تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

حقوق‌های نجومی با عقل و وجدان قابل تحمل نیست/ مسئولان حقوق‌ها را به بیت‌المال بازگردانند

  • کد خبر : 152978
  • 16 مرداد 1395 - 0:37
حقوق‌های نجومی با عقل و وجدان قابل تحمل نیست/ مسئولان حقوق‌ها را به بیت‌المال بازگردانند

خطیب موقت نماز جمعه تهران: مسئولان بعد از مطلع شدن از نامشروع بودن حقوق‌ها باید آن را به بیت المال برگردانند.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز ۱۵ مرداد با اشاره به مسئله حقوق‌های نامتعارف اظهار داشت: برخی اعتراضات و انتقاداتی را نسبت به خطبه‌های هفته‌های اخیر من درباره حقوق‌های نجومی داشتند که من لازم می‌دانم جواب‌ آنها را بدهم.
وی افزود: اولا بدانید زمانی که مردم ایران به جمهوری اسلامی رأی بالا را دادند و گفتند ما نظامی می‌خواهیم که هم جمهوری باشد و هم اسلامی، حالا اگر در چنین نظامی قانون غیراسلامی وجود داشته باشد از نظر ما باطل است و ان را به رسمیت نمی‌شناسیم.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: مراجع تقلید بر اساس چهار اص سنت، اجماع، قرآن و عقل فتوا صادر می‌کنند؛ آیا می‌توان تصور کرد که این حکم اسلامی بوده است و عقل آن را قبول کند؟
وی اضافه کرد: فردی به عنوان عضو هیأت مدیره در جلساتی حضور داشته،‌ کلامی را گفته و میوه‌ای هم میل کرده و در پایان ماه حقوق های میلیونی گرفته است اما از طرف دیگر کارگری در عمق چاه صد متری کار می‌کند و هر آن احساس نابودی می‌کند و آخر سر هم یکی دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد؛ آیا اینها به لحاظ عقل و وجدان قابل تحمل است؟
آیت‌الله موحدی کرمانی گفت:‌حضرت علی حاضر نشد یک من گندم بیش از حق رسمی به برادرش عقیل بدهد بلکه او را تهدید کرد و گفت که اگر به تو گندم بدهم خدا مرا در آتش جهنم می‌سوزاند.
وی با بیان اینکه چنین حقوق‌های نامتعارفی در  حالی که طبقه ضعیف قادر نیست نسخه خود را فراهم کند، نمی‌تواند اسلامی باشد، گفت: نظام مجلس را موظف کرده که این قوانین متراکم متعدد که در زمان شاه بوده را یکی یکی بررسی کند و ببیند که کدام یک غیراسلامی است. مگر مجلس چقدر قدرت و قوت دارد که بیاید همه آن قوانین و مقررات را بررسی کند. اگر مجلس نتوانست قوانین غیراسلامی را بررسی کند، آیا آن قانون اسلامی می شود؟
خطیب موقت نماز جمعه تهران در همین باره تصریح کرد: حتی بعد از انقلاب هم آیین‌نامه‌ها، ضوابط و قوانینی در دولت تصویب شده است؛ امروز مجلس باید بیاید همه آنها را بررسی کند که آیا اسلامی هستند یا خیر.
آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه عقل به ما اجازه نمی‌دهد مسئولی با آن کار کم از ثروت‌های عمومی این چنین استفاده کند، گفت: شاید برخی از این آقایان بیایند و بگویند که ما اطلاع نداشتیم که این حقوق‌ها نامشروع است؛ اگر نمی‌دانستید معذورید اما الان که مطلع شده‌اید باید آنها را به بیت‌المال بازگردانید. شما مانند فردی هستید که با آبی نجس وضو گرفته است اما پس از اطلاع از نجاست بایستی تمام نمازهای خود را قضا کند.
وی اظهار داشت: البته شنیده‌ام که برخی این پول‌ها را برگردانده‌اند، من امیدوارم که اینها موفق به بازگرداندن پول‌ها شوند.
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: البته فقط موضوع حقوق‌ها مطرح نیست بلکه مزایا، پاداش‌ها، وام‌های بی‌حساب و کتاب و رانت‌خوری‌ها هم مطرح است. مال حرام کلمه‌ای است که دایره وسیعی دارد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم آل سعود عنوان کرد: جنایتکاران آل سعود در امر حج کارشکنی و مردم ایران را از  عمل حج محروم کردند. بر اساس آیات قرآن ظالم‌تر از کسی که اجازه ندهد مردم از مساجد و مسجدالحرام بهره ببرند، وجود ندارد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x