تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

محتوای تعهدِ حمایت مدیر سیا از روحانی چیست؟/ سخنی از حضرت امام(ره) که هیچ تفسیر زمانی ندارد

  • کد خبر : 152752
  • 12 مرداد 1395 - 1:22
محتوای تعهدِ حمایت مدیر سیا از روحانی چیست؟/ سخنی از حضرت امام(ره) که هیچ تفسیر زمانی ندارد

تجربه ی ۳۷ سال گذشته نشان داده که محاسبات سود و زیانِ راهبردی دشمن تنها زمانی تغییر می یابد که یک تغییر راهبردی در ایران مشاهده گردد. لذا برجام با سود حداکثری و هزینه ی مایل به صفری که برای دشمن حاصل شده، عاملی است تا اشتهای امتیازگیری افزوده شود.

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از زیتون،  در هیاهوی مذاکرات هسته ای و تصویب سند برجام، یک استدلالی در بین موافقان برجام مطرح شد مبنی بر اینکه جامعه ی آمریکا یکپارچه نیست و منتقدین داخلی، اظهارات مخالفان آمریکایی برجام را تکرار نکنند.

پاسخ به این استدلال همانند برخی مناقشات مختلف به گذر زمان نیاز داشت تا سخن گهربار حضرت امام(ره) که فرموده بود: “مراقب باشید تا دشمن، از شما تعریف و حمایت نکند” بر عصر فعلی نیز ثابت گردد.

مشاهدات میدانی پسابرجام و نوع سود و زیانی که متوجه آمریکا شد، نشان می دهد که جامعه ی آمریکا چندان از هم گسیخته نبوده و هر دو جناح معروف سیاسی از راهبرد اتخاذ شده در برجام راضی هستند.

لذا با بررسی بطنِ استدلال ذکر شده توسط موافقان برجام و بدون در نظر گرفتن سخنانی با چاشنی مصرف داخلی، متوجه می شویم که اتفاقا تکرار کننده یِ مکررِ خواست دشمن، آقایان موافق بودند. خالی الذهنی است اگر طرفی، راهبرد نتیجه بخش تحریمها را برای منزوی نگه داشتن طرف مقابل رها کند.

تجربه ی ۳۷ سال گذشته نشان داده که محاسبات سود و زیانِ راهبردی دشمن تنها زمانی تغییر می یابد که یک تغییر راهبردی در ایران مشاهده گردد. لذا برجام با سود حداکثری و هزینه ی مایل به صفری که برای دشمن حاصل شده، عاملی است تا اشتهای امتیازگیری افزوده شود.

این فرآیند زمانی جالب می شود که جان برنن مدیر عملیاتی ترین سازمان اطلاعاتی آمریکا یعنی سیا، به صورت مکرر از حسن روحانیِ میانه رو حمایت کرده و خود را “متعهد” بر این حمایت عنوان کرده است.

“تعهد” بر حمایت از حسن روحانی توسط دشمن خونین نظام اسلامی که حتی برای فتنه گران سال ۸۸ نیز عنوان نشده بود، اذهان را براظهارات هیلاری کلینتون نامزد فعلی دموکرات ها که درظاهر بر به اصطلاح میانه روان داخلی نزدیک می باشد، متبادر می کند.

وی در ایام پس از فتنه ی ۸۸ طی مصاحبه ای بر حمایت میلیاردها دلار جهت هدایت جریان سبز در داخل ایران اذعان کرده بود. حال باید منتظر محتوای عملیِ تعهدِ مدیر سیا بود تا کلید واژه ی توهم توطئه، رنگ از رخسار ساده انگاران برچیند.

آمریکا با هر رئیس جمهوری که پیروز انتخابات آتی شود، تا زمانی که غرب گرایان ایرانی بر سرِکار هستند، هیچگاه روند باج خواهی خود را متوقف نخواهد کرد.

غرب گرایان با نگاه خوشبینانه، هر امتیاز داده شده را گام آخری برای مصالحه ی پایانی می انگارند، اما در واقع قصه ی باج خواهی تازه شروع می شود.

لذا ترامپ جمهوری خواه و کلینتون دموکرات هر کدام بر سرِکار بیایند، همچنان بر راهبرد نتیجه بخش چماق و هویجِ تحریم و مذاکره برای گرفتن امتیازات بیشتر در حوزه های مختلف ادامه خواهند داد. مگر آنکه تغییرات راهبردی در نوع نگاه مسئولین ایرانی بوجود آید.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152752

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x