تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رسوایی که عربستان را به تکاپو واداشته است!

  • کد خبر : 153769
  • 19 مرداد 1395 - 3:05
رسوایی که عربستان را به تکاپو واداشته است!

رسوایی ناشی از وضعیت بحرانی کارگران خارجی در عربستان سعودی به جایی رسیده است که شاه سعودی طی فرمانی از دستگاه های ذی‌ربط خواست تا “چاره‌اندیشی” کنند.

به گزارش«کمال مهر»؛ “ملک سلمان” شاه سعودی به وزارت کار و توسعه اجتماعی و وزارت دارایی این کشور دستور داد که برای جمع کردن رسوایی ناشی از اوضاع بحرانی کارگران خارجی که از بحران مالی شرکت های عربستانی نشات می گیرد، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
پیشتر وزارت کار عربستان نیز در پی بحرانی شدن اوضاع کارگران خارجی در این کشور، وعده داده بود که تدابیر لازم را درخصوص بازگشت کارگران خارجی به کشورهایشان اتخاذ و حقانیت آنها را در زمینه شکایت از شرکت های ذی ربط برای دریافت حقوق معوق خود، تضمین کند.
مقام های سعودی برای مهار بحران وضعیت هزاران کارگر هندی که از حدود ۹ ماه پیش آغاز و چند روز پیش به مرز انفجار رسید، وارد میدان شده اند.
سران سعودی در حالی به دنبال بهره‌گیری از ابزار نفت برای فشار بر کشورهای دیگر برای تحقق اهداف سلطه گرایانه در منطقه هستند که در پی سقوط بهای نفت اوضاع اقتصادی عربستان بهم ریخت و همین امر بدترین تاثیر خود را بر کارگران خارجی حاضر در این کشور گذاشته است.
به این ترتیب ده‌ها هزار تن از هندی‌ها، فیلیپینی‌ها و پاکستانی‌ها بعد از اخراج از کار در پی کاهش قیمت نفت و عدم پرداخت حقوق‌شان با شرایط فاجعه‌باری در عربستان روبه‌رو شده اند.
بر همین اساس بیش از ۱۰ هزار کارگر هندی در عربستان اکنون به دلیل وضعیت بد اقتصادی از سوی کارفرمایان عربستانی به حال خود رها شده‌اند؛ وضعیت کارگران هندی به حدی وخیم است که حتی پول خرید غذا و یا بازگشت به کشورشان را نیز ندارند.
در این ارتباط دولت هند در پی بی‌توجهی عربستان به وضعیت این کارگران، اقدام به توزیع ۱۶ هزار کیلو گرم غذا در مقابل کنسولگری خود در جده کرد.
هند اعلام کرد که ۱۰ هزار کارگر این کشور پس از اخراج از شرکت‌های سعودی، پول تهیه غذا و بلیت برگشت به کشورشان را ندارند و بحران غذایی آنها را تهدید می‌کند.
یکی از معاونان وزارت خارجه هند نیز برای برنامه ریزی بازگرداندن ۱۰ هزار کارگر آواره این کشور به عربستان رفت.
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان هم با توجه به مشکلات شهروندان پاکستانی در عربستان، سفارت این کشور در ریاض را مسئول حل مسائل این شهروندان در سریع‌ترین زمان ممکن کرد.
در فیلیپین یک مسئول جمعیت میگرانتی که متعلق به کارگران مهاجر است گفت:‌ برخی فیلیپینی‌ها در عربستان ناگزیر به گدایی شده‌اند تا ماه‌های بدون حقوق خود را زنده بمانند.
این مسئول فیلیپینی گفت:‌ برخی از این کارگران چیزی برای خوردن ندارند و بدون دنبال غذا در جاهای مختلف می‌گردند.
عربستان بعد از کاهش قیمت‌ نفت مجبور شده است تا هزینه‌های خود را کاهش دهد، این اقدام، شرکت‌های ساخت و ساز را تحت فشار قرار داده است؛ به این ترتیب بسیاری از شرکت‌های سعودی در پرداخت دستمزد کارگران خود با مشکل مواجه شده‌ و ده‌ها هزار کارگر خارجی را اخراج کرده‌اند و حتی بسیاری از این کارگران پول برای خرید غذا و بلیت برگشت را هم ندارند.
منبع: العالم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x