تاریخ : شنبه, ۱۱ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 30 March , 2024
0

مردی که سال آینده سرش روی بدن فرد دیگری قرار خواهد گرفت!/ جزئیات جدیدی از نخستین پیوند سر جهان

  • کد خبر : 153306
  • 17 مرداد 1395 - 17:19
مردی که سال آینده سرش روی بدن فرد دیگری قرار خواهد گرفت!/ جزئیات جدیدی از نخستین پیوند سر جهان

جراح معروف ایتالیایی از جزئیات جدیدی از نخستین عمل پیوند سر جهان پرده برداشت.

به گزارش گروه بین المل«کمال مهر»؛ به نقل از وبسایت خبری بیگ ثینک، «سرجیو کاناورو» – جراح و عصب‌شناس معروف ایتالیایی – اعلام کرد انجام نخستین عمل پیوند سر در جهان را برای دسامبر ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی کرده است.
او قرار است در این عمل که از سال گذشته حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشته است، سر یک شهروند معلول روس به نام «والری اسپیریدونوف» را به یک اندام جدید پیوند بزند.
اسپیریدونوف یک متخصص کامپیوتر است که به یک بیماری نادر ژنتیکی به نام «وردینگ-هافمن» مبتلا شده است. در این بیماری، فرد دچار تحلیل عضلات و ماهیچه‌ها شده و در نهایت، قدرت حرکت خود را به طور کامل از دست می‌دهد. این جوان ۳۱ ساله اکنون تنها راه برای ادامه حیات خود را پیوند زدن سرش به یک اندام جدید می‌داند.
مردی که سال آینده سرش برروی یک اندام دیگر قرار خواهد گرفت / آخرین جزئیات از اولین پیوند سر جهان
والری اسپیریدونوف اولین داوطلب پیوند سر در جهان
دکتر کاناورو از سال گذشته که برای نخستین بار قصد خود برای انجام عمل پیوند سر برروی انسان را علنی کرد، بارها از سوی افراد و انجمن‌هایی که این عمل را “غیراخلاقی” و در عین حال، “بسیار خطرناک” توصیف کرده‌اند مورد انتقاد قرار گرفته است. اما ظاهراً اکنون با داوطلب شدن این جوان روس به نظر می‌رسد این عمل جنجالی یک گام به واقعیت نزدیکتر شده است.
عمل پیوند سر تاکنون برروی هیچ انسانی انجام نشده است و دشوارترین و خطرناک‌ترین بخش آن، بریدن و پیوند زدن مجدد نخاع است.
در اوایل سال جاری میلادی، یک تیم از جراحان چینی برای اولین بار موفق شدند سر یک میمون را به بدن یک میمون دیگر پیوند بزنند.
دکتر کاناورو تا این لحظه حدود ۱۸ میلیون دلار کمک مالی برای انجام این عمل جنجالی جمع‌آوری کرده است. وی در تشریح جزئیات این عمل جراحی گفته است که ابتدا باید سر بیمار اهداکننده را به دمای منفی ۱۵ درجه سانتیگراد رساند. سپس سر هر دو بیمار را از بدن جدا کرد و سر بیمار اهداکننده را به همراه کلیه عروق خونی، نخاع، رشته‌های عصبی، ماهیچه‌ها و استخوان گردن به بدن فرد گیرنده، پیوند زد.
به گفته وی، این عمل دو روز به طول خواهد انجامید و پس از آن، بیمار برای جلوگیری از حرکت و التیام یافتن جراحات باید یک ماه در کما قرار داده شود.
انتهای پیام /
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x