تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

رها کردن نوزادان معتاد متولد شده در خیابان‌ها!

  • کد خبر : 152958
  • 14 مرداد 1395 - 16:55

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: نوزادان معتادی وجود دارند که در بدو تولد درخیابانها رها شده و توسط افرادی که صلاحیت ندارند نگهداری می‌شوند که معمولا با عنوان کودکان کار فروخته می‌شوند.

به گزارش «کمال مهر»؛سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درباره نوزادانی که در بدو تولد معتاد هستند و در بیمارستان ره میشوند، گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور داریم کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست است که طبق قانون یکی از سازمان‌های کلیدی بهزیستی است که در قانون سازمان بازرسی و قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست که دو سال پیش مجلس آن را تصویب و ابلاغ کرد، آمده است.

وی ادامه داد: همچنین یک آیین‌نامه پیش‌بینی شد که بر اساس آن اگر به هر دلیلی کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست باشد با دستور مقام قضایی حضانت موقت و دائم به بهزیستی سپرده می‌شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: بنابراین به هر دلیلی اگر کودک مشمول این شرایط گفته شده بشود با حکم مرجع قضایی به بهزیستی ارجاع داده شده و بهزیستی از آن حمایت می‌کند بنابراین محدودیتی در حمایت از این گونه کودکان در بهزیستی وجود ندارد تاکنون هم هر کسی مراجعه کرده پذیرش شده است.

موسوی ادامه داد: قانون، تعاریف را مشخص کرده و سازمان بهزیستی با همکاری دادگستری به خوبی کار را پیش می‌برد و اگر افرادی خارج از ضوابط قانونی کودکی را به سرپرستی، نگهداری، فرزندخواندگی در آورد قانون نوع برخورد را مشخص کرده و این تخلف محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا کودک‌فروشی ناشی از قوانین سخت سپردن کودک از سوی بهزیستی نیست، گفت: سازمان بهزیستی آیین‌نامه مشخصی دارد و تأیید صلاحیت افراد با سیستم قضایی است و تعامل خوبی هم در این زمینه وجود دارد ما نمی‌توانیم حضانت کودکان را به راحتی به افرادی بدهیم که وضعیتشان بررسی نشده باشد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه به محض ورود این کودکان به سیستم بهزیستی مشمول تمام حمایت‌ها می‌شوند، گفت: برای کودکانی که توسط سازمان بهزیستی واگذار نمی‌شوند و خلاف قانون رفتار می‌شود سیستم قضایی تعیین تکلیف می‌کند. این کودکان متأسفانه شناسنامه‌دار هم نمی‌شوند و افرادی که این کودکان را در اختیار دارند خارج از قانون جاری عمل کرده و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

موسوی گفت: تا زمانی که سازمان بهزیستی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را شناسایی نکرده نمی‌توان برای آنها کاری کرد و سیستم قضایی به هر دلیلی اگر تشخیص دهد که این کودکان باید تحت حمایت قرار گیرند از سوی بهزیستی مشمول حمایت می‌شوند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در رابطه با آینده این کودکان بی‌سرپرست گفت: معمولاً این کودکان با عنوان کودکان کار و خیابان شده، فروخته می‌شوند و این امر طبیعی است وقتی کودک در چارچوب خانواده و محیط امن و رسمی بزرگ نمی‌شود این مشکلات را خواهد داشت کسی نمی‌تواند بگوید خیابان محل امنی است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای متن/*

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x