تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آن روزی که رهبری فرمودند من مذاکره را بیهوده می دانم، عمروعاص های امروز رهبری را مجبور به مذاکره کردند/ خطر بزرگ برای ایران، خود آقای دکتر روحانی است

  • کد خبر : 152883
  • 14 مرداد 1395 - 15:10
آن روزی که رهبری فرمودند من مذاکره را بیهوده می دانم، عمروعاص های امروز رهبری را مجبور به مذاکره کردند/ خطر بزرگ برای ایران، خود آقای دکتر روحانی است

مورخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن روزی که رهبری فرمودند من مذاکره را بیهوده می دانم، عمروعاص های امروز رهبری را مجبور به مذاکره کردند؛ روحانیت و ائمه جمعه باید در برابر مذاکره با شیطان نهضت براه می انداختند اما کوتاهی کردند.

به گزارش«کمال مهر»به نقل از زیتون، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در همایش از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی در دانشگاه هنر تبریز با اشاره به تاریخچه شکل گیری نهضتهای گفت: در ابتدا باید بعضی سوالها را طرح و بررسی کرد. باید بررسی کرد که چرا علمای اسلام و حتی اهل بیت(ع) در راه نهضت های اسلامی مشقت و سختی کشیدند؟ چه تفاوتی میان اسلام ناب و دیگر اسلام ها وجود دارد؟ و دیگر چراهای دیگری که باید به پاسخ های آن رسید.

افراد جاه طلب و زر مدار به دنبال اسلام به تفسیر خود بوده اند
وی بیان داشت: اسلامی که بعد از پیامبر اکرم دنبال شد اسلام منهای اصالت ها بود. اسلام در کنار بی عدالتی و اشرافی گری و ظلم به مستضعفین همواره دوگانه ی حکومت های به ظاهر اسلامی بود. افراد جاه طلب و زر مدار اسلام را به گونه ای در جامعه پیاده می کردند که با لذت های دنیوی مغایرت نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: از روزی که علمای اسلام قدرت حرف زدن پیدا کرده و در میان مردم نافذ شدند, بیگانه ستیزی و عدالت طلبی بر محوریت مطالبات مردم زنده شد. زمانی در ایران مسلک تصوف به جای شیعه و اسلام در عرصه ی قدرت بود و علمای اسلام به دلیل عدم اتهام به عثمانی گری با شاهان صفوی مدارا کردند.
وی افزود: علما در زمان صفوی بیشتر به دنبال رشد مکتب اسلام بودند و کمتر به مبارزه می پرداختند. زمانی رسید که خطر ریشه کن شدن اسلام فرا رسید و علما به دلیل ظلم آشکار حاکمان مبارزه را علنی و آشکار کردند.

بیگانه ستیزی جزء اصول اسلام است
این مورخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیگانه ستیزی جزء اصول اسلام است و علما در جنگ میان ایران و روس حکم جهاد دادند. علمای اسلام در طول تاریخ، پناه مظلومین است و این اصل باید همواره حفظ شود.
وی با اشاره به درک بالای امام خمینی از اسلام بیان داشت: امام خمینی علی رغم روحیه ی انقلابی در دوران زعامت آیت الله بروجردی قدمی خلاف مرجعیت آن دوران برنداشتند. دلیل ساکت ماندن امام تا سال ۴۱ این بود که قدمی بر خلاف زعامت و منویات آیت الله بروجردی برندارد.

عدالت خواهی، ظلم ستیزی، دفاع از مظلومین و استقلال طلبی چهار اصل بی پایان علمای اسلام

روحانی گفت: تاریخ نویسان ماسون و فراماسونی در برابر حرکت های انقلابی ملا علی کنی و بیشتر علما قلم نویسی نکردند. فراماسون ها جریان پروتستانتیزم را برای استحاله ی اصالت های اسلام ناب براه انداختند تا اسلام واقعی ریشه کن شود اما موفق نشدند.

وی افزود: کمپانی رویتر به مدت هفتاد سال منابع ایران را به یغما برد و ملا علی کنی نهضتی براه انداخت که این قرارداد لغو شود. عدالت خواهی, ظلم ستیزی, دفاع از مظلومین و استقلال طلبی چهار اصل بی پایان علمای اسلام بود.

ستارخان مجاهد راه اسلام بود و راه علما را پاس می داشت

وی بیان داشت: به تعبیر علمای دوران مشروطه، منظور از مجلس در آن دوران، مجلسی است که طرفدار حق مردم و مستضعفین باشد نه نماینده ی حکام قدرت و ثروت!

روحانی گفت: خیلی از تحلیلگران سعی کردند تا حرکت ستارخان را با حرکت مزدورانی همچون تقی زاده هم وزن القا کنند. اما ستارخان مجاهد راه اسلام بود و راه علما را پاس می داشت. صحبت معروف ستارخان با کنسول روس که گفت “من زیر بیرق اسلام و حضرت عباسم و نیازی به بیرق شما ندارم” بی نظیر است. او در نامه ی معروف خود می نویسد “من به فتوای حضرات حجج اسلام نجف به پا خواسته ام و هرکسی از اطاعت نواب امام عصر دوری کند کافر است”

وی ادامه داد: ستارخان و شیخ فضل الله نوری پاسداران اصالت اسلام بودند و در راه جهاد اسلام به شهادت رسیدند. حرکت امام با حرکت های میرزای شیرازی و ملا علی کنی و شیخ فضل الله نوری و دیگر علما تفاوتی نداشت و درصدد پیاده کردن احکام اسلام بودند.

