تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فرشته نجات پیکر شهید ” سردار سیاح ” از چنگال تروریست‌های سوریه که بود؟ + تصاویر

  • کد خبر : 153111
  • 16 مرداد 1395 - 16:08
فرشته نجات پیکر شهید ” سردار سیاح ” از چنگال تروریست‌های سوریه که بود؟ + تصاویر

پس از شهادت یکی مدافعان عراقی حریم آل الله در حلب، ابعاد نجات پیکر یکی از سرداران شهید از چنگال تروریست‌های تکفیری سوریه بیان شد.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛” محمد حسین سلمان الربیعی ” فرمانده یگان پیشرو مقاومت اسلامی نُجَباء که در سوریه به “حمودی دیاله” لقب داشت؛ روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه در جریان عملیات محاصره تروریست‌های تکفیری در حلب به فیض رفیع شهادت نایل آمد، وی درحالی در حومه حلب به شهادت رسید که مورد آماج حملات خمپاره‌ای و موشکی قرار گرفته بود.

فرشته نجات پیکر شهید

در پی شهادت این رزمنده غیور عراقی، یکى از فرماندهان میدانى مقاومت اسلامی نُجَباء در وصف وی اظهار داشت: حمودی دیاله بیش از هر چیز به شجاعت شهرت یافته بود و در جنگ‌های خیابانی و در زمانی که پیکر شهدا و یا مجروحان در محاصره تروریست‌ها قرار می‌گرفت؛ فوراً خود را به محل می‌رساند.

” ابو عباس ” افزود: “حرش” خان طومان در دى ماه ١٣٩۴ صحنه درگیری میان رزمندگان نُجَباء و عناصر گروه تروریستى جبهه النصره شده بود که چند پاسدار ایرانی نیز در میان ما بودند. تروریست‎ها ما را با موشک تاو هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه نفر شهید و شماری دیگر مجروح شدند.

وی گفت: مجروحان خود را به سختی به عقب کشیدند و پیکر مطهر آن سه شهید در خط ماند و کم کم حلقه محاصره تروریست‌ها به دور پیکر شهدا درحال تنگ‌تر شدن بود.

این فرمانده میدانى مقاومت اسلامی نُجَباء با بیان اینکه “طی تماس بی‌سیمی مستشاران ایرانی با ما، پیشروی هر رزمنده به جلو را به دلیل هدف گرفتن مجدد توسط موشک کورنت ممنوع کردند”؛ خاطرنشان ساخت: فوراً دستور مستشاران ایرانی را به رزمندگان و فرماندهان دسته، گروهان و گردان اعلام کردم و به آنان قول برگرداندن پیکر شهدا در زمانی مناسب‌تر را دادم.

ابو عباس ادامه داد: در همین حین، حمودی دیاله از میان جمع برخاست و گفت “من به حرف هیچکس گوش نخواهم داد، پیکر شهدا در نزدیکی حلقه محاصره دشمن است و من نمی‌توانم نظاره‌گر این صحنه باشم”.

وی با تاکید بر روحیه دلاورمردی این شهید عراقی ابراز داشت: حمودی دیاله خودرویی را روشن کرد و در عرض کمتر از ١۵ دقیقه درحالی که چهره‌ای اشکبار به پهنای صورت داشت؛ با پیکرهاى سردار شهید ” سیاح طاهرى ” فرمانده فقید هشت سال دفاع مقدس و جبهه سوریه، شهید ” محمد کامران ” پاسدار ایرانی مدافع حرم و شهید ” شیخ مالک ” مسئول فرهنگی حیدریون در سوریه، بازگشت.

این فرمانده میدانى مقاومت اسلامی نُجَباء با بیان اینکه جبهه مقاومت مملو از شیرمردانی همچو حمودی دیاله است، تصریح کرد: فرهنگ شهادت اولین درسی است که مدافعان حریم آل الله به ما می‌آموزند و دشمن بداند که سربازان حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما حتی اگر خون شهدا به زانوها برسد، این سرزمین را ترک نخواهند کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x