تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اسرائیل به پرداخت ۱٫۲ میلیارد دلار به ایران محکوم شد

  • کد خبر : 153602
  • 18 مرداد 1395 - 19:28
اسرائیل به پرداخت ۱٫۲ میلیارد دلار به ایران محکوم شد

هاآرتص صهیونیستی گزارش داد یک دادگاه سوئیسی رژیم صهیونیستی را به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بدهی به ایران محکوم کرد این مبلغ مربوط به دعوی ۳۷ سال پیش است.

 به گزارش«کمال مهر»؛، به نقل از هاآرتص، یک شرکت صهیونیستی از سوی یک دادگاه سوئیسی به پرداخت ۱٫۲ میلیارد دلار بدهی به ایران محکوم شد.

شرکت نفتی ترنس آسیاتک، متعلق به رژیم صهیونیستی، در یک دادگاه سوئیسی در دعوی با ایران شکست خورد و دادگاه این شرکت را به پرداخت بدهی ۱٫۲ میلیارد دلاری خود پس از ۳۷ سال به ایران محکوم کرد.

دادگاه عالی سوئیس در لوزان شرکت صهیونیستی را محکوم کرد تا ۲۵۰ هزار فرانک به ایران پرداخت کرده و ۲۰۰ هزار فرانک دیگر را نیز به عنوان هزینه دادرسی پرداخت کند.

این دادگاه داوری بین المللی همچنین تأکید کرد تحریم های بین المللی علیه شرکت نفت ایران لغو شده، بنا بر این مانعی در پرداخت این پول به ایران وجود ندارد.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت صهیونیستی ترانس آسیاتک قبل از پیروزی انقلاب قرارداد همکاری امضا کرده بودند که پس از انقلاب این قرارداد بهم خورد.

قرار بود نفت ایران توسط یک شرکت صهیونیستی خط لوله انتقال نفت،از دریای سیاه به دریای مدیترانه منتقل شده و سپس شرکت ترانس آسیاتک نفت منتقل شده را با نفتکش به خریداران اروپایی تحویل دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x