استکبار جهانی به اسم اعتدال و تعامل بسیاری از کشورها را وابسته ی خود کرده است

موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقاومت در طول تاریخ عاملی است که اسلام به این مرحله از عزت و اقتدار برسد. حزب الله لبنان چکیده ی انقلاب اسلامی است و رژیم صهیونیستی و آمریکا از پس این قدرت اسلامی برنیامده اند. استکبار جهانی به اسم اعتدال و تعامل بسیاری از کشورها را وابسته ی خود کرده است.

وی افزود: امام تنها فردی بود که در مقابل کاپیتولاسیون فریاد زد و هیچیک از مدعیان ناسیونالیسم جرات اعتراض نداشتند. بسیاری جریان های سیاسی توان درک انقلاب اسلامی را ندارند چون مبارزات را در حد مبارزات پارلمانتاریسم تصور کرده و مبارزه با امریکا و اسراییل را خط قرمز خود می دانستند.

داعش و القاعده سرپنجه های به ظاهر اسلامی رژیم صهیونیستی هستند

وی بیان داشت: بسیاری از حکام عرب و ترک با شعار آزادی فلسطین نان خوردند اما در خدمت رژیم صهیونیستی بودند. پس از بیداری اسلامی گماشته های منطقه توان حمایت از اسراییل را از دست دادند.

روحانی اظهار داشت: یکی از طرفند های اسراییل برای مقابل با مردم منطقه اینست که سرپنجه های به ظاهر اسلامی درست کرد. داعش و القاعده سرپنجه های به ظاهر اسلامی رژیم صهیونیستی هستند.

خطر بزرگ برای ایران، نه آمریکا و نه اسراییل، بلکه خود آقای دکتر روحانی است

وی افزود: انقلاب اسلامی جهانی شده و رژیم صهیونیستی نابودشدنی است اما باید ایستاد و مقاومت کرد. ما اگر در مقابل نفوذ، قاطعانه نایستیم خطر جدی ایران را تهدید می کند.

وی با اشاره به خطراتی که کشور را تهدید می کند، گفت:خطر بزرگ برای ایران، نه آمریکا و نه اسراییل است، بلکه آقای دکتر روحانی و تفکرات اینچنین است. آقای روحانی آگاهانه به صحنه آمده تا اصالت های اسلامی را از بین ببرد. این آقایان دنبال این هستند که کشور ما را به دوران ستم شاهی بازگرداند. کوتاهی وعاظ و ائمه جمعه و روحانیت کشور نزد خدا پاسخگو هستند.

آقای روحانی به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود.

مورخ انقلاب اسلامی بیان داشت: آن روزی که رهبری فرمودند من مذاکره را بیهوده می دانم, عمروعاص های امروز رهبری را مجبور به مذاکره کردند. روحانیت و ائمه جمعه باید در برابر مذاکره با شیطان نهضت براه می انداختند اما کوتاهی کردند. ما امروز رسوایی مذاکره و برجام را دیدیم و الخیر فی ما وقع.
روحانی افزود: اگر سیل نامه از  بسیج و روحانیت به ریاست جمهوری گسیل می شد آقای روحانی جرات مذاکره با امریکا را نداشت. نباید می نشستند و نظاره گر می شدند.

روحانی بیان داشت: این ها برای هر سخنرانی رهبری دهن کجی  نشان می دهند و باید مجازات شوند. یکی از بدعت های آقای روحانی این بود که مردم را از جریان مذاکرات دور نگه داشت. آقای روحانی به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود.

روحانی نه تنها علیه رهبری بلکه به صورت عریان بر امام هم شمشیر بست

وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری باید از روحانی و احمدی نژاد عبور کنیم. روحانی به دلیل خیانت و احمدی نژاد به دلیل مکاتب ناسیونالیستی و شبهه ناک شایسته ی مملکت داری اسلامی را ندارند.

سید حمید روحانی بیان داشت: احمدی نژاد امتحان بدی داد و اندیشه های ایران پرستی و مکتب ایرانی ضربه ی سنگینی بر نهضت های اسلامی منطقه زد. امروز شرایط به مراتب بدتر شده است. روحانی نه تنها علیه رهبری بلکه به صورت عریان بر امام هم شمشیر بست. روحانی در حرم امام گفت که ما باید مانند متحجرین به مشتی کلمات بی روح امام محدود نکنیم!! خیانتی که آقای روحانی انجام داد بنی صدر نمی توانست بکند، باید مراقب بود.

وی با انتقاد از قصور شورای نگهبان افزود: ای کاش شورای نگهبان قبل از تصویب اعتبارنامه ایشان کتاب ایران و جهانی شدنشان را مطالعه می کرد. در این کتاب به نویسندگی آقای سریع القلم موارد متعددی خلاف نص اسلام نوشته شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x