌پوشی از ایرادات فاحش برجام با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

پزشکیان این روزها سنگ برجامی را به سینه می‌زند و آن را همچون بارانِ آرد و دارو می‌نامند که حتی رئیس جمهوری که در رأس موافقان قرار دارد نیز به موانع اجرای برجام اذعان کرده و مبدل به منتقد شده است؛ آیا پیش از برجام مردم نانی برای خوردن و دارویی برای درمان نداشتند؟ ما توافق کردیم و این همه بر طبل شادی کوبیدیم تا آرد برایمان از آسمان ببارد؟!

کاش زمانی برسد که در پی اجرای تمام فرمایشات امیرالمومنین باشیم و با چشم‌پوشی از جملات گران‌بهای نهج‌البلاغه، آن را مدام ورق نزنیم تا در پی جمله‌ای باشیم که حضرت علی(ع) آن را در جایِ دیگری کار برده و ما می‌خواهیم با تفسیر به رأی در موضوع دیگری به نفع خویش مصادره نماییم.

بهتر است نمایندگان ملت نیز به جای اینکه جایگاه‌ سیاست‌مداران بزرگ را تحکیم و با تخریب سایرین برای باقی‌ماندن وی در قدرت تلاش نمایند، قدری هم به فکر حل معضلات استانی باشند و برای دولت فعلی شاخ شوند!

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x