تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۶ میلیون بزرگسال بریتانیایی از آزار و اذیت جنسی در کودکی رنج می‌برند

  • کد خبر : 153145
  • 16 مرداد 1395 - 20:15
۶ میلیون بزرگسال بریتانیایی از آزار و اذیت جنسی در کودکی رنج می‌برند

نتایج یک تحقیق و بررسی جدید نشان می‌دهد که بیش از ۶ میلیون بزرگسال در بریتانیا از آزار و اذیت جنسی، احساسی یا فیزیکی در دوران کودکی رنج می‌برند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ نتایج تحقیق و بررسی انجام شده توسط دفتر ملی آمار بریتانیا نشان می دهد که بیش از ۵۰۰ هزار زن و ۱۰۰ هزار مرد بزرگسال، مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

این گزارش افزود: از این تعداد بیش از ۳۳ هزار قربانی ، پیش از ۹ سالگی مورد تجاوز قرار گرفته یا تلاش برای تجاوز به آنها صورت گرفته است.

این نخستین بار است که سئوالی درباره آزار و اذیت جنسی در این تحقیق و بررسی گنجانده شده است. برای کسانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند، در اکثر موارد از سوی اعضای خانواده، آشنایان و کسانی که به هر نحوی آنها را می شناختند، قربانی شده اند.

از هر ۴ نفری که قربانی خشونت جنسی شده اند، ۳ نفر گفته اند که به خاطر شرم و خجالت ، چیزی را درباره آزار و اذیت جنسی گزارش نداده اند.

انتشار این آمارها در شرایطی است که رئیس تحقیقات مربوط به آزار و اذیت جنسی کودکان بریتانیایی در دهه ۱۹۷۰ میلادی به تازگی از این سمت استعفا داده است.

این سومین رئیس تحقیقات کودک آزاری در بریتانیا است که در ۲ سال گذشته از این سمت استعفا کرده است.

برخی از شخصیت های مشهور و سیاستمداران در این رسوایی دست داشته اند. لاول گودارد قاضی ارشد نیوزلندی که ریاست تحقیقات را بر عهده داشته است، روز پنجشنبه استعفای خود را به وزیر کشور بریتانیا اعلام کرد.

انتخاب گودارد با این هدف بوده است که تحقیقات به صورت کاملا مستقل انجام شده و وی هیچ گونه ارتباطی با ساختار سیاسی بریتانیا نداشته باشد.

قربانیان آزار و اذیت جنسی، تعدادی از سیاستمداران و همین طور کشیشان کلیسا را متهم کرده اند که در این رسوایی دست داشته‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x