تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

به این حالت نباید روی صندلی بنشینید! +تصویر

  • کد خبر : 153384
  • 17 مرداد 1395 - 19:40
به این حالت نباید روی صندلی بنشینید! +تصویر

انداختن پاها بر روی هم خطرات فراوانی را برای فرد به دنبال دارد که آگاهی از آنها و تغییر در این شیوه می‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد.

 

   «کمال مهر»؛ ابراهیمی رییس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:هنگام نشستن، یکی از شیوه‌های مرسوم انداختن پاها روی هم است. خیلی‌ها هم در این حالت احساس راحتی می‌کنند اما این شیوه نشستن آثار زیان‌‌آوری روی سلامتی دارد.

وی ادامه داد: مواردی همچون خم شدن گردن و کمر، روی هم قرار دادن پاها به صورت ثابت و درازمدت، چرخش زیاد ، فشار به عضلات شکم ازشیوه های نادرست نشستن و قرار دادن پاها روی هم است.

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه این حالت (روی هم قرار دادن پاها) در درازمدت آثار زیان آوری به همراه دارد، افزود: روی هم انداختن پاها و تحرک زیاد در دراز مدت باعث ایجاد اختلال در واریس وریدهای پا، چرخش استخوان لگن، درد در ناحیه شکم، گردن ، ستون فقرات و افزایش فشار خون می شود و بر روی اعصاب نیز تاثیرنامطلوبی می گذارد.

انداختن پاها روی یکدیگر برگشت خون به قلب را دچار اختلال می کند و فشار وارده روی یکی از پاها مانع از برقراری جریان مناسب خون می‌شود از این رو احتمال بروز فشار خون و بیماری های قلبی افزایش پیدا می کند.

ابراهیمی درباره راههای جلوگیری از ایجاد درد در ناحیه کمر و گردن اظهار داشت: برای جلوگیری از درد در ناحیه کمر و گردن باید کمر صاف ، صورت به طور مستقیم و روبه جلو باشد و به صورت یکسان یر روی هر دو پا فشار وارد شود تا دچار درد نشوید.

وی یاداور شد: ایده‌آل‌ترین روش نشستن روی صندلی به گونه‌ای است که فرد روی صندلی می‌نشیند و دو پای او ‌کنار هم روی زمین قرار می‌گیرد.این شیوه نشستن خیلی کم به چشم می‌خورد و اغلب سنگینی بدن را روی یک طرف می‌اندازند و پاها به صورت ضربدر روی یکدیگر قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x