تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

ضدیت با ولایت فقیه شیوه مدرنی پیدا کرده است

  • کد خبر : 153918
  • 19 مرداد 1395 - 20:42
ضدیت با ولایت فقیه شیوه مدرنی پیدا کرده است

آیت الله سید احمد خاتمی: همان کسانی که در زمان امام خمینی(ره) خود را سنجاق به امام کرده و برای خود برو و بیایی راه انداخته بودند، بعد از ارتحال امام خمینی(ره) گفتند که ما در زمان امام نیز ولایت فقیه را قبول نداشتیم و خیلی ساده انگاری است که فتنه ۸۸ را دعوای ریاست جمهوری تلقی کنیم، بلکه نیت اصلی آنها در افتادن با ولایت فقیه بوده است.

 

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از پایگاه خبری راه مبین، آیت الله سید احمد خاتمی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با حضور در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان شهریار اظهار داشت: در طول تاریخ فتن زیادی در مسیر راه متدینین به وجود آمده و در تعریف کلی، مقصود از فتنه همان جریان باطلی است که لباس حق بر تن کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اولین فتنه از نگاه قرآن ماجرای سامری است که دراین داستان پندآموز، خواص و نزدیکان حضرت موسی در غیبت ۴۰ روزه موسی(ع) ، گوساله‌ای از طلاهای مردم ساختند که بانگ میزد و سامری به مردم گفت که این گوساله همان خدای شماست که موسی قصد داشت وی را به شما معرفی کند.

وجه اشتراک تمامی فتنه‌های طول تاریخ، درافتادن با ولایت بوسیله خواص و نخبگان است

آیت الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: در فتنه دوم تاریخ، که پس از رحلت پیامبر رخ داد، برای کنار گذاشتن علی(ع) منافقین گفتند برای احترام به قرآن نوشتن احادیث ممنوع است و قصد اصلی آنان دور نگه داشتن مردم از سخنان نورانی امامان بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: فتنه های دیگری در طول تاریخ از جریان ناکثین، قاسطین ، مارقین، بنی العباس، زیدیه، حنفیه و شش امامیه و … بر امت اسلامی تحمیل شد که وجه اشتراک تمامی آنها درافتادن با ولایت بوسیله خواص و نخبگان است.

وی با اشاره به وجه شباهت زیاد فتنه واقفیه با فتنه ۸۸ گفت: در فتنه ۸۸ و  فتنه واقفیه همان کسانی که روزی از خواص جامعه بودند در مقابل امام ایستاده و شمشیر علیه ولایت کشیدند.

همان کسانی که در زمان امام خمینی(ره) خود را سنجاق به امام کرده بودند بعد از ارتحال امام خمینی(ره) گفتند که ما در زمان امام نیز ولایت فقیه را قبول نداشتیم

آیت الله سید احمد خاتمی بیان داشت: همان کسانی که در زمان امام خمینی(ره) خود را سنجاق به امام کرده و برای خود برو و بیایی راه انداخته بودند، بعد از ارتحال امام خمینی(ره) گفتند که ما در زمان امام نیز ولایت فقیه را قبول نداشتیم و خیلی ساده انگاری است که فتنه ۸۸ را دعوای ریاست جمهوری تلقی کنیم، بلکه نیت اصلی آنها در افتادن با ولایت فقیه بوده است.

وی گفت: مستندی در تلویزیون از سران فتنه پخش شد در آن یکی از سران فتنه گفته بود که تحول بنیادی در حال شکل گیری است و این تحول ادامه پیدا خواهد کرد و با بررسی این سخنان و رفتار آنان متوجه می‌شویم که این تحول بنیادی در نیت آنان همان درافتادن با ولایت فقیه است.

ضدیت با ولایت فقیه شیوه مدرنی پیدا کرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ضدیت با ولایت فقیه شیوه مدرنی پیدا کرده است به طوریکه میگویند “اسم مقام معظم رهبری را ببر، عکس آقا را بالای سرت بزن اما کار خودت را بکن” و وجه مشترک این  فتنه ها ولایت ستیزی است.

آیت الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: برخی از کسانی که آتش بیار معرکه فتنه بودند در اوایل انقلاب و در زمان حیات امام گفتند منکر ولایت مطلقه فقیه کافر است” که در همان زمان امام پیام کتبی داد که غلو نکنید، اما همین‌ها بعد از امام(ره) شمشیر علیه ولایت کشیدند.

هواداران جریان فتنه را باید گفت واقفیه های مدرن

وی افزود: به تعبیری، هواداران جریان فتنه را باید گفت واقفیه های مدرن، کسانی بودن منسوب و منصوب با ولایت که وجه مشترک دیگری از همه این جریانات انحرافی، دنیا پرستی، ریاست و شهوت است.

آیت الله خاتمی با اشاره به نفوذ دشمنان خارجی در  فتنه ۸۸ گفت: چه کسانی قدرت رسانه ای در اختیار فتنه گران قرار دادند؟  یک دولت خارجی تمام قدرت رسانه ای خود را در اختیار دیگران قرار بدهد؟! در فتنه ۸۸ بی بی سی ۲۴ ساعته در حال همراهی فتنه گران بود و اخیراً نیز وزیر اسبق اطلاعات گفت که ۲۵۰ نفر از سفارت انگلیس در جریان فتنه فعال بودند و اینجاست که دم روباه بیرون میزند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: بصیرت و آگاهی در عرصه های مختلف و موجب جلوگیری از نفوذ دشمن شده و پیروی از ولایت کلید سعادت آدمی در دنیا و آخرت است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